Mmmwhatever Skrevet 29. august 2020 #181 Skrevet 29. august 2020 Å være barneskolelærer er forresten ikke et tillitsverv, så det blir uansett ikke det samme. 1
T-Rex Skrevet 29. august 2020 #182 Skrevet 29. august 2020 (endret) Jeg tror det er sunt og bra for Giske at han nå får en lang pause fra politikken. Han kan sikkert gjøre en god jobb ved ærlig arbeid, og det kan han vokse på. Bedre lønnet er det sannsynligvis også. Endret 29. august 2020 av T-Rex 6
Gjest CecilieX Skrevet 29. august 2020 #183 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, Stina234 skrev: Joda Giske har handlet feil det er det ingen tvil om. Men noen av varslene som har kommet opp stiller jeg meg undrende til hvorfor det i det hele tatt er klassifisert som et varsel. For eksempel situasjonen som VG kjørte opp for en stund siden der noen spurte om å få tatt bilde med han og en dans. Med det kjøret som han har stått i nå over flere år og beklagelsene han har kommet med så må det nå snart kunne åpnes for at han slipper til i politikken igjen. Det ser på meg ut som det egentlig er et politisk mord som foregår, der maktkampen i AP er så hard at alle midler er tillatt. Det er ikke mord, det er selvmord, selv om jeg vedder mye på at han kommer tilbake i politikken. Han skal tvinge seg på han, enten det er politisk eller seksuelt. Grunnen til at det er «selvmord» er at det er TG sin egen håndtering som har gjort ham politisk død. Hadde han lagt seg flat og bedyret endring hadde han kunnet komme tilbake. I stedet har han devaluert varslerne og jobbet for å svartmale dem. Da er det liten grunn til å stole på at han har lært.
youcancallmejune Skrevet 29. august 2020 #184 Skrevet 29. august 2020 (endret) Jeg trodde ikke jeg skulle komme dit for jeg har aldri hatt sansen for ham, men jeg synes Giske har fått straff nok nå, og jeg skjønner godt at han ser på det som et bakholdsangrep når de venter med å offentliggjøre et nytt varsel til det er for sent for ham å gjøre noe med det. Alle vet hva han har gjort og han har vært uthengt i media og mer eller mindre utestengt i lang tid. Ja, han har vært en skjørtejeger av rang og har misbrukt stillingen sin, men han har også beklaget og skjerpet seg kraftig. Jeg kan ikke tenke meg at han noensinne igjen vil klenge på partiets unge kvinner nå når alle følger med på alt han gjør. Jeg synes livstidsutestenging(som det virker som en straff mange vil ha) er for drøyt med tanke på hva han har gjort. Selv om jeg personlig ikke liker mannen har jeg ingen problemer med å se at han er en drivende dyktig politiker, og det er den jobben han har viet hele sitt voksne liv til. Jeg synes det er på tide å gå videre nå. Endret 29. august 2020 av youcancallmejune 6
Gjest Nimbus2000 Skrevet 29. august 2020 #185 Skrevet 29. august 2020 (endret) 2 timer siden, CecilieX skrev: Det er ikke mord, det er selvmord, selv om jeg vedder mye på at han kommer tilbake i politikken. Han skal tvinge seg på han, enten det er politisk eller seksuelt. Grunnen til at det er «selvmord» er at det er TG sin egen håndtering som har gjort ham politisk død. Hadde han lagt seg flat og bedyret endring hadde han kunnet komme tilbake. I stedet har han devaluert varslerne og jobbet for å svartmale dem. Da er det liten grunn til å stole på at han har lært. Enig. Giske har spilt skittent hele veien. Giske går ut og sier at han prøver å legge saken bak seg og prøver å bedre forholdet mot de han har såret. Samtidig som han godkjenner at kona Haddy skriver