Gå til innhold

Han er perfekt... hva er galt med han?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en mann som virkelig er perfekt på alle måter. Han er kjekk, han tar vare på seg selv, han er empatisk og omsorgsfull, ryddig, har god smak, har orden på livet, han er voksen og har ingen barn fra tidligere forhold. 
Vi har mye til felles, tenker veldig likt og har det veldig hyggelig sammen  

Selv er jeg alenemor til 1 barn. Jeg har en eks som har skapt et rent helvete for meg siste årene og som følge av dette sliter jeg litt. Begynner å se lyset i enden av tunnelen da vi går mot en rettssak, men allikevel... jeg føler ikke jeg er god nok. 

Det handler nok en del om at jeg er livredd for å brenne meg igjen... altså eksen min utgav seg for å være en veldig snill mann, men viste seg å være en maktsyk mann med et ekstremt kontrollbehov. Derfor har jeg kanskje mistet litt troen på menneskeheten... 🙄🤷🏼‍♀️

Jeg sliter med å tillate meg selv å føle noe for denne mannen. Jeg er så redd det skal være noe galt med han. At han som eksen min er god på å manipulere, sier det jeg ønsker å høre for å få meg...? Jeg er livredd for å gå i den fella igjen 😕 

hva kan jeg gjøre for å roe ned disse tankene og klare å slappe av med han? 

Anonymkode: d5b63...99c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du virker jo ikke til å lært noen ting. Din beskrivelse av den nye mannen er jo nøyaktig lik som din beskrivelse av din første mann i begynnelsen.

Anonymkode: c1c31...9da

• Liker 4
Skrevet

Kanskje psykopat? De er jo gjerne "perfekte" i starten. Noen havner i klørne til psykopater gjentatte gnager dessverre. Det skyldes nok at de har personlighet som gjør de til lette ofre for psykopater på jakt.

Kanskje du er en av de? Har du snakket med psykolog?

Anonymkode: 5d761...49b

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva kan jeg gjøre for å roe ned disse tankene og klare å slappe av med han? 

Du må gjøre et valg, enten velge å tro på at han er en real kar og dermed slappe av, eller velge å være skeptisk. Velger du det første må du også være innstilt å gå på en smell. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje psykopat? De er jo gjerne "perfekte" i starten. Noen havner i klørne til psykopater gjentatte gnager dessverre. Det skyldes nok at de har personlighet som gjør de til lette ofre for psykopater på jakt.

Kanskje du er en av de? Har du snakket med psykolog?

Anonymkode: 5d761...49b

Eksen min er en psykopat ja. Og derfor er jeg livredd for å ende opp med en på nytt. 

så da er det sånn at snill mann = psykopat? Isåfall får jeg vel bare gi opp menn. Det er ikke til å bli klok på 😂

denne nye mannen har jeg kjent siden februar forresten. 

Skrevet

Har han noen eks eller ingen faste forhold fra før? Hvordan beskriver han i såfall sin/sine eks kjærester? Har du møtt noen av hans venner eller familie?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

så da er det sånn at snill mann = psykopat?

Nei, sånn er det ikke.

• Liker 2
Skrevet

Selv de første ukene/månedene med min fantastiske og snille mann (som jeg har vært sammen med i 15 år nå) så jeg enkelte småting som ikke var helt perfekt... Men som samtidig fortalte meg at han var seg selv, fra første stund. Så jeg visste hva jeg fikk. Han er helt lik nå som i begynnelsen. 

Jeg har tidligere datet typen som er helt glatt og perfekt, men så slår det sprekker etterhvert. 

Anonymkode: 362a6...52e

• Liker 1
Skrevet

Bli kjent med hans omgivelser. Hans beste venner (og deres partnere), hans familie, hans kolleger.

Det kan godt hende han simpelthen er en veldig bra mann. Men siden du tidligere har valgt feil må du være åpen for at du ikke har den beste dømmekraften med menn og ikke har "filteret" som noen andre har. Har du en god venninne med en god partner som du kan forhøre deg med?

Anonymkode: 884de...a66

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bli kjent med hans omgivelser. Hans beste venner (og deres partnere), hans familie, hans kolleger.

Det kan godt hende han simpelthen er en veldig bra mann. Men siden du tidligere har valgt feil må du være åpen for at du ikke har den beste dømmekraften med menn og ikke har "filteret" som noen andre har. Har du en god venninne med en god partner som du kan forhøre deg med?

Anonymkode: 884de...a66

Psykopater har gjerne et plettfritt bilde hos sine venner og familie. Men så er de tyranner bak husets fire vegger. Så det hjelper lite å bli kjente med hans omgivelser.

Anonymkode: c1c31...9da

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv de første ukene/månedene med min fantastiske og snille mann (som jeg har vært sammen med i 15 år nå) så jeg enkelte småting som ikke var helt perfekt... Men som samtidig fortalte meg at han var seg selv, fra første stund. Så jeg visste hva jeg fikk. Han er helt lik nå som i begynnelsen. 

Jeg har tidligere datet typen som er helt glatt og perfekt, men så slår det sprekker etterhvert. 

Anonymkode: 362a6...52e

med perfekt mener jeg det store bildet. Alle har sine feil, det er menneskelig. Men jeg ser ikke noe feil med han som vil være av stor betydning. Han virker som et catch, det er vel det som skremmer meg. 

han sier selv at han er kresen og derfor singel. Han har selv brent seg i forhold tidligere. 

han har ikke alltid vært der han er idag. Han har ikke alltid vært en kjekkas, han har hatt tøffe perioder i livet sitt som han har jobbet seg igjennom. 

han har veldig godt forhold til sin egen familie, er veldig hjelpsom der det trengs for folk rundt seg. Jeg har snakket med han om mine bekymringer, og han er forståelsesfull. Han ser hvor kaotisk det er i livet mitt nå, men sier at han ser mennesket bak alt kaoset og at han liker den jeg er. 

En ting som virkelig skiller denne mannen fra min eksmann, er at han her faktisk lytter til meg og prøver å sette seg inn i min situasjon. Han er veldig tålmodig og virker til å oppriktig bry seg om meg. Eksen min var ikke det... han sa bare at han aldri kunne forstå hvordan jeg hadde hatt det, og avfeide meg når jeg hadde behov for å snakke om min fortid (hadde ønske om at han skulle forstå meg, noe han ikke ville...) 

Ts

Skrevet

Det høres ut som du har vært utfor akkurat det samme som meg, ts. Har også en psykopat til eks som jeg har et felles barn med, og har i tillegg rotet meg bortpå litt av hvert de siste årene etter at det ble slutt. Jeg liker litt sterke personlighetstrekk og selvtillit, og det brenner jeg meg gjerne på. Her tidlig i våres møtte jeg på en helt perfekt fyr, men skepsisen i meg gjorde at jeg ikke hadde det noe godt i relasjonen, og vi har nå satt det på pause for en periode. Jeg har egentlig ingen gode råd å komne med, annet enn å fortelle deg at skepsis er ødeleggende. Du må nesten bare hoppe i det og satse på at det går bra. 

Anonymkode: c2bed...e3a

• Liker 3
Skrevet

Har også møtt en perfekt fyr. For perfekt. Men det må jo være en eller annen hake.

Eksen min (vi har heldigvis ingen barn) var også en maktsyk manipulativ drittsekk, så jeg har naturligvis litt trust issues. Dog har jeg nok bestemt meg for at jeg skal falle for han, og jeg skal falle hardt. Den som våger intet vinner! Er gjerne litt mer innviklet når man har barn gjerne.. Lykke til!

Anonymkode: 6b435...771

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...