Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Porstarmax skrev:

Han har ikke gjort noe lovbrudd,men vist dårlig oppførsel, derfor lurer jeg på blir han hengt ut for hardt, Er det flere som higer etter makt, bare spør

Sterk maktkamp har det vel alltid vært i Arbeiderpartiet.. Selvsagt er det mange som ønsker å holde Giske utenfor og dermed holde døren åpen for andre, evt seg selv. 

Jeg forsvarer ikke oppførselen til Giske, men nå blir han vel nærmest holdt øye med så nøye at han ikke kan se på en dame uten å bli beskyldt for et eller annet.. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ber om det. 

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, Justlooking skrev:

Det var ikke ham. Det var Torbjørn Jagland og SS plasserte hendene hans på puppene sine. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B5py9/jaglands-puppetafsing-blir-pensum
Hun ble forøvrig anmeldt for dette i ettertid, av en ap politiker, men saken ble henlagt.

3 timer siden, Isambard skrev:

Det husker jeg veldig godt. Jagland ble instruert til å legge hendene på brystene hennes. Han ville helt tydelig ikke gjøre det og holdt hendene noen cm unna. Hun tok resolutt tak i hendene hans og plasserte dem på brystene for fotografen. HUN ble faktisk anmeldt for dette.

Dette var et humorstunt fra hennes side for å parodiere et platecover.

Det er en gal verden når dette ender som en anklage mot Giske. Det sier litt om hukommelsen til folk flere år bakover.

Takk for at dere korrigerer meg. Da husket jeg helt feil! Det var ikke meningen å beskylde Giske for noe han ikke har gjort.

Men da må jeg også si at jeg ikke husker en eneste ting Giske har gjort som statsråd. Så en SÅ fantastisk politiker kan han faktisk ikke være, når han som statsråd var så usynlig.

• Liker 3
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Dagbladet har en interessant sak om maktkampen i valgkomiteen: https://www.dagbladet.no/nyheter/tronds-folk-sa-nei/72774907

Viser seg at Giskes støttespillere i komiteen ikke godtok en annen løsning enn Giske på lederplass. Komitelederen og flere til ønsket en kvinne på lederplass, og Giske på 2. eller tredjeplass. Men kvinnene som ble spurt ønsket faktisk ikke stille i en slik ledergruppe sammen med Giske. (klokt nok). Fordi det var ønskelig med en enstemmig innstilling gikk de andre medlemmene til slutt med på å sette Giske på ledervervet. Først på torsdag, da Trøndelag AUF oppfordret medlemmene sine til å ikke stemme på Giske på årsmøtet, skjønte Giskes støttespillere i valgkomiteen at de måtte snu. Det skal legges til at flertallet av lokallagene i kommunene iTrøndelag (utrolig nok) opprinnelig ønsket Giske på lederplassen.

Skrevet

Hadia Tadjiik ler hele veien til topplederrollen.....

• Liker 4
Gjest DislayName
Skrevet

Han ødelegger for seg selv. Lite ydmyk, lite innsikt i hva som er klagd på, lite imøtekommende. Syns synd på han, for han virker svært umoden for alderen, men samtidig lite musikalsk når han troe alt skal være glemt etter så kort tid. Hadija Tajik har ikke gjort noe så grovt, men er ikke sympatisk nok til å komme til topps. Fuck karrierepolitikere. Kan de ikke bare få seg annen jobb?

Skrevet

Han har fikset dette selv, ikke har han sagt særlig unnskyld heller og tatt grep ovenfor handlingene sine. Overasket meg egentlig at de vurderte han som leder i noe som helst i Arbeiderpartiet uten at unnskyldninger osv ble gjort. 

Skrevet

Giske må som alle andre ta konsekvenser av sine dårlige valg. At han fikk holde på sånn i 20 år er jo forkastelig.

• Liker 15
Skrevet
15 minutter siden, Mummy1 skrev:

Hadia Tadjiik ler hele veien til topplederrollen.....

Tro du har et godt poeng der.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Voyager skrev:

Giske må som alle andre ta konsekvenser av sine dårlige valg. At han fikk holde på sånn i 20 år er jo forkastelig.

Holde på med hva? Ta avslag fra damer og prøve lykken videre? Skulle han skjært av seg lemmet og pisket seg selv med det fordi han var for påtrengende når han prøvde seg?

Skrevet
26 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Dagbladet har en interessant sak om maktkampen i valgkomiteen: https://www.dagbladet.no/nyheter/tronds-folk-sa-nei/72774907

Viser seg at Giskes støttespillere i komiteen ikke godtok en annen løsning enn Giske på lederplass. Komitelederen og flere til ønsket en kvinne på lederplass, og Giske på 2. eller tredjeplass. Men kvinnene som ble spurt ønsket faktisk ikke stille i en slik ledergruppe sammen med Giske. (klokt nok). Fordi det var ønskelig med en enstemmig innstilling gikk de andre medlemmene til slutt med på å sette Giske på ledervervet. Først på torsdag, da Trøndelag AUF oppfordret medlemmene sine til å ikke stemme på Giske på årsmøtet, skjønte Giskes støttespillere i valgkomiteen at de måtte snu. Det skal legges til at flertallet av lokallagene i kommunene iTrøndelag (utrolig nok) opprinnelig ønsket Giske på lederplassen.

