Gå til innhold

Pms fra helvete i ei uke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ca ei uke eller 10 dager før mensen starter så kjenner jeg det, sinne, aggresjon, depresjon, angst, masse plager med magen og vann i kroppen, hodepine og generellt følelsen av å være sliten og utmattet, men uten å få sove. Jeg får helt syke tanker om at mannen min egentlig hater meg, at jeg skal miste jobben eller er mislikt blant venner. Jeg kan sitte og gråte av angst og nesten ønske at jeg var død, det er utrolig påkjennende og jeg sliter veldig med å mestre dagliglivet mitt. Dette går over 1-2 dager etter at mensen starter, så er alt bra igjen. Jeg har kartlagt dette de siste månedene og det er samme greia hver gang. Det hjelper at jeg er forberedt og vet hva det er, men jeg sliter veldig og må slåss mot de tunge tankene. 

Flere som opplever noe sånt?

Anonymkode: 80561...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det slik. 10 mg cipralex gjør at det forsvinner for meg og gir meg et helt nytt liv. Ville tatt en prat med legen. 

Anonymkode: 30638...bcd

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Det, og i tillegg hadde jeg 8 dager mens med ganske heavy blødninger.

Fikk hormonspiral, og har mye roligere dager. Jeg merker fortsatt litt pms, men mye mildere enn før. Ulempen er at man generelt er litt flatere i humøret, men heller det enn pms-helvetet.

Anonymkode: eefc9...23e

Skrevet

Har hatt det sånn i ti år. Ble egentlig satt ut av hvor mye legens råd hjalp meg. Tar 2 kalsium og 1 pyridoksin (en b-vitamin) hver dag en periode før mens. Plagene har blitt mildere etter dette. Prøvde p-piller ol i begynnelsen, men jeg er en av de uheldige som ikke tåler hormoner. Blir gal av dem, og har pms hele året på p-piller... Så da synes jeg uskyldige vitaminer er et godt tips. Skader ikke å prøve. Hilsen skeptiker som aldri ville trodd på noe så enkelt.

Anonymkode: 094a9...244

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det slik. 10 mg cipralex gjør at det forsvinner for meg og gir meg et helt nytt liv. Ville tatt en prat med legen. 

Tar du det hver dag hele mnd?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar du det hver dag hele mnd?

Ja det gjør jeg. Om du vil ha noe som ikke påvirker libidoet så syntes jeg brintellix virket like godt også. Jeg var voldsomt plaget før hver mens. 

Skrevet

Jeg er akkurat likedan og har nettopp avsluttet en grineseanse fordi jeg er overbevist om at han jeg treffer har ghosta meg fordi jeg ikke har hørt fra han siden fredag. 

Jeg har ikke funnet noe vidunderkur som tar vekk alt, men denne gangen merket jeg mildere symptomer på PMS enn jeg vanligvis gjør (les over, jeg er fremdeles plaget men i mindre grad). Det eneste jeg har gjort denne gang er å kutte vesentlig ned på sukkeret og trene. Jeg har alltid vært glad i sukker og spist spesielt mye i forbindelse med pms. Det gjorde jeg ikke denne gang og "innkjøringen" til mensen har vært bra. Jeg fikk mensen i morges og er et vrak i dag igjen, men det er jo fremdeles en bedring. 

Kanskje du kan prøve også? ❤️ 

Anonymkode: a0e41...5db

Skrevet

Jeg har mye av det samme som deg og etter å ha kartlagt fikk jeg vite at det var pmd. Går på Zoloft hele måneden, lav dose. Og har hormonspiral 🙂 Det har hjulpet meg! Og så går jeg masse.

Anonymkode: 59056...7b3

Skrevet

Vet hvordan du har det.. det er helt forferdelig og en føler seg nesten mentalt syk når det står på. Jeg startet opp på p piller, og det hjalp meg veldig. Er så og si ikke plaget lenger 

Anonymkode: bcfe5...a87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...