stian42 Skrevet 24. august 2020 #21 Skrevet 24. august 2020 (endret) Vel, helt klart at Giske er satt som syndebukken i meeto saken. Tviler på at noen her husker de andre som utførte mye mer alvorlige handlinger. Giske var første politiker i meeto saken og derfor skylder alle på han. Frp og høyre hadde mye værre saker enn dette. Men det er nok glemt. Endret 24. august 2020 av stian42 5
Narad Skrevet 24. august 2020 #22 Skrevet 24. august 2020 50 minutter siden, stian42 skrev: Vel, helt klart at Giske er satt som syndebukken i meeto saken. Tviler på at noen her husker de andre som utførte mye mer alvorlige handlinger. Giske var første politiker i meeto saken og derfor skylder alle på han. Frp og høyre hadde mye værre saker enn dette. Men det er nok glemt. Nå var vel Giske med frue med på å holde liv i denne saken ganske så lenge med henhold til intervjuer og bokutgivelse da. Var vel ingen andre fruer som skrev bok om sin opplevelse vel? 28
Gjest Sitronmelisse Skrevet 25. august 2020 #23 Skrevet 25. august 2020 Det er svakt at Støre ikke klarer å ha mer innflytelse over Trøndelagsbenken. Dette skader Ap veldig mye. Giske er ikke det lederemnet Ap trenger. Jeg ville virkelig ikke hatt Giske som leder for noe som helst! Fyren har mistet all tillit.
Marihønepøne Skrevet 25. august 2020 #24 Skrevet 25. august 2020 10 timer siden, herzeleid skrev: Det kan jo hende at han egentlig er ganske populær, i alle fall lokalt, Nåja, trønderne er nå ganske delt i sitt syn på Giske. Nord-trønderne har vel vært temmelig klare på at de ikke ønsker Giske i noen form for tillitsverv. 6
_popcorn_ Skrevet 25. august 2020 #25 Skrevet 25. august 2020 ryddet for spekulasjoner og krenkende innlegg, og svar til dette. _popcorn_, mod
Gjest loveli Skrevet 25. august 2020 #26 Skrevet 25. august 2020 (endret) 20 timer siden, mammahjarte skrev: Kan det tenkjast at han ikkje kan noko anna enn politikk? Kva skulle han ellers gjort? Vist eg har skjønt det riktig har han aldri hatt ein "normal" jobb. Han får sitte i kassa på Rema da, som alle andre må når de ikke kan noe annet og ikke er for syke til å jobbe. Det er totalt uforståelig for meg at en mann med slike grisete tendenser som Giske får holde på og vi godtar og godtar fordi han er en flink politiker. Eller er han egentlig en flink politiker? For å kunne defineres som en flink politiker så må man være sitt ansvar bevisst, det burde være det første man anerkjenner og tar innover seg mener jeg. Derfor mener jeg også at Giske er uskikket for yrket og overhodet ikke er en flink politiker. Han er kanskje flink til å snakke for partiet i en debatt, men det er bare en del av yrket og er ikke det som betyr mest. Man kan gi Giske en ny sjanse som menneske, men som politiker burde han vært ferdig. Man får ikke en ny sjanse hvis man forgriper seg på barn og man jobber i barnehage heller. Uten sammenligning forøvrig, men det er STOR forskjell på å tilgi som medmenneske og i arbeidssammenheng. Giske må UT! Jeg synes i tillegg det er kvalmt at ikke overtramp/overgrep blir slått hardere ned på. Det er en skam at våre øverste ledere så tydelig ikke synes #metoo er så viktig og signaleffekten er i beste fall signifikant. Jeg vil dra det så langt som å si at Giske og AP tråkker på ofre for både metoo og overgrep. De viser at dette er et ikke-problem og at det ikke burde få konsekvenser. Men AP er ikke et stolt og solid parti med gode grunnverdier lenger, så egentlig bryr det meg midt i ryggen om de gjør det så dårlig at de kommer under sperregrensa ved neste valg. Ikke at det vil skje, for de har for mange lojale velgere, men hadde dette vært et nyoppstartet parti så hadde de ikke vært i nærheten av undersiden til sperregrensen engang. Folk hadde jo lurt på hva pokker Støre gjør som partileder og hva mannfolka i partiet ellers driver med... Jaja, de får nå bare fortsette å ødelegge for seg selv, så får de se hva folket mener om dem når de blør velgere. Endret 25. august 2020 av loveli