Problemet her startet jo egentlig med at et flertall av lokallagene ikke hadde gangsyn nok til å skjønne at Giske på ingen måte burde bli innstilt som kandidat til vervet (eller noen verv i det hele tatt). Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor ikke de innså dette, for det var helt åpenbart at dette kom til å føre til massivt bråk, som først og fremst ville ramme moderpartiet, ett år før neste stortingsvalg. Her må lokallagene virkelig gå i seg selv - og dette sier kanskje endel om hvor utbredt denne ukulturen må være. Lokallagene er helt i utakt med endringene i samfunnet, og har ikke skjønt hva #metoo er. 
Når da Giskes folk har så mye makt at de kan tvinge gjennom forslaget i valgkomiteen, sier det dessverre mye. Det var også synd at ingen i valgkomiteen hadde ryggrad nok til å nekte å være med på en enstemmig innstilling. Men at de ønsket Giske på nestlederplass sier også en hel del. Han burde ikke ha et tillitsverv i det hele tatt. DET burde flere i Trøndelag Ap skjønt! Clusterf**k er vel det ordet som beskriver denne situasjonen best. 

• Liker 8
Skrevet

Nei, han evner ikke å ta selvkritikk , er alle andres feil

• Liker 7
Skrevet

Han har evne til selvkritikk, og ja han blir for hardt hengt ut.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Paperwall skrev:

Veldig godt skrevet. Jeg, som er en kvinne i tyveårene og i tillegg en sosialdemokrat, ville hatt vansker med å stemme på AP dersom de hadde gitt Giske et tillitsverv. Ved å gi ham et slikt verv to år etter disse anklagene (fra flere kvinner i ungdomspartiet) sier de implisitt at de ikke tar hensyn til kvinnene som varslet og med Giske som leder vil det bli høyere terskel for å varsle om seksuell trakassering, all den tid han har hevdet at disse varslene skyldtes maktkamp og i tillegg til at han ikke tok ansvar for oppførselen sin, men beklagde for at oppførselen hans ble oppfattet som pågående.

At flere i AP i Trøndelag kjempet for at han skulle få en lederrolle forteller bare hvor korttenkte de var - utrolig at de ikke skjønte hvilken mediestorm dette ville utløse, som igjen vil skade partiet. Jeg har hvertfall ingen tillit til AP Trøndelag etter dette. 

Helt enig. Jeg er selv kvinne, sosialdemokrat - og medlem i Ap i Trøndelag. Jeg har ikke orket å gå på et eneste møte i lokallaget mitt, fordi jeg synes Giske-saken har vært håndtert så dårlig - og fordi «Trond» dukker også stadig opp på møtene i lokallaget mitt. At «Trond» kommer deles gledesstrålende i innbydelsene til møtene. Hvordan kan jeg dra på møter der og engasjere meg der, når jeg ikke kan ha tillit til lokallaget mitt? Jeg hadde neppe klart å holde kjeft hvis jeg kom på noen av møtene, jeg ville sagt nøyaktig hva jeg mente - og Giske-gjengen ville sikkert fryst meg ut før jeg egentlig rakk å begynne. Alt fordi de beskytter en middelaldrende mann som utnyttet sin egen posisjon gjennom å gi uønsket seksuell oppmerksomhet/seksuelt trakassere svært unge kvinner, til og med i partisammenheng, hvor han hadde en klar maktposisjon. Det er så hårreisende å tenke at han kan inneha tillitsverv i partiet at jeg ikke har ord. Og i tillegg har han inntatt (og fått!) en offerposisjon! Trond Giske er IKKE offeret her, slutt å gnåle om «mobbing» og «heksejakt»! 

• Liker 19
Skrevet

Ja, kjempetrist at en voksen mann må stå til ansvar for egne handlinger. 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Girlygirl9 said:

Ja, kjempetrist at en voksen mann må stå til ansvar for egne handlinger. 

Ja ikke sant! uffa meg 🙄

Skrevet

To like tråder er slått sammen, og ryddet for brukerangrep og nedsettende innlegg, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Skrevet
1 time siden, Gjesten29 skrev:

Han har evne til selvkritikk, og ja han blir for hardt hengt ut.

Jeg har sett Facebook posten hans

Nei, han har etter 3 år fortsatt ikke forstått hva som skjer.

For alle de som påpeker at han kun kan politikk: politikk er en enormt verdifull kompetanse. Det er en grunn til at politikere får ræva stappet full av penger når de går til kommunikasjonsbyrå. 

Giske har demonstrert at han ikke engang kan gjøre den jobben. 

Den Facebookposten var det som knakk all tillit til fyren for meg.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...