Gå til innhold

Mannen vil reise til hjemlandet..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om han absolutt skal reise får han gjøre det alene! Men han bør virkelig klare å holde seg i Norge! Vi er midt i en pandemi og alle bør virkelig holde seg i sitt eget land! Lengsel etter familie og venner er IKKE en god nok unnskyldning for å reise! Han får klare å roe behovet ved hjelp av skype/FaceTime/etc. og så får han heller reise når pandemien er over! 

Vi så jo alle hva som skjedde når folk fikk reise - del ble mer smitte, ergo er de som vil reise nå i disse tider bare noen egoistiske tullinger! Det burde kun være greit å reise ut av landet ved dødsleie/begravelser!

Anonymkode: 60487...447

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok kanskje det da er jeg som er hysterisk!? Jeg er helsearbeider. Men han vil ta med et av barna, er ikke det litt for drøyt? 

Anonymkode: 231ab...d77

Nei, for landet blir rødt så fort det er 0.2%  nye smittede over 14 dager. Det er ekstremt lite. 
Hele rødt/gult er så tullete, det burde vært 200 smittede, kanskje 2000. 

Hvis 10% av befolkningen hadde vært smittede, da kan vi begynne å snakke smitte. 

Er vel viktigere at de tar forholdsregler enn at landet er rødt. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Bos43 skrev:

Å reise nå er uansvarlig

Tull. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han absolutt skal reise får han gjøre det alene! Men han bør virkelig klare å holde seg i Norge! Vi er midt i en pandemi og alle bør virkelig holde seg i sitt eget land! Lengsel etter familie og venner er IKKE en god nok unnskyldning for å reise!

e2679a3eaae3573c0e6ba38240087530.png

Forresten, om han skal holde seg i eget land MÅ han jo reise, da han ikke er fra Norge. Mange innvandrere her også, ingen av de er jo fra Norge. Mange som må reise om man skal følge det du sier. 

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Loff77 said:

Hadde reist tvert, helstrygdkortet gjelder i hele EU og mange reiseforsikringer dekker alt utenom korona så er fullt mulig å være godt dekket😀

Vet vi om vedkommende reiser innenfor EU?  I tillegg burde det bli nevnt at helsetrygden dekker ikke ALT, derfor anbefaler de reiseforsikring i tillegg, som han IKKE får når det gjelder å reise til et rødt land. 

"

Du bør ha reiseforsikring i tillegg

Helfo anbefaler at du i tillegg til Europeisk helsetrygdkort også har en reiseforsikring. I mange land får du ikke dekket utgifter til helsetjenester fullt ut fra det offentlige. Dette kan også gjelde sykehusopphold.

Helsetrygdkortet dekker ikke utgifter til hjemreise når du er blitt syk eller utsatt for en ulykke. En reiseforsikring vil sikre deg mot utgifter som oppholdslandet ikke dekker, eller utgifter ved hjemreise."

Anonymkode: b42a1...26b

Skrevet
10 minutter siden, AndreasBR said:

Forresten, om han skal holde seg i eget land MÅ han jo reise, da han ikke er fra Norge. Mange innvandrere her også, ingen av de er jo fra Norge. Mange som må reise om man skal følge det du sier. 

Så bra du er synsk og vet med 100% sikkerhet at det er bare hysteri og, i tillegg, vet at de er en familie som absolutt blir ikke syk eller får problemer om en blir smittet.  Kanskje du skal ringe WHO og FHI for å fortelle de at du har alle svarene oh great and powerful Oz. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bra du er synsk og vet med 100% sikkerhet at det er bare hysteri og, i tillegg, vet at de er en familie som absolutt blir ikke syk eller får problemer om en blir smittet.  Kanskje du skal ringe WHO og FHI for å fortelle de at du har alle svarene oh great and powerful Oz. 

WHO skal vi ikke stole på, de bør defundes med en gang... 
De er i seng med Kina og ting som verre er... 

Se rundt deg, slutt å les skremselspropagandaen men se på tall osv. 

20 smittede per 100k er så utrolig lite. det er 1040 smittede i Norge det siste 14 dager.. Eller ‭0,0197481919226169‬% av befolkningen.. Det er så ufattelig lite det.. 

Nei, på tide å fjerne alt som hemmer samfunnet, vi må slå på turboen istedet og få samfunnet igang igjen,. 

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AndreasBR skrev:

Sitt boland da🙄

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor gikk smitten opp med en gang grensene åpnet i sommer? Mye smitte pga reisevirksomhet. 

Anonymkode: da6f9...65a

Det er forskjell på ferietid når mange reiser samtidig til typiske turiststeder med turister fra mange forskjellige land, og det å reise ellers i året for å besøke familie i hjemlandet, tenker nå jeg da.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet vi om vedkommende reiser innenfor EU?  I tillegg burde det bli nevnt at helsetrygden dekker ikke ALT, derfor anbefaler de reiseforsikring i tillegg, som han IKKE får når det gjelder å reise til et rødt land. 

"

Du bør ha reiseforsikring i tillegg

Helfo anbefaler at du i tillegg til Europeisk helsetrygdkort også har en reiseforsikring. I mange land får du ikke dekket utgifter til helsetjenester fullt ut fra det offentlige. Dette kan også gjelde sykehusopphold.

Helsetrygdkortet dekker ikke utgifter til hjemreise når du er blitt syk eller utsatt for en ulykke. En reiseforsikring vil sikre deg mot utgifter som oppholdslandet ikke dekker, eller utgifter ved hjemreise."

Forstod du ikke att jeg snakket om EU land? Helsetrygd kortet gir rett på samme helsehjelp som landets innbyggere i landet du besøker. Det er ganske brukbart i Tyskland og Spania feks. Som jeg skrev så dekker min og mange andres reiseforsikring alt annet enn korona i røde land. Så du vet tydeligvis ikke hva du snakker om, og ja jeg vet att Europeiske ikke dekker noe som helst i røde land.  Ligger jeg med korona i respirator i Tyskland vil jeg heller bli der enn å bli flydd hjem så det går helt greit😀

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes han kan vente med å reise. Argumentet om at "alle andre gjør det", er ikke holdbart. Da er man nede på en 4-5 årings adferd når "alle de andre får lov," uuuuuurettferdig. Her er det manges helse å ta hensyn til. Vi er ikke smittefrie i Norge heller, så hvem skal han besøke i landet han skal til? Gamle foreldre? Han tar med ett barn. Hva når de kommer hjem igjen? Han og dette barnet skal i karantene,hvor? Hjemme bor de sammen med et barn som skal på skole, samt en mor/kone som jobber innen helse. Det går ikke. Hva om de da har smitte med seg, og smitter en som drar på skolen og sprer smitte der, samt en som jobber innen helse og sprer smitte videre der? Vet i allefall, at jeg forventer at en som jobber innen helse ikke bor sammen med en  i karantene. Vi er varslet at vaksinen kan komme på nyåret. Å være nødt til å reise nå på besøk, er tull. Det viser bare hvor bortskjemte vi er. Ikke mange årene siden det kunne gå årevis mellom hver gang en som hadde flyttet til et annet land , kunne komme seg til fedrelandet på besøk. Og så kan man nå til dags med telefoner, mobiler, nettilgang osv ikke klare ett år og mindre, under en pandemi. Synes rett og slett det er barnslig oppførsel av mannen, hadde mistet respekt for han. Bli hjemme. Det er ikke opptimalt, men det går.

Anonymkode: b6802...11c

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor gikk smitten opp med en gang grensene åpnet i sommer? Mye smitte pga reisevirksomhet. 

Anonymkode: da6f9...65a

Det er ikke viktig. 

Vet du noe om antall innleggelser på sykehus/intensiven veldig mye opp i samme tid? Er jo dette som er viktig. 
Alle skal gjennom en smitte etterhvert. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AndreasBR skrev:

Tull. 

🤣🤣🤣🤣🤣🤣Tullebukk!

Anonymkode: 18994...435

Skrevet
3 timer siden, Loff77 skrev:

Forstod du ikke att jeg snakket om EU land? Helsetrygd kortet gir rett på samme helsehjelp som landets innbyggere i landet du besøker. Det er ganske brukbart i Tyskland og Spania feks. Som jeg skrev så dekker min og mange andres reiseforsikring alt annet enn korona i røde land. Så du vet tydeligvis ikke hva du snakker om, og ja jeg vet att Europeiske ikke dekker noe som helst i røde land.  Ligger jeg med korona i respirator i Tyskland vil jeg heller bli der enn å bli flydd hjem så det går helt greit😀

Hvis sykehusene har kapasitet ja.

Anonymkode: 5c71f...ad2

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rødt land i Europa

Da er det nok en dårlig idé å reise.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det et snakk om å ta med et bhg barn, ikke skolebarn. Men jeg tenker jo at om det ene blir smittet så blir jo det andre smittet og ved hjemkomst. Og så tar det med på skolen. Huff

Herregud så ulike svar i denne tråden! Synes dette er noe forbanne dritt og jeg/vi må liksom sitte og holde oss hjemme og fundere for og i mot, vi som har gode grunner til å reise, mens andre reiser i hytt og gevær og ikke tar tungt på ting. 
Synes heller myndighetene kunne nektet folk å reise, enn å si tja, har du en samvittighet så reiser du ikke. 

Dette er så urettferdig.

Jeg ville bodd et annet sted med barnet som ble igjen i Norge mens mannen og det minste barnet var i karantene, særlig siden du jobber i helse?

Ellers er jeg enig i at denne halvveis-strategien hvor målet er å gå på folks samvittighet (?) er vanskelig å forholde seg til. 

Anonymkode: c9956...b56

• Liker 1
Skrevet

Fy faen for en gjeng egoististe søppelfolk i denne tråden.

Hold dere for faen hjemme! Dette er ikke veldig vanskelig.

• Opprett ny...