PåPlass Skrevet 25. august 2020 #27 Skrevet 25. august 2020 Han er en blandt mange jeg ikke vil ha som statsleder i Norge. Hverken han eller Støre. Jeg vil ikke ha korrupte og kriminelle mennesker i den statsleder rollen lenger. Det er IKKE GREIT å ha mennesker som begår seksuelle overgrep i så viktige lederroller. Nok er nok. Ingen av disse ser ut til å klare å sette det norske folket først. 13
herzeleid Skrevet 26. august 2020 #28 Skrevet 26. august 2020 (endret) Er ikke litt av problemet her også at anklagene i så liten grad er blitt offentliggjort samtidig som de ikke virker å ha vært i nærheten av så alvorlige at rettsvesenet er involvert, samtidig som det virker åpenbart at de har blitt brukt som del av politisk spill, uavhengig av hva en mener om anklagene i seg selv? For mange vil det nok være vanskelig å "dømme noen ut" for livet basert på udokumenterte anklager fra en side, særlig når en i mindre grad får høre den andre siden. Endret 26. august 2020 av herzeleid 8
Oida Skrevet 26. august 2020 #29 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, herzeleid skrev: Er ikke litt av problemet her også at anklagene i så liten grad er blitt offentliggjort samtidig som de ikke virker å ha vært i nærheten av så alvorlige at rettsvesenet er involvert, samtidig som det virker åpenbart at de har blitt brukt som del av politisk spill, uavhengig av hva en mener om anklagene i seg selv? For mange vil det nok være vanskelig å "dømme noen ut" for livet basert på udokumenterte anklager fra en side, særlig når en i mindre grad får høre den andre siden. Nå vet jeg ikke hvor mange av varslerne som har stått frem, men to av dem har det. En av dem ble intervjuet blant annet i dagsrevyen. Hun deltok også på et arrangement i Tromsø hvor hun fortalte hvordan det var å stå frem som varsler. En annen av dem sto frem i forbindelse med boken kona til Giske kom ut. 5
Den danske loff Skrevet 26. august 2020 #30 Skrevet 26. august 2020 19 timer siden, palass skrev: Han er en blandt mange jeg ikke vil ha som statsleder i Norge. Hverken han eller Støre. Jeg vil ikke ha korrupte og kriminelle mennesker i den statsleder rollen lenger. Det er IKKE GREIT å ha mennesker som begår seksuelle overgrep i så viktige lederroller. Nok er nok. Ingen av disse ser ut til å klare å sette det norske folket først. Støre er da en hedersmann? 1
keops Skrevet 26. august 2020 #31 Skrevet 26. august 2020 4 timer siden, herzeleid skrev: Er ikke litt av problemet her også at anklagene i så liten grad er blitt offentliggjort samtidig som de ikke virker å ha vært i nærheten av så alvorlige at rettsvesenet er involvert, samtidig som det virker åpenbart at de har blitt brukt som del av politisk spill, uavhengig av hva en mener om anklagene i seg selv? For mange vil det nok være vanskelig å "dømme noen ut" for livet basert på udokumenterte anklager fra en side, særlig når en i mindre grad får høre den andre siden. Det har vært varslet opp og i mente om Giske sin adferd. At mange har unnlatt å stå frem skyldes bare at han har trakassert et så høyt antall mennesker i en over tredve år lang karriere som tafser(dårlig til å sjekke heter det på gutteklubbspråket ser jeg), at antall både varslere og ikke varslere nødvendigvis er skyhøyt. At hans adferd ikke er bevitnet av absolutt alle i kongeriket får så være, men det er da vitterlig mange nok, undertegnede også, som personlig har opplevd denne mannsgrisen i fri utfoldelse til at vi trygt kan regne dette som grundig dokumentert. At rettsvesenet ikke har vært inne i bildet gjør vel ikke denne adferden til noe vi skal akseptere? Er det liksom slik at det må være voldtekt å drap inne i bildet før noen er uskikket til å lede en stor organisasjon? Hvis det er slik at kun Giske kan redde AP er vel partiet overflødig? Er nok mange andre dyktige som kan samle AP og igjen få fokus på politikk isteden for denne lakenartisten. 24
Gjest Nimbus2000 Skrevet 26. august 2020 #32 Skrevet 26. august 2020 (endret) På 24.8.2020 den 17.28, mammahjarte skrev: Kan det tenkjast at han ikkje kan noko anna enn politikk? Kva skulle han ellers gjort? Vist eg har skjønt det riktig har han aldri hatt ein "normal" jobb. Hadde han ønsket så hadde han nok fått en jobb hos First House. Men stemmer at han har vært politiker hele livet. Endret 26. august 2020 av Nimbus2000
