Gå til innhold

Halvt afrikansk og halvt hvit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Klossmajor skrev:

Da bygger du logikken din på den rasistiske en-dråpe-regelen fra slavetidens USA.

Nei, det gjør den ikke. Den er basert på hva jeg ser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du ser noen som er halvt afrikansk ((svart) og halvt hvit. Er det alltid moren som er hvit og faren svart.

Når du ser noen som er halvt hvit og halvt asiat (gul). Er det alltid moren som er asiat og faren hvit.

Hvorfor er det slik? Det kan umulig være tilfeldig.

Anonymkode: 97eb6...4fb

Søsteren min er halvt afrikansk med norsk far og afrikansk mor

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Nei, det gjør den ikke. Den er basert på hva jeg ser. 

Da er du en glimrende kandidat for neste reklamefilm fra Specsavers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klossmajor skrev:

Da er du en glimrende kandidat for neste reklamefilm fra Specsavers.

Tror du burde gå til Specsavers. Hun er mørkhudet. 

image.thumb.png.f0c7af86f07a4089ddd6cafe6cbcf588.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Nei, det gjør den ikke. Den er basert på hva jeg ser. 

 

3 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Tror du burde gå til Specsavers. Hun er mørkhudet. 

image.thumb.png.f0c7af86f07a4089ddd6cafe6cbcf588.png

Mørkhudet er ikke det samme som svart. For øvrig er lyshudet ikke ensbetydende med hvit.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, abc123detvardet skrev:

Nei, det gjør den ikke. Den er basert på hva jeg ser. 

Det er i stor grad på den måten en-dråpe-regelen har fungert. Følger man en-dråpe-regelen er man hvit hvis man oppfattes helt hvit av utseende. Hvis ikke er man svart eller eventuelt farget.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Klossmajor skrev:

Det er i stor grad på den måten en-dråpe-regelen har fungert. Følger man en-dråpe-regelen er man hvit hvis man oppfattes hvit av utseende. Hvis ikke er man svart eller eventuelt farget.

Du er ganske paranoid. Hun er svart/mørkhudet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Du er ganske paranoid. Hun er svart/mørkhudet. 

Paranoiditet har ikke noe med saken å gjøre. Å bygge stråmenn av mangel på argumenter hjelper deg ikke. Svart og mørkhudet er ikke synonymer. Det later til at du ikke kjenner helt til begrepene du bruker. Det finnes flere mørkhudete befolkningsgrupper som ikke kategoriseres som svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klossmajor skrev:

Paranoiditet har ikke noe med saken å gjøre. Å bygge stråmenn av mangel på argumenter hjelper deg ikke. Svart og mørkhudet er ikke synonymer. Det later til at du ikke kjenner helt til begrepene du bruker. Det finnes flere mørkhudete befolkningsgrupper som ikke kategoriseres som svarte.

I dagligtale blir de brukt som synonymer.  

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/LAoVaJ/ikke-kall-meg-neger-stella-holter-lowery

Begge disse ordene er dårlig definert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasistisk brannfakkel:

Afrikanske damer er........................(Fyll inn med hat og diskrimnering).

Anonymkode: 61b1c...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror iallefall jeg er grunnen til at det er få hvite menn med afrikansk dame (om man skal stappe hånda/kuken i det vepsebolet).

Anonymkode: 61b1c...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, abc123detvardet skrev:

I dagligtale blir de brukt som synonymer.  

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/LAoVaJ/ikke-kall-meg-neger-stella-holter-lowery

Begge disse ordene er dårlig definert. 

Ja, av mangel på kunnskap er det mange der ute som roter med begreper.

Artikkelen du lenker til er et eksempel på det. Man kan godt lure på hvor gjennomtenkt tankene til hun som har skrevet den er. Man kan godt innvende at det ikke henger helt på greip å skulle tabuisere ordet neger på bakgrunn av at «det er et ord fullt av historie knyttet til slavearbeid, tortur og undertrykkelse» når hun selv bruker ordet slave, og ikke ser noe problematisk ved å skulle kalles farget. For noen år tilbake var det en sak i England der det ble mye rabalder ut av at en svart fotballspiller tok seg veldig nær av at en hvit fotballspiller brukte ordet farget om svarte. Som en svart mann ville han visst ha seg frabedt å bli omtalt som farget.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nordafrikansk, av typen som kategoriseres som «hvit» og har barn med en norsk mann. Barnet vårt ser mer norsk ut enn nordafrikansk. Faktisk så kan man ikke se at barnet et halvt-utlending 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: f7064...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.8.2020 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Når du ser noen som er halvt afrikansk ((svart) og halvt hvit. Er det alltid moren som er hvit og faren svart.

Når du ser noen som er halvt hvit og halvt asiat (gul). Er det alltid moren som er asiat og faren hvit.

Hvorfor er det slik? Det kan umulig være tilfeldig.

Anonymkode: 97eb6...4fb

Noen kulturer "holder" på sine kvinner bedre enn andre. 

Alle med en av foreldrene fra midtøsten eller nord Afrika har hvit mor. Det er bare og ramse opp alle NRK kjendiser.

Når Tore Strømøy reiser rundt for å finne noen er det som regel en som prøver å finne far. Som mor hadde et forhold til.

Norske kvinner står fritt. Utenlandske kvinner blir styrt av sine menn. 

 

Anonymkode: fe353...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg om ganske mange eksempler der det er motsatt. Men jeg tenker generelt at grunnen er at menn ofte foretrekker petite damer, noe østasiatiske damer ofte er. Samtidig har det vært mye adopsjon av jentebarn derfra, samt innvandring i form av au pair og annet arbeid. Når det gjelder svarte menn, er det ganske vanlig at mange av dem foretrekker lysere damer. Man ser det blant afroamerikanere også, mannen har oftest en mørkere hudtone enn kvinnen, selv om begge er svarte. Det har vært mer innvandring hit av svarte enslige menn enn kvinner.

Anonymkode: 26d8c...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, abc123detvardet skrev:

Tror du burde gå til Specsavers. Hun er mørkhudet. 

image.thumb.png.f0c7af86f07a4089ddd6cafe6cbcf588.png

Her er et bilde fra Njie og Giskes bryllup. For alle med normal synsevne bør det være tydelig at hennes hudfarge og ansiktstrekk står vel så nære hennes nordiske ektemann som den svarte mannen til høyre på bildet (som jeg antar er hennes far eller i nær familie).
4QQ1xllAULQ.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvite mennesker skal alltid katogorisere mennesker. Ikke rart at de har klart å kolonisere hele verden - typisk

Anonymkode: 86010...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2020 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Det tror iallefall jeg er grunnen til at det er få hvite menn med afrikansk dame (om man skal stappe hånda/kuken i det vepsebolet).

Anonymkode: 61b1c...302

Det går den andre veien også. Ikke alle vil date en hvit mann

Anonymkode: 86010...22f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2020 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Når du ser noen som er halvt afrikansk ((svart) og halvt hvit. Er det alltid moren som er hvit og faren svart.

Når du ser noen som er halvt hvit og halvt asiat (gul). Er det alltid moren som er asiat og faren hvit.

Hvorfor er det slik? Det kan umulig være tilfeldig.

Anonymkode: 97eb6...4fb

Naboen min er halvt asiat og der er faren asiater og moren norsk, så tror ikke det er slik du sier. Kjenner også flere norske jenter som er sammen med asiatere

Anonymkode: caa9d...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2020 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Når du ser noen som er halvt hvit og halvt asiat (gul). Er det alltid moren som er asiat og faren hvit.

Motsatt handler vel om høyde og penis. Asiatiske menn er små med små peniser. Ikke akkurat god match med hvite kvinner. Ikke det samme problemet med hvit mann og asiatisk kvinne. Derfor er de fleste par slik. 

Anonymkode: d45b0...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...