Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Druid skrev:

Jeg har sett Facebook posten hans

Nei, han har etter 3 år fortsatt ikke forstått hva som skjer.

For alle de som påpeker at han kun kan politikk: politikk er en enormt verdifull kompetanse. Det er en grunn til at politikere får ræva stappet full av penger når de går til kommunikasjonsbyrå. 

Giske har demonstrert at han ikke engang kan gjøre den jobben. 

Den Facebookposten var det som knakk all tillit til fyren for meg.

Helt enig med deg. Det siste FB innlegget viser jo nok en gang en politiker som hverken har selvinnsikt eller tar ansvar. Han hadde ikke hatt sjans til å ha et tillitsverv når han ikke tar ansvar. Han har behandlet denne saken med bemerkelsesverdig lite klokskap. 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Jeg og ristet på hodet av Facebookposten hans. Han virker så falsk i alt han sier om dagen. Bagatellisering, maktkampinsinuasjoner og offerkort  er det han legger seg på.

Skrevet

Svarene til Facebook-posten er jo også til å gråte av. Giske vil rive Ap i filler - helt unødvendig. Hvorfor valgkomiteen innstilte ham som leder i utgangspunktet går over min forstand. 

• Liker 9
Skrevet

Men hvordan kan Giske forsvare seg, det dukker stadig opp varsler for mange år tilbake. Ikke voldsomme anklager men han har tatt noen på låret eller noen har satt seg på fanget hans ...

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Susan Sto Helit skrev:

Takk for at dere korrigerer meg. Da husket jeg helt feil! Det var ikke meningen å beskylde Giske for noe han ikke har gjort.

Men da må jeg også si at jeg ikke husker en eneste ting Giske har gjort som statsråd. Så en SÅ fantastisk politiker kan han faktisk ikke være, når han som statsråd var så usynlig.

Jeg skjønner heller ikke at han skal være så uunnværlig. Han var en belastning for AP uansett. 

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, Justlooking skrev:

Men hvordan kan Giske forsvare seg, det dukker stadig opp varsler for mange år tilbake. Ikke voldsomme anklager men han har tatt noen på låret eller noen har satt seg på fanget hans ...

Han burde lagt seg flat og beklaget bredt på et tidlig tidspunkt. Ikke noe forbehold om hva kvinnene føler, men sagt at han har vært en del av en meget uheldig kultur i eget parti, for mye alkohol og hatt en atferd som man ikke skal ha ovenfor andre. At han vil være med å jobbe for at unge medlemmer skal føle seg trygge i partiet... Da ville han stilt sterkere ved eventuelle nye historier.
I stedet valgte han en strategi der han fraskriver seg ansvar og gjør seg selv til offer, ikke minst gjennom konas bok. Da vil en ny historie få en helt annen effekt slik det fikk nå. 

• Liker 14
Skrevet

Om Trond liker å feste og flørte litt, så kan han være en god politiker fordi om. Sånn er det mange menn som er. 
Vil vi ikke ha politikere som representerer alle samfunnslag? 
Stå på Trond, og trenger du en ung flørt så bare si fra. Vi kan være diskré. 

Skrevet
6 timer siden, Justlooking skrev:

Han har kanskje ikke gjort noe straffbart men det har jo hvertfall dukket opp historier over flere år som viser upassende oppførsel. Jenter/damer skal kunne gå på politiske/kulturarrangangementer uten å bli seksualisert og plaget av ledereansvarlige i disse arr (eller forsåvidt ikke i det hele tatt....)

Har man gjort noe feil skal man forh, ikke betale for det resten av livet og man bør få en ny sjanse - men synes Giske viser en oppførsel/holdning over tid som jeg ikke er sikker på han har kvittet seg med OG det at han tydeligvis ikke angrer / ser helt problemet med det han har gjort. 

Søviknes i frp mener jeg dte bare var en episode som har kommet fram . og da synes jeg vel man kan få en ny sjanse mange år senere,

Jeg er vel en av de få som synes han oppførte seg upassende i Vulkan/VG-saken som tyder på at han ikke skjønner helt hvordan man skal oppføre seg - man ser feks ikke Støre danse med en vilt fremme jente på en bar, dette uansett om det er i  privat eller offentlig sammenheng - det skjedde hvertfall på et offentlig sted.  Akkurat den episoden var jo ikke plagsom for vedkommende men det viser at han når han er ute offentlig ikke skjønner helt hvordan han bør te seg. 

• Liker 8
Gjest sunriseandsunset
Skrevet
13 hours ago, MorTil2 said:

Mye av AP sitt problem nå, er at de mangler en nasjonal frontfigur som både er en god talsperson for partiet, og en som velgerne kan føle tillit til og oppleve er en god representant for "mannen og kvinnen på gaten". Tadjik har mye kunnskap, men hun har en ille tendens til å bruke taletiden sin på å kritisere andre partier istedenfor å tydeliggjøre hva som er AP sitt alternativ. Støre virker ikke alltid sikker på hvor han står politisk - venstre, høyre, midt i mellom. Og så snakker han litt ofte om foreldrene som er på sykehjem. Antar at med sin rikdom, så er det det mest folkelige han kan komme på når han vil fremvise at han er en av "mannen på gaten". 

Og nå altså TG. Sikkert dyktig politisk, men akk så lite dyktig mellommenneskelig.

Om ikke AP klarer å dyrke frem noen andre nasjonale figurer i året som kommer, tror jeg de vil dale nedover på partibarometeret ettersom valget nærmer seg. 

Enig i at det er vanskelig å se noen potensielle lederkanditater per i dag. Mulig at det ville være lurt å se etter lederkanditater andre steder enn i egen organisasjon, f . eks en person i fagbevegelsen som har hatt skitt under neglene og som har en viss karisma, vilje og evne til å nå mål og med en visjon som fenger. Ikke noe løst svada som at "alle skal med"

Støre er uten tvil en smart og superdyktig type, men er usikker på om han er en leder i politikken. Mulig at hans talenter er bedre tilpasset i andre typer organisasjoner eller situasjoner.

Skrevet
1 time siden, 3lis3 skrev:

Om Trond liker å feste og flørte litt, så kan han være en god politiker fordi om. Sånn er det mange menn som er. 
Vil vi ikke ha politikere som representerer alle samfunnslag? 
Stå på Trond, og trenger du en ung flørt så bare si fra. Vi kan være diskré. 

Vi vil ikke ha politikere som legger seg etter unge jenter mot deres vilje, nei. 
Men hvis du har LYST på en flørt med Giske, er det jo helt ok (men kanskje ikke for kona, men det er en annen historie som ikke har noe med akkurat dette å gjøre). Problemet her er jo at Giske ikke har skjønt:

1) Hvem som faktisk er interessert i en flørt (sex)

2) Hvem det er passende å ha en flørt (sex) med når man har en fremtredende stilling i et politisk parti

• Liker 11
Skrevet
8 timer siden, Justlooking skrev:

Giske kan forsvare seg ved ganske enkelt å oppføre seg normalt. Hvis det du skriver hadde vært sant hadde han ikke måttet trekke seg. 
Forstår ikke dette behovet for å forminske det han har gjort.

Han har oppført seg på en måte som gjør at mange føler seg utrygge- det stikk motsatte av å bygge tillit altså. Vanlig sosial omgang og normal sjekking ville vært oppskriften for at Giske skulle unngått å havne i denne knipa. Jeg tror aldri i verden at han trekker seg med bakgrunn i det som er offentlig kjent hittil, en person med skamvett ville gjort det, men ikke han.

Her er det nok duket for nye avsløringer fremover, bare for Haddy å kvesse pennen igjen tror jeg.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Giske, tar ikke ansvar, sier at beskyldningene er falske.

Morna Trond!!!

Godt å bli kvitt han.

👏👏👏

Og han slutter bare fordi dette er for tungt for hans familie å takle... Han eier jo ikke hva han har gjort!?? Han slutter ikke fordi han er uskikket, fordi han ikke har brydd seg om grensene til andre mennesker, fordi partiet lider av det, fordi kvinnene som har meldt han vil føle det som et slag i trynet, fordi fordi fordi. Neida, han slutter fordi det er vanskelig for HAN.

Huff!!!!!!! Mer kan jeg ikke skrive for da blir jeg kastet ut av KG. Men jeg LO HØYT da jeg skrudde på nyhetene i dag. Klappet for meg selv. 

