AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Jeg snublet akkurat over følgende tråd fra tidligere i sommer Innlegget i tråden med flest oppstemmer var svært positiv til Hitler og det var overraskende mange andre positive innlegg. Ingen av de i mot fikk flere oppstemmer enn de som var for. Hva er det som har skjedd med kvinneguiden?? Er dere bare nynazister som gjemmer seg i skapet? JEg forstår ikke dette, har det alltid vært slik og så har jeg bare ikke fått det med meg? kan noen forklare? Her er et bilde av innlegget med flest oppstemmer som jeg prater om: Anonymkode: e555d...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Kvinner like sterke menn? Sånn er det nok. Anonymkode: 1bb59...36d
Fru Uperfekt Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Hmm så basert på et innlegg som jeg nå leser for første gang med skarve 24 upvotes gjør meg med flere til skapnazister.... Ok Karen
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 38 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Hmm så basert på et innlegg som jeg nå leser for første gang med skarve 24 upvotes gjør meg med flere til skapnazister.... Ok Karen 24 upvotes var jo suverent flest i hele tråden, det er jo det som er poenget. Dessuten tror jeg ikke underforumet er en særlig populær del av KG, så antallet upvotes vil bli mindre uansett Anonymkode: e555d...fb3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Nei, er du? Å kunne se positive egenskaper hos et menneske betyr ikke at man er enig i alt eller mye av det vedkommende gjør/gjorde. Tror faktisk selv de verste diktatorer/massemordere kan ha en eller annen positiv egenskap bare man leter godt nok. Anonymkode: c0990...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Hvis man ser objektivt på Hitler hadde han gode egenskaper på flere områder. At han misbrukte makt og hadde denne ideologiske tankegangen som var med på å ta livet av flere millioner mennesker, er en helt annen sak. Jeg er ikke nazist selv om jeg forsøker å se på historien med et mer helhetlig blikk. Det blir for enkelt å si: "Hitler var ond" og ferdig med det. Anonymkode: aef79...236 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 De fleste i den tråden sier nei. Det er forresten mer en 24 brukere på KG. Anonymkode: 00576...c76 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 Jeg fulgte den tråden. Og gå «likes» til mange innlegg pga av det høye kunnskapsnivået til ett par og jeg lærte masse om historisk kontekst rundt 2 Verdenskrig jeg ikke kunne fra før. Jeg kjente ikke på at hverken de som skrev disse innlegg eller de som ga dem 👍var i nærheten av å være skap-nazister. Heller omvendt. Det viktige med den tråden var å sette seg inn i hvor vanskelig det kan være å oppdager «Hitler 2» før det er for sent akkurat fordi han ikke var så urimelig i mange dammenhenger, i begynnelsen. Dette er viktig. Anonymkode: a49d4...368 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 Har ikke lest tråden, men min erfaring er at det er de udannede og uutdannede som reagerer på slike overskrifter. Det er en helt legitim hypotese i akademisk teori. Den samme moralske panikken oppstår når berømmer Maos program for fordeling av verdier. Uten at dette nødvendigivs betyr at man støtter hans kulturelle masseslakt av mennesker. I nyere tid har vi fått oppleve denne moralske panikken da Obama og Bernie Sanders berømmet Fidel Castro for hans utdanningsprogram for å gjøre befolkningen lese-og skrivedyktig. Obama og Sanders fikk massiv kritikk for dette og beskyldninger om at de støttet diktaturet. Når det er sagt, egner det seg ikke med et slikt spørsmål på KG hvor publikummet stort sett bestod vgs med et nødskrik. Men prinsippielt er det ingenting i veien med spørsmålet. Anonymkode: ca466...b8a 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke lest tråden, men min erfaring er at det er de udannede og uutdannede som reagerer på slike overskrifter. Det er en helt legitim hypotese i akademisk teori. Den samme moralske panikken oppstår når berømmer Maos program for fordeling av verdier. Uten at dette nødvendigivs betyr at man støtter hans kulturelle masseslakt av mennesker. I nyere tid har vi fått oppleve denne moralske panikken da Obama og Bernie Sanders berømmet Fidel Castro for hans utdanningsprogram for å gjøre befolkningen lese-og skrivedyktig. Obama og Sanders fikk massiv kritikk for dette og beskyldninger om at de støttet diktaturet. Når det er sagt, egner det seg ikke med et slikt spørsmål på KG hvor publikummet stort sett bestod vgs med et nødskrik. Men prinsippielt er det ingenting i veien med spørsmålet. Anonymkode: ca466...b8a KAn vi ikke bare komme til konklusjonen at mennesker er like onde sånn egentlig om dem hadde fått makt? Hvis du hadde blitt president for hele verden igår... Hadde ikke makten gått deg i hodet etterhvert tror du? Anonymkode: 1b2b6...de8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, er du? Å kunne se positive egenskaper hos et menneske betyr ikke at man er enig i alt eller mye av det vedkommende gjør/gjorde. Tror faktisk selv de verste diktatorer/massemordere kan ha en eller annen positiv egenskap bare man leter godt nok. Anonymkode: c0990...2f9 Det er dessverre slik at mennesker tenker veldig svart/hvitt, enten er noe ondt, eller så er det godt. Anonymkode: 1b2b6...de8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 Det er faen meg skremmende. Anonymkode: a9fc6...ac8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faen meg skremmende. Anonymkode: a9fc6...ac8 Du synes det er skremmende at flertallet i den tråden sa nei at Hitler ikke har gjort noe godt ? Anonymkode: 00576...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå