Gå til innhold

Periodisk faste hodepine


Anbefalte innlegg

Blizz1

Etter litt over to uker på 16:8-diett som har gått overraskende lett har jeg siste par dagene begynt å få kraftig hodepine på kveldene. Jeg vet at dersom jeg tar et stort glass saft eller brus så vil den trolig forsvinne. Men jeg er livredd for å ødelegge hele dietten og vet at veien fra et glass med sukkerholdig drikke til å raide skapet etter tomme kalorier er meget kort. Har gått ned cirka 5 kg fra 106-101, men lurer på om det har gått litt for fort ned og at jeg får i meg for lite mat eller drikke. 

Har valgt å faste fra 16-08, da mine tidligere kveldsrutine var å proppe i meg 1-2000 kalorier framfor tv-en på kvelden. Det er mye lettere å spise ingenting enn å spise lite.

Måltidsplanen min er nå slik (teller ikke kalorier):

09:00: 3 havreknekkebrød med  smør og fisk og/eller ost. 1/2 liter vann til
12:00: 3 havreknekkebrød med smør og fisk og/eller ost. 1/2 liter utvannet ananasjuice og 1 kopp te
15-16:00: Middag. Normal sunn middag, spiser meg mett. Kan spise dessert dersom det er rett etter middag. 1/2 liter vann

16:00-08:00: Null kalorier, kun 1-2 glass vann

Hvor mye vann må jeg drikke, og er det noe jeg kan innta på formiddagen som letter ettermiddagen?

 

Endret av Blizz1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det ser ut som du har spist litt for lite en stund, kanskje også for ensformig, og nå merker du effekten. 

Anonymkode: 38cb2...dae

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Mest et tegn på at kroppen reagerer på en ny livsstil. Da jeg vennet meg av med sukker hadde jeg kraftig hodepine i 2 uker. Betydde ikke at de nye vanene var usunne, tvert imot. Det gikk seg til, og etter litt så begynte jeg å føle meg bedre. Gi det litt tid. Du spiser nok.

Anonymkode: c04d7...f2a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg vil tro du trenger å drikke mer, samt at du kanskje er litt lav på salt. Har lest at det anbefales en kopp buljong eller to når man endrer kostholdet drastisk for å ikke bli for lav på salt (som kan gi hodepine). Ellers ville jeg forsøkt mer væske. 

Anonymkode: dad05...344

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blizz1
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro du trenger å drikke mer, samt at du kanskje er litt lav på salt. Har lest at det anbefales en kopp buljong eller to når man endrer kostholdet drastisk for å ikke bli for lav på salt (som kan gi hodepine). Ellers ville jeg forsøkt mer væske. 

Anonymkode: dad05...344

Hvor i kostholdet skal jeg putte inn saltet? Jobber med å få i meg mer drikke. Problemet er at det er helt fullt etter hvert måltid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Synes det ser ut som du får i deg greit med drikke. Det er en utregning du kan google deg fram til i forhold til antall kg. Har ikke mulighet å hjelpe deg med det nå. De fleste får i seg nok salt, men du kan kanskje prøve en saltshot en dag å se om det hjelper.

Anonymkode: 7e9e4...fac

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
33 minutter siden, Blizz1 skrev:

Hvor i kostholdet skal jeg putte inn saltet? Jobber med å få i meg mer drikke. Problemet er at det er helt fullt etter hvert måltid.

Du kan ta litt salt i vannet.

Anonymkode: b7933...c8e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg tviler egentlig på at du kommer opp i anbefalt mengde kalorier pr dag med så mye knekkebrød, og så lite variert mat. Vet jo ikke hva slags middager du spiser :)

Jeg ser lite frukt og grønt, har du nok grønt i middagen? Hva med et mellommåltid med en banan og en neve mandler? Alternativ frokost/lunsj, f.eks eggerøre, wraps, havregryn? 

Drikker du vann når du våkner før frokost? Det er også lurt.

Anonymkode: 5ac3d...b2b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blizz1
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler egentlig på at du kommer opp i anbefalt mengde kalorier pr dag med så mye knekkebrød, og så lite variert mat. Vet jo ikke hva slags middager du spiser :)

Jeg ser lite frukt og grønt, har du nok grønt i middagen? Hva med et mellommåltid med en banan og en neve mandler? Alternativ frokost/lunsj, f.eks eggerøre, wraps, havregryn? 

Drikker du vann når du våkner før frokost? Det er også lurt.

Anonymkode: 5ac3d...b2b

Mye grønnsaker til middag. Ser ikke helt hvordan jeg skal kunne presse inn mellommåltid på den korte tiden. Er jo allerede passe mett i utgangspunktet. 

Spiser selvsagt litt frukt og grønt også tiø lunsj uten at det tilfører så mange kalorier.

 

Jeg teller ikke kalorier, men ligger på rundt 2000-2500. 1000-2000 mindre enn til vanlig. Ser ingen grunn til å spise mer når målet er vektnedgang? Kommer jeg over 3000 vil jeg jo ikke gå ned i vekt.

Endret av Blizz1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 25.8.2020 den 11.38, Blizz1 skrev:

Hvor i kostholdet skal jeg putte inn saltet? Jobber med å få i meg mer drikke. Problemet er at det er helt fullt etter hvert måltid.

Farris inneholder salt. Kasnkje du kan drikke litt Farris om kvelden?

Anonymkode: 030d4...d57

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du trenger ikke sukker. Bare salt. Ha litt salt i vannet. 

Anonymkode: 11971...47e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dette opplevde jeg også, ble bedre når jeg drakk farris. Det kan være du mangler natrium, magnesium og andre mineraler. Du kan også forsøke å legge litt salt på tunga, på kvelden. 

Anonymkode: 7a3a8...ce5

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...