Endret av loveli
Skrevet

Hvis vi skulle varslet om alle politikere som har lagt seg etter det andre ( og samme) kjønn opp gjennom årene, da hadde det ikke vært mange igjen gitt 😆🙈

Skrevet (endret)
9 timer siden, Justlooking skrev:

Greia er jo at det er for mange som vet. Det er uten tvil en ukultur, og det er uten tvil at Trond var en del av denne ukulturen.

Hadde det bare vært noen udokumenterte varsler så hadde ikke saken blitt så stor. Men han er kjent innad i partiet for å være en liten grisegutt, og det er dette som nå innhenter han. Han lever i feil tidsalder for å holde på slik, heldigvis.

Det er ikke et bevis for noe som helst av trakassering og metoo, men bare det at han ikke forstår at det var mange år for tidlig å prøve å komme seg oppover i partiet viser at hans dømmekraft er svært dårlig. Han dokumenterte jokking på en ung dame på et utested like så.

Endret av loveli
Skrevet
7 minutter siden, Mummy1 skrev:

Hvis vi skulle varslet om alle politikere som har lagt seg etter det andre ( og samme) kjønn opp gjennom årene, da hadde det ikke vært mange igjen gitt 😆🙈

Ja. Og derfor begynner vi å skifte ut slike menn. De som har sluppet unna søkelyset har kanskje skjønt mer enn Giske og tilpasser oppførselen til det som er akseptabel.

• Liker 8
Skrevet
12 minutter siden, Daraya skrev:

Ja. Og derfor begynner vi å skifte ut slike menn. De som har sluppet unna søkelyset har kanskje skjønt mer enn Giske og tilpasser oppførselen til det som er akseptabel.

Og hvem bestemmer hvem som er "tilgitt " sin tidligere oppførsel???

AP dør sakte men sikkert ut ...

Skrevet
4 timer siden, Mmmwhatever skrev:

Vi vil ikke ha politikere som legger seg etter unge jenter mot deres vilje, nei. 
Men hvis du har LYST på en flørt med Giske, er det jo helt ok (men kanskje ikke for kona, men det er en annen historie som ikke har noe med akkurat dette å gjøre). Problemet her er jo at Giske ikke har skjønt:

1) Hvem som faktisk er interessert i en flørt (sex)

2) Hvem det er passende å ha en flørt (sex) med når man har en fremtredende stilling i et politisk parti

Hva Giske gjør på fritida har ingenting med politikken å gjøre. 
En barneskolelærer kan gjerne være medlem i en SM-klubb og spanke 18 år gamle jenter på fritida. 
Folk må lære seg å skille mellom jobb og fritid

Gjest Sitronmelisse
Skrevet
10 minutter siden, 3lis3 skrev:

En barneskolelærer kan gjerne være medlem i en SM-klubb og spanke 18 år gamle jenter på fritida. 

Nei, ledere og personer med tillitsverv kan ikke krenke sine yngre kollegaer eller yngre partimedlemmer på fritiden og i partisammenheng uten at det er kritikkverdig og går ut over jobbrollen deres. Det er det vi plutselig skjønte med Metoo. Det finnes ikke skille mellom jobb og fritid for hvordan du som overordnet oppfører deg mot dine underordnede. 

Er du gammel? Du er vokst opp med denne ukulturen tenker jeg. Ta deg en runde til i tenkeboksen. 

Skrevet

Joda Giske har handlet feil det er det ingen tvil om.  Men noen av varslene som har kommet opp stiller jeg meg undrende til hvorfor det i det hele tatt er klassifisert som et varsel.  For eksempel situasjonen som VG kjørte opp for en stund siden der noen spurte om å få tatt bilde med han og en dans.  

Med det kjøret som han har stått i nå over flere år og beklagelsene han har kommet med så må det nå snart kunne åpnes for at han slipper til i politikken igjen.  

Det ser på meg ut som det egentlig er et politisk mord som foregår, der maktkampen i AP er så hard at alle midler er tillatt.

Skrevet
16 minutter siden, 3lis3 skrev:

Det var ikke på fritida. Det var i partisammenheng/politisk sammenheng. 
Og hvis en barneskolelærer begynner å spanke sine 18-årige tidligere elever, vil nok rektor neppe bli imponert. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...