bok hvor hun begår karakterdrap på varslerjentene og alle som ikke støtter Giske. Hun truet med søksmål mot Arbeiderpartiet og alle som ikke støttet Giskes versjon. ALLE skjønner jo at det er Giske som står bak. I stedet for å selv stå for angrepene mot varslerjentene og Støre/Tajik så lar han kona ta jobben slik at han kan fremstå som en som ønsker å slutte fred. Det er slike triks som gjør at mange er drittlei Giske og ikke tror han har lært noe som helst. Giske har hele tiden sabotert for en prosess hvor både varslerne og Giske kunne fortsette i partiet. Giske har hele tiden forsøkt å presse varslernjentene og Støre/Tajik ut av partiet. Giske har gjort sitt beste til å gjøre dette til en ren maktkamp. Så ser det ut som Giske tapte maktkampen, da får han ta det som en mann i stedet for å fremstille seg selv som et offer. Endret 29. august 2020 av Nimbus2000
Oida Skrevet 29. august 2020 #186 Skrevet 29. august 2020 4 timer siden, Stina234 skrev: Joda Giske har handlet feil det er det ingen tvil om. Men noen av varslene som har kommet opp stiller jeg meg undrende til hvorfor det i det hele tatt er klassifisert som et varsel. For eksempel situasjonen som VG kjørte opp for en stund siden der noen spurte om å få tatt bilde med han og en dans. Med det kjøret som han har stått i nå over flere år og beklagelsene han har kommet med så må det nå snart kunne åpnes for at han slipper til i politikken igjen. Det ser på meg ut som det egentlig er et politisk mord som foregår, der maktkampen i AP er så hard at alle midler er tillatt. Jeg antar det er hendelsen på Bar Vulkan du refererer til her. Det er ikke hendelsen i seg selv det reageres på, da disse kvinnene oppsøkte han selv. Saken viser derimot at Giske ikke hadde skjønt eller tatt inn over seg varslene og sin manglende oppførsel overfor unge kvinner. Det er bare å håpe han reflekterer over sin oppførsel og endrer kurs. 9
Overgang Skrevet 29. august 2020 #187 Skrevet 29. august 2020 3 timer siden, T-Rex skrev: Jeg tror det er sunt og bra for Giske at han nå får en lang pause fra politikken. Han kan sikkert gjøre en god jobb ved ærlig arbeid, og det kan han vokse på. Bedre lønnet er det sannsynligvis også. Hvem vil stole på Giske og ansette ham etter dette da?
T-Rex Skrevet 29. august 2020 #188 Skrevet 29. august 2020 (endret) 11 minutter siden, Overgang said: Hvem vil stole på Giske og ansette ham etter dette da? Jeg hadde gjort det, om jeg hadde en stilling som passet. Han kan mye som er nyttig for veldig mange. Edit: Han hadde blitt nekta på julebordene, da. Edit 2: Jeg er ikke noe særlig bedre i fylla sjæl. Derfor. Endret 29. august 2020 av T-Rex 2
Gjest sunriseandsunset Skrevet 29. august 2020 #189 Skrevet 29. august 2020 5 hours ago, Stina234 said: Joda Giske har handlet feil det er det ingen tvil om. Men noen av varslene som har kommet opp stiller jeg meg undrende til hvorfor det i det hele tatt er klassifisert som et varsel. For eksempel situasjonen som VG kjørte opp for en stund siden der noen spurte om å få tatt bilde med han og en dans. Med det kjøret som han har stått i nå over flere år og beklagelsene han har kommet med så må det nå snart kunne åpnes for at han slipper til i politikken igjen. Det ser på meg ut som det egentlig er et politisk mord som foregår, der maktkampen i AP er så hard at alle midler er tillatt. Det er ingen tvil om Tadjik er kvitt en konkurrent og det trives nok både hun og mannen hennes godt med siden det var han som skrev om saken først.
T-Rex Skrevet 29. august 2020 #190 Skrevet 29. august 2020 4 minutter siden, sunriseandsunset said: Det er ingen tvil om Tadjik er kvitt en konkurrent og det trives nok både hun og mannen hennes godt med siden det var han som skrev om saken først. Det er hundrevis av folk som har visst om Giskes oppførsel gjennom tiår. Han fikk slakk utrolig lenge. Det var vel det som var feil. 9
Lurium Skrevet 29. august 2020 #191 Skrevet 29. august 2020 Blir iallefall ikke noe rød-grønn regjering ved neste stortingsvalg etter dramaet i Trondheim i helga. Jeg har iallefall gitt min siste stemme til AP, sannsynligvis i min livstid. Denne varsler-saken har de jo ruget på med en klar plan for å ha bensin til bålet når de trengte det. 1
T-Rex Skrevet 29. august 2020 #192 Skrevet 29. august 2020 13 minutter siden, Lurium said: Blir iallefall ikke noe rød-grønn regjering ved neste stortingsvalg etter dramaet i Trondheim i helga. Jeg har iallefall gitt min siste stemme til AP, sannsynligvis i min livstid. Denne varsler-saken har de jo ruget på med en klar plan for å ha bensin til bålet når de trengte det. Sylvia? 1
BerntHulken Skrevet 29. august 2020 #193 Skrevet 29. august 2020 (endret) . Endret 12. juli 2023 av BerntHulken 7
Gjest Nimbus2000 Skrevet 29. august 2020 #194 Skrevet 29. august 2020 (endret) På 28.8.2020 den 17.50, sunriseandsunset skrev: Det beste Giske kan gjøre er å innse at slaget er tapt. Han vil aldri kunne klare å skape tillit og legimitet nok til å bli akseptert som leder i AP. Er ikke så sikker på Tadjik heller når man ser på den rollen hun spilte oppe i det hele. Det var veldig merkelig at saken sprakk i den avisen mannen hennes jobber som journalist. AP må satse på nye fjes i ledergruppa. Lene Vågslid vriker fornuftig, jordnær og har gitt et godt inntrykk i de debattene jeg har sett. Journalisten og Tajik traff hverandre og ble sammen et halvt år etter at Giske-saken kom i media. Det er jo et vesentlig poeng. De var jo ikke sammen eller venner da Giske-saken kom i media. I tillegg satt samtlige aviser åpenbart på mange Giske-historier for med en gang den første historien kom i avia så dukket det jo opp dusinvis av nye historier og varsler. Alle journalistene og AP-folk skjønte at når #metoo kom til Norge så var Giske en mann man kunne skrive mye om. Han hadde jo holdt på som han gjorde i flere tiår. Men ja, tror absolutt at Tajik er fornøyd med å bli kvitt Giske. Endret 29. august 2020 av Nimbus2000
Gjest Sitronmelisse Skrevet 29. august 2020 #195 Skrevet 29. august 2020 Det er ikke noe som heter 'fortjener en ny sjanse' i politikken. Har du oppført deg som en grabukk i en årrekke er broene brent og tilliten oppbrukt! Du får ingen ny sjanse.
Kågebruker Skrevet 29. august 2020 #196 Skrevet 29. august 2020 Ingen som tvinger han til å være politiker. 14
BerntHulken Skrevet 29. august 2020 #197 Skrevet 29. august 2020 (endret) . Endret 12. juli 2023 av BerntHulken 4
Stina234 Skrevet 29. august 2020 #198 Skrevet 29. august 2020 39 minutter siden, Oida skrev: Jeg antar det er hendelsen på Bar Vulkan du refererer til her. Det er ikke hendelsen i seg selv det reageres på, da disse kvinnene oppsøkte han selv. Saken viser derimot at Giske ikke hadde skjønt eller tatt inn over seg varslene og sin manglende oppførsel overfor unge kvinner. Det er bare å håpe han reflekterer over sin oppførsel og endrer kurs. Ja det er riktig, det var den hendelsen. Men her faller jeg ifra i dømme handlingen. Han gjorde faktisk ingenting galt der, men alikevel skal VG blåse dette opp med påfølgende hylekor etter. 2
Lurium Skrevet 29. august 2020 #199 Skrevet 29. august 2020 1 minutt siden, Sitronmelisse skrev: Det er ikke noe som heter 'fortjener en ny sjanse' i politikken. Har du oppført deg som en grabukk i en årrekke er broene brent og tilliten oppbrukt! Du får ingen ny sjanse. Dette gjelder vel mest for politikerne i AP. Andre parti som Frp og SV, med utukt mot mindreårige, horebukker og medlemsjuks synes å tilgi. 1
BerntHulken Skrevet 29. august 2020 #200 Skrevet 29. august 2020 (endret) . Endret 12. juli 2023 av BerntHulken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå