Gå til innhold

Finnes det kvinner som blir valgt bort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange menn blir valgt bort på kjærestemarkedet, det er mer eller mindre ingen som vil ha dem. Høyde er nok vanligste årsak, men det kan og være kroppsbygning, at de ikke ser maskuline nok ut, er uføretrygdet, har dårlig psykisk helse etc.

På meg virker det som om ingen kvinner er i samme situasjon. Derimot er det en del som ikke vil "ta til takke" med mennene de kan få, men da er det jo selvvalgt. Finnes det damer som ikke har sjans på noen?

Anonymkode: 744c9...c2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn er single fordi ingen vil ha dem. Kvinner er single fordi de ikke finner noen de vil ha. Menn blir valgt bort. Kvinner "velger bort".

Anonymkode: a34ad...e42

• Liker 6
Skrevet

Feitinger. 

Anonymkode: 5e9a9...ab6

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at svaret er ja, men akkurat hvor mange det dreier seg om og hvor stor forskjell det er mellom antallet menn og kvinner som er i denne situasjonen, er jeg usikker på. 

Men jeg tror at hvis du virkelig tar den argumentasjonen med at man ikke virkelig er "valgt bort" før man har null krav selv og tar til takke med hvem som helst som vil ha deg, så er det ganske få både menn og kvinner som virkelig kan påberope seg dette. 

Så er en annen sak hvorfor det er sånn. 

Høres litt ut som incel tankegang noe av dette her - blir nysgjerrig på hvem TS er?

Anonymkode: a4ad5...cac

• Liker 23
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange menn blir valgt bort på kjærestemarkedet, det er mer eller mindre ingen som vil ha dem. Høyde er nok vanligste årsak, men det kan og være kroppsbygning, at de ikke ser maskuline nok ut, er uføretrygdet, har dårlig psykisk helse etc.

Jeg vil si at menns oppførsel og mangel på selvinnsikt er den største grunnen for at kvinner ikke velger de som partner

Anonymkode: 6425f...5f4

• Liker 44
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at menns oppførsel og mangel på selvinnsikt er den største grunnen for at kvinner ikke velger de som partner

Dette

Anonymkode: 721cd...b5d

• Liker 15
Skrevet

Noen er relativt. Man skal nok være rimelig uattraktiv eller isolert som kvinne for å få nøyaktig 0 tilbud. 

Men en del av de mennene som mener seg valgt bort har også selv kriterer. De bare regner det ikke som reelle tilbud, de som ønsker dem. 

Anonymkode: 10346...f2d

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Feitinger. 

Det må kanskje være svært overvektige ja. Samt eldre damer kanskje.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres litt ut som incel tankegang noe av dette her - blir nysgjerrig på hvem TS er?

Huff ikke begynn med sånn "bitter incel" greier her, vennligst gå en annen plass. Jeg er ikke single, vær så snill slutt å ødelegg tråden

• Liker 2
Skrevet

Ja, men de reiser til Danmark for å få barn, slik at de ikke blir heelt alene.

Anonymkode: 884d6...574

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det damer som ikke har sjans på noen?

Ja, jeg. Har vært i to forhold - ca. 2 år på hvert. Jeg ble dumpet begge gangene. I det ene av de forholdene ble jeg forsøkt sjekket opp, det andre begynte som vennskap og utviklet seg. Utover det så er jeg aldri blitt sjekket opp. 

Kvinne 52

Anonymkode: 0e390...9cb

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men de reiser til Danmark for å få barn, slik at de ikke blir heelt alene.

Anonymkode: 884d6...574

Og mennene drar til Thailand. 

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg. Har vært i to forhold - ca. 2 år på hvert. Jeg ble dumpet begge gangene. I det ene av de forholdene ble jeg forsøkt sjekket opp, det andre begynte som vennskap og utviklet seg. Utover det så er jeg aldri blitt sjekket opp. 

Kvinne 52

Men du har jo vært i forhold?

• Liker 5
Skrevet

Jeg er en kvinne som ikke får oppfylt kravene jeg har til menn og må "ta til takke" med menn uten livet på stell fordi det bare er de som vil ha meg.

Jeg har mastergrad, er hjelpsom, eier hus, tjener bra, er tålmodig, osv, men jeg er innadvent, 10 kilo for tung, er høy og ikke veldig pen.

Er gift med en mann nå som sliter en del i livet, og jeg tror at hvis han ikke blir bedre så må jeg gå. Da blir jeg alene resten av livet tror jeg, men det er helt ok. 

Alle kan nok finne noen. Til og med incels, men de vil jo ikke ha "bunnen av bøtta".

Anonymkode: 7721c...1e6

• Liker 7
Skrevet (endret)

Vel, en gruppe dame som ikke nødvendigvis blir «valgt bort» men generelt behandlet dårlig og kastet til side er «sex objekt» damene. Dette er damer som ser bra ut og tiltrekker seg menn utelukkende på det premisset.
Problemet er da valget av menn: de velger menn som lett kan kaste dem til side til fordel for et nytt leketøy, ettersom det var hele premisset for at de ble «valgt» i utgangspunktet. Dermed er de også lett å erstatte. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo vært i forhold?

Jepp, og siden jeg ble dumpet begge gangene så kan man vel si jeg ble ettertrykkelig valgt bort da også. 

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinne 52

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en kvinne som ikke får oppfylt kravene jeg har til menn og må "ta til takke" med menn uten livet på stell fordi det bare er de som vil ha meg.

Jeg har mastergrad, er hjelpsom, eier hus, tjener bra, er tålmodig, osv, men jeg er innadvent, 10 kilo for tung, er høy og ikke veldig pen

Takk for innspill. Jeg ville nok ikke sett på dere som valgt bort siden dere har / har hatt forhold, men ser jo at det er en lignende situasjon. Det finnes i hvertfall damer som sliter og. Mennene jeg kjenner som sliter er godt voksne og har aldri en gang kysset eller holdt noen i hånda, så 100% valgt bort.

• Liker 4
Skrevet

Det kan nok stemme. Jeg er kvinne og singel på 7 året. Har takket nei til en god del menn som har ønsket ett forhold med meg. Det er fordi jeg er mye heller singel, enn i ett forhold med en person hvor ikke alt klaffer. Ja jeg er kresen, men så gjør det meg heller ikke noe å være singel frem til den rette dukker opp. Trives i mitt eget selskap og tenker ikke at livet er noe dårligere uten en partner. Snarere tvert om.

Anonymkode: 132f1...7d7

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer den! Hjelper ikke at du er kjekk som få. 

Anonymkode: 132f1...7d7

• Liker 5
Skrevet

Ja. Selvfølgelig. Det kan være menn som er for pene og kanskje noen år yngre som velger oss bort fordi vi er for gamle for dem.  Har jo opplevd det. Eller andre årsaker...

Anonymkode: 3e77f...a6b

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Selvfølgelig. Det kan være menn som er for pene og kanskje noen år yngre som velger oss bort fordi vi er for gamle for dem.  Har jo opplevd det. Eller andre årsaker...

Anonymkode: 3e77f...a6b

Det menes nok damer som aldri har sjans på noen menn. 

Anonymkode: 10346...f2d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...