PåPlass Skrevet 26. august 2020 #33 Skrevet 26. august 2020 (endret) 14 hours ago, Den danske loff said: Støre er da en hedersmann? På hvilken måte? Han hadde skjulte pengeverdier i utenlandske banker bla. Jeg syns ikke noe om den påståtte folkestøtten de skriver at Erna har heller. Jeg er skeptisk. Vis meg den politikeren som ikke har svin på skogen. ( Jeg er igrunn veldig lei av denne krigingen mellom partier, og det har jeg vært i flere år. Når skal politikere enes om å sette Norge først? Vi må rydde opp i alle områder i Norge. Vi har mer enn nok å ta oss av, om ikke politikere skal krangle partier seg imellom om hvem som har den beste planen, og hva som er viktigst nok til å få lov til å bli inkludert i handlingsplaner og hva de har nok penger til liksom. Det første en kunne gjort er å fjerne alle de fallskjermene som er blitt gitt til høyst uverdige mennesker og som egentlig er en lønn for at de ikke skal plapre om det de vet. Har vi bruk for alle partiene i Norge? Nei det har vi ikke. Har vi bruk for så mange kverulante og kriminelle byråkrater? Nei. Og istedenfor å bruke penger på dill og dall, og sende penger vi liksom ikke har, rett ut av landet til såkalte gode organisasjoner og menneskehjelp, hva med å fikse problemene her hjemme i Norge først? Sette barna først, og hjelpe alle som er utsatt for overgrep ved å fjerne de som uten tvil er overgripere slik at de aldri mer kan gjøre noe slikt igjen. ) Endret 26. august 2020 av palass tilføyelse for å forklare synspunkter 6
Saturday Skrevet 26. august 2020 #34 Skrevet 26. august 2020 Jeg tror ikke Giskes mange støttespillere der ute, altså vanlig velgermasse ikke innerste krets, skjønner hvor gjennomarbeidet og taktisk denne mannen er. Det finnes ikke en uttalelse eller utspill som ikke er i henhold til en nøye utarbeidet strategi. Alt for å få en skitten mynt til å skinne. Og det fungerer jammen meg. Den dyktige retorikeren vinner gjennom. Snakker om velferd for alle, solidaritet og samhold. At kvinner og menn melder seg ut i protest får liksom stå for deres egen regning. Og da handler det ikke om Giske som sådan, men om apparatet rundt. Som tross alt som har kommet frem, om ukultur, upassende oppførsel og maktmisbruk over mange år, velger å innstille han som leder. Det er det aller verste! Man må ha vært ung kvinne i møte med den gjengen der selv, for å forstå hvilken ukultur som regjerer. Det er vanskelig å forstå fra utsiden. Man har fortsatt for få kvinner i politikk og i lederposisjoner. AP skal liksom lede an der. Men hvilket signal er dette å sende da? Hvilken ung kvinne, eller mann for den saks skyld, tør å varsle fra om seksuell trakassering i Trøndelag AP igjen? Når opplevelser ikke blir trodd eller bagatellisert. Varslere hengt ut fordi det liksom er «maktkamp». Det blir jo bare å snu det hele på hodet. Hvilken makt har en 19 år gammel jente som har blitt befølt av en av landets mektigste politikere, sånn egentlig? Og hele denne seansen viser jo bare at de som varslet, og som sluttet i AP etter hendelsene, hadde helt rett i at de aldri ville kommet noen vei den gang det skjedde. Fordi, selv etter bevisstgjøringen av maktmisbruk i metoo når det ikke gjennom. Jeg er så innmari skuffa! Av de som enstemmig innstiller Giske. 29
Gjest SVK Skrevet 26. august 2020 #35 Skrevet 26. august 2020 (endret) Gjennom hele min tid i AUF i Trøndelag hadde vi delegasjonsmøter før større partiarrangement. Først ba vi AUFerne om å unngå konkrete mannlige tillitsvalgte i baren, etterpå ba vi dem om å velge de samme mannfolka til ledende verv i partiet. Unge folk som advarer hverandre om dømmekraften og adferden til ordførere og kommunepartiledere. En slik dynamikk høres sikkert vanvittig ut for utenforstående. Men for oss var det helt naturlig. Fordi det var sånn kulturen var. Og det er sånn partiet nå aktivt velger at kulturen skal være. https://www.tronderdebatt.no/jeg-burde-sagt-fra-da-jeg-var-17-og-20-og-23-men-jeg-sier-ifra-na/o/5-122-2993 Trist å lese, men det er et innlegg som bør leses. Endret 26. august 2020 av SVK
