AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Jeg har ved to anledninger eid boots fra Dr. Martens og hver gang har jeg måtte kvittet meg med dem pga syke gnagsår. Jeg bruker vanligvis størrelse 39 og har prøvd bootsene i både størrelse 39 og 40. Jeg får gnagsår likevel. 41 er ikke aktuelt for da blir de altfor store, så store at foten sklir rundt inni. 38 blir for trangt. Jeg syns Dr. Martens er så fine og har så lyst til bruke dem, men jeg ender opp med kjøttsår bak over hælen hver bidige gang! Leste et sted at skoen venner seg til foten og tro meg jeg har både lidd og blødd meg gjennom det flere ganger, men det blir ikke bedre! Noen som har tips? Føttene mine er helt normale... Anonymkode: 27e63...dfb
Papirhjerte Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Jeg har litt brede føtter, men jeg har gått inn mine ved å bruke de hjemme lenge, med en tynn nylonsokk innerst ved huden, og så en bomullssokk over. Etterhvert har jeg gått over til å bruke de på småturer, f.eks. til postkassa eller nærbutikken. Nå er de mine beste skopar 😊 Vet at noen fyller poser med vann som de har i skoene, så legger de i fryseren etterpå. Vannet utvider seg når det fryser, og da utvider skoene seg òg.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Gå med de i vått gress. Vått skinn former seg fortere etter foten Anonymkode: 9859f...589
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 7 minutter siden, Papirhjerte skrev: Jeg har litt brede føtter, men jeg har gått inn mine ved å bruke de hjemme lenge, med en tynn nylonsokk innerst ved huden, og så en bomullssokk over. Etterhvert har jeg gått over til å bruke de på småturer, f.eks. til postkassa eller nærbutikken. Nå er de mine beste skopar 😊 Vet at noen fyller poser med vann som de har i skoene, så legger de i fryseren etterpå. Vannet utvider seg når det fryser, og da utvider skoene seg òg. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå med de i vått gress. Vått skinn former seg fortere etter foten Anonymkode: 9859f...589 Takk for tips!! 😄 Anonymkode: 27e63...dfb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Hvis de er for stramme, selges stretch spray som sprayes inni skoene. Du tar på deg skoene når de er våte. Fotvarmen og fuktigheten gjør at skoene former seg. (bruk nylonstrømper) Evt kan du også helle vann inni skoene. Hvis det er hælen som er problemet, så kan den bankes. Da blir den overgangen fra hælkappen til skinnet mykere. Det gjør vi for kundene i vår skobutikk. Det hjelper også å kna og bøye hælkappen for å få den mykere. Ta på gnagsårplaster FØR bruk! Anonymkode: bde19...d9d 1
MissPierce Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 (endret) Sett på deg silikon gnagsår plaster på helen før du bruker de, til du har fått gått de inn. Jeg har hatt samme problem med mine Timberland sko. Finnes ikke bedre sko når de er gått inn. Men fy f så vonde de er helt nye Endret 23. august 2020 av MissPierce
Jentegutt Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 (endret) Bruk nylonstrømper, da blir friksjonen liten, selv bruker jeg kun nylonstrømper, får helt fnatt visst det er tykkere en 20 den. Masse lykke til😊 Endret 24. august 2020 av jentegutt
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 Jeg har noen fine Dr. Martens i fløyel som knapt nok har blitt brukt. På skoene mine er det kanten øverst som gnager noe helt for jævlig! Første gang jeg brukte dem hadde jeg på meg kjole og tynn nylon-strømpebukse, og var ute på byen noen timer. Etter en stund gjorde hvert eneste skritt skikkelig vondt, og når jeg kom hjem hadde jeg en sår-stripe nesten helt rundt på begge leggene. Har såvidt brukt dem etterpå, og da har jeg hatt ganske tykke høye sokker og langbukser. Da går det bedre, men det er sammen med tynne strømper og kjoler jeg synes de er finest... Noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 2624f...a53
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 MIn datter har flere par Dr.Martens, bruker de hjemme og korte turer i begynnelsen. Hun bruker gnagsår plaster fra Scholl, funker som et "ekstra hudlag" på helen, og får aldri gnagsår Anonymkode: 34cc9...5a7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 Så stilig er det virkelig ikke, at det er verdt sånt styr 🤔 Anonymkode: 893aa...184
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 Jeg synes den laveste modellen er best, altså den som stopper nederst på ankelen. Trengte ikke gå de inn, engang. Anonymkode: 29153...fa0
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 Gnagsårplaster og sportstape før du bruker dem, det tar sin tid før du får gått dem inn. Når de først er gått inn så er de jo verdens beste sko 🤩 Anonymkode: 8910a...b89 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 Jepp, tjukke gnagsårplaster av silikon FØR hver bruk er greia her. Og så må man gi det en måned med hyppig bruk. Man må rett og slett være innstilt på at det vil ta tid. Ikke ta dem på når du skal på jobb eller noe annet hvor det er viktig å være komfortabel, bruk dem kun på fritida i starten og ha et par joggesko i veska just in case. Jeg brukte dem når jeg skulle på pub, fordi noen øl innabords gjorde at jeg ikke merka noe særlig smerte Noen uker på den måten og skinnet vil føles mykere. Har hatt totalt 3 par docs, og det er samme greia hver gang. Fordelen er at når man først har gått dem inn, så er de knallgode, og kan brukes som vintersko i mange år. Anonymkode: 070a6...c04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå