Gå til innhold

Hvilket brettspill var dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne et brettspill jeg spilte borte hos noen i barndommen. Jeg er født sent på 80-tallet men jeg vet ikke hvor gammelt/nytt dette spillet var da. Jeg måtte ha spilt det en gang på 90-tallet.

Selve brettet var inne i et stort herskapelig hus, og alle karakterene bodde i dette huset(familien som bodde der, tjenere, vaktmester osv.) og målet var å ta livet av de andre og unngå at du ble tatt livet av. Du kunne ta livet av folk med at du kunne utløse diverse feller, slik at noen ramlet ned en trapp, fikk en lysekrone i hodet osv. Du kunne også bli drept selv og det måtte du selvsagt unngå. Du kunne flytte hvilken som helst av krakterbrikkene, og du visste ikke hvem som var hvem av de andre spillerene. Det var også en detektiv som kom nærmere og nærmere døra, og da var spillet over, men husker ikke om målet var å ta livet av alle utenom deg selv eller hva. Minnet litt om cluedo sånn sett.

Noen som har en ide om hva det var jeg spilte?:P

Anonymkode: 212a0...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Cluedo? 

Anonymkode: 9f33f...b4c

Herregud. Leste ar det ikke var det.. Var det mafia tro

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Leste ar det ikke var det.. Var det mafia tro

:fnise:

Nei, ikke mafia, kjente ikke igjen selve brettet. Var et større brett og som delvis hadde vegger osv. for lysekronen du f.eks. slapp den var en faktisk lysekrone du kunne løse ut så den datt i hodet på noen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cleangal skrev:

Tante Agathas testamente!

Jepp! Den var det!:D Takk takk:D Håper det er å få tak i til spillkveld😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart at jeg fant denne tråden i dag! Har aldri hørt om Tante Agathas testamente før, men jeg fant brettspillet på en bruktbutikk i dag. Og nå leser jeg om det her haha. Jeg kjøpte det ikke da, men sånn som du beskriver det høres det veldog festlig ut. Må ta meg en tur tilbake tror jeg 😄

Anonymkode: a2c24...10b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg. Da jeg var barn på 90tallet,så hadde jeg 2 tanter som var tenåringer. I den yngste tantens klesskap lå dette spillet gjemt, og jeg elsket å studere boksen, gjemt i et hjørne(var et rart barn, kallenavnet mitt var Ånden som går). 

Jeg tryglet å ba om å spille, men tante ville ikke fordi det var så kjedelig.. Og så satte hun Spinup  i CD-spilleren og klaska hardt på leggene sine (dette var visst trening og skulle gjøre en slankere).

Jeg må ha dette spillet. 

Anonymkode: ecf74...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det fra min egen barndom (90-tallet). En venninne av meg hadde det, og vi spilte det ofte sammen med andre venninner! Synes det var så artig og fascinerende med de fellene! 😀

Anonymkode: 8d6e8...def

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Noen som vet om dette spillet er å få tak i i dag?  Kom plutselig til å tenke på det, og det var utrolig lite info på google 😛  Hva var de forskjellige kortene til f.eks? Husker ikke reglene i det hele tatt 😂

Anonymkode: 21ca0...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Noen som vet om dette spillet er å få tak i i dag?  Kom plutselig til å tenke på det, og det var utrolig lite info på google 😛  Hva var de forskjellige kortene til f.eks? Husker ikke reglene i det hele tatt 😂

Jeg tror ikke det er i salg lenger, dessverre. Jeg hadde det som liten og fant det nettopp igjen hjemme hos mamma. Lånte det bort til en venninne, så har ikke fått prøvd det igjen enda, men jeg husker at jeg digga spillet!

Anonymkode: a1911...7e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Beklager at jeg siterer deg flere ganger. Spillet heter 13 Dead End Drive på engelsk, og ser ut til å være mulig å bestille fra utlandet. Mulig det blir veldig dyrt da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Beklager at jeg siterer deg flere ganger. Spillet heter 13 Dead End Drive på engelsk, og ser ut til å være mulig å bestille fra utlandet. Mulig det blir veldig dyrt da. 

Takk:) Ja, neida, er ikke så farlig. Hadde bare vært artig og sett det igjen 😂 Ble helt nostalgisk bare av å se på bildet, selvom jeg bare husker bruddstykker 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...