Callisto83 Skrevet 26. august 2020 #36 Skrevet 26. august 2020 31 minutter siden, SVK skrev: Gjennom hele min tid i AUF i Trøndelag hadde vi delegasjonsmøter før større partiarrangement. Først ba vi AUFerne om å unngå konkrete mannlige tillitsvalgte i baren, etterpå ba vi dem om å velge de samme mannfolka til ledende verv i partiet. Unge folk som advarer hverandre om dømmekraften og adferden til ordførere og kommunepartiledere. En slik dynamikk høres sikkert vanvittig ut for utenforstående. Men for oss var det helt naturlig. Fordi det var sånn kulturen var. Og det er sånn partiet nå aktivt velger at kulturen skal være. https://www.tronderdebatt.no/jeg-burde-sagt-fra-da-jeg-var-17-og-20-og-23-men-jeg-sier-ifra-na/o/5-122-2993 Et leserinnlegg som er verdt å lese! Høres ikke ut som et parti jeg ville følt meg trygg på til å lede Norge igjennom fremtidens utfordringer, uansett hvem de hadde valgt. 10
Anonymbruker3 Skrevet 26. august 2020 #37 Skrevet 26. august 2020 Støres "enten er dere med oss, eller så er dere mot oss" framstår mer som en oppsummering av politikken de har ført mot varslere enn en framtidig advarsel. De fleste som turte å varsle har som kjent sluttet nå. Hver gang jeg begynner å lure på om AP har blitt det minste ondet i norsk politikk så slår Støre til igjen og minner meg om hvorfor ikke jeg stemmer på dem. 11
Den danske loff Skrevet 26. august 2020 #38 Skrevet 26. august 2020 4 timer siden, palass skrev: På hvilken måte? Han hadde skjulte pengeverdier i utenlandske banker bla. Tuller du? 1
Gjest SVK Skrevet 26. august 2020 #39 Skrevet 26. august 2020 (endret) 2 hours ago, Callisto83 said: Høres ikke ut som et parti jeg ville følt meg trygg på til å lede Norge igjennom fremtidens utfordringer, uansett hvem de hadde valgt. Sant, men selv om innlegget er skrevet om Arbeiderpartiet så har jo #metoo vist at det har vært en forferdelig kultur i mange andre partier også. Siv Jensen sa jo at hun "ikke husker" om hun ble varslet om at Leirstein forsøkte å ha trekant med 15 åringer. I Unge Høyre hadde det jo også helt kollapset moralsk hvor lederen drev med hva som lå tett opp mot grensen for voldtekt. Håper både Arbeiderpartiet og resten av partiene klarer å ta et oppgjør med den kvinnefiendtlige kulturen. Det skal være trygt å være kvinne i politikken. Jeg ønsker at landet skal ledes av de som ønsker å beskytte fremfor å utnytte kvinner/jenter/menn/gutter(alle kan oppleve seksuell trakassering og seksuelle overgrep). Endret 26. august 2020 av SVK
herzeleid Skrevet 26. august 2020 #40 Skrevet 26. august 2020 8 timer siden, keops skrev: Det har vært varslet opp og i mente om Giske sin adferd. At mange har unnlatt å stå frem skyldes bare at han har trakassert et så høyt antall mennesker i en over tredve år lang karriere som tafser(dårlig til å sjekke heter det på gutteklubbspråket ser jeg), at antall både varslere og ikke varslere nødvendigvis er skyhøyt. Så vidt jeg vet var det vel et begrenset antall varsler som ble trukket frem og veldig få av dem som ble kjent for offentligheten? Sånn sett kan det jo ha fremstått som en "kafkask" sak, med diffuse offentlige anklager og kanskje også uthenging med liten mulighet til forsvar. Sitat At hans adferd ikke er bevitnet av absolutt alle i kongeriket får så være, men det er da vitterlig mange nok, undertegnede også, som personlig har opplevd denne mannsgrisen i fri utfoldelse til at vi trygt kan regne dette som grundig dokumentert. Jeg tror ikke noen har ment at alle i kongeriket må være vitner, men om anklagene ikke konkretiseres er det vanskelig å se at det er dokumentert for offentligheten. Sitat At rettsvesenet ikke har vært inne i bildet gjør vel ikke denne adferden til noe vi skal akseptere? Er det liksom slik at det må være voldtekt å drap inne i bildet før noen er uskikket til å lede en stor organisasjon? Jeg tror ikke noen har ment at det må være drap eller voldtekt inne i bildet, men noen kan kanskje mene det bør noe mer enn offentliggjøring av at det finnes anklager. Sitat Hvis det er slik at kun Giske kan redde AP er vel partiet overflødig? Er nok mange andre dyktige som kan samle AP og igjen få fokus på politikk isteden for denne lakenartisten. Det kan godt hende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå