Gå til innhold

Wolfie endrer retning

Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Da har jeg løpt både i går og i dag. 

Kjenner det er utrolig godt å komme seg ut en halvtime når jeg sitter på hjemmekontor, så selv om det ikke blir så lange turene, er jeg fornøyd. Skal nok ta hviledag fra løping i morgen, men kanskje jeg kan gå en runde jeg vurderer i stedet. Da får jeg både frisk luft og rørt på kroppen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da fullførte jeg 25 km løping denne uka. Det var fordelt over 6 dager, da, så jeg kan ikke si at utholdenheten er så god, men jeg tenker jeg prioriterer å komme meg ut ofte og kort framover, så får heller distansen komme etter hvert. Og klokka er fornøyd med meg og sier at jeg er på vei oppover i form, og ikke minst har det ikke kjentes ut som et ork en eneste dag. Det har faktisk nesten vært sånn at jeg har gledet meg til å komme meg ut på hver eneste tur, og det er en ganske så deilig følelse. Kan også ha en viss sammenheng med obligatorisk hjemmekontor, da :laugh: 

Målet for neste uke er også over 20 km, så får vi se hvordan det går med bursdagsfeiring og diverse. Og kanskje få på plass litt lett styrketrening for overkropp. Kjenner at hjemmekontoret tar på nakke og skuldre, så jeg må få inn noe forebyggende her (og være flinkere til å ta pause fra datamaskinen). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jammen røyk jeg ikke på en aldri så liten 5 km i dag også, og så mer eller mindre ut som en drukna katt da jeg kom inn. Men nok en gang føltes det godt å komme seg ut, og jeg føler faktisk at formen er i ferd med å bli (litt) bedre. 

Klarte blant annet å løpe langt mer av den laaaange bakken på runden min. Første løpemål må være å komme helskinnet opp hele, i joggetempo, uten å dø av altfor høy puls :laugh:  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jammen ble det ikke en liten løpetur i dag tidlig også, så da tar jeg en velfortjent hviledag i morgen. 

Igjen følte jeg i dag at formen er økende, og at det ikke er kjipt å komme seg ut, selv om det var glatt som bare fy i dag tidlig! Jeg følte meg litt som Bambi på glattisen, men ble uansett en fin tur, selv om jeg nok hadde høyere puls enn nødvendig av frykt for å falle :laugh: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da har jeg for fjerde uke på rad nådd målet mitt om å løpe over 2 mil, og i går løp jeg en mil for første gang på rimelig lenge. Jeg kjenner jo at formen blir bedre, men er samtidig litt utålmodig. Når skal jeg kunne jogge meg en tur uten å måtte tenke på puls og å holde igjen, liksom. Og så tenker jeg: Kanskje det aldri skjer? Kanskje jeg alltid må gjøre det, bare at farten jeg kan løpe med lav puls i også øker, så egentlig kommer jeg aldri til å merke forskjellen? :P 

Uansett, godt fornøyd med treningen for tida, mens maten er det så som så med. Må skjerpes inn, men har vært nesten en uke hos foreldrene mine, og der glir jeg tilbake til alle gamle synder fra jeg var tenåring som trente seks dager i uka og følte at jeg kunne spise hva som helst når som helst uten å legge på meg et gram. Tidene er forandret, men når jeg kommer dit, føles det akkurat sånn :laugh: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der er jeg ferdig med enda en uke der jeg kom meg over 20 km løping, endte på 25,5 og er godt fornøyd med det. 

I går gikk jeg på en smell, mens dagen i dag var langt bedre. Jeg klarer ikke helt å se hva det er som gjør at formen er god eller ikke. Drakk alkohol og var oppe til tre i går, men løpeformen føles altså bedre i dag enn i går, selv med den kjipe langturen fra i går i beina. Syns det er veldig merkelig, men det er kanskje bare sånn det er?

Formen begynner nok å bli bedre, men syns det er vanskelig å kjenne det selv. For det er vel litt slik at jeg bare ender opp med å løpe bitte litt fortere, og det gjør det jo ikke mindre slitsomt. Det jeg ønsker, er å komme til et nivå der jeg kan løpe meg en 5 km uten at det føles spesielt anstrengende. Kjenner at jeg ikke er helt der enda. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Nytt år, nye muligheter. Jeg tok en uke løpefri i jula, rett og slett fordi det ikke akkurat var løpeføre der jeg var :P 

Denne uka er jeg tilbake i byen, og selv om det er litt utfordrende føre innimellom her også, så går jeg for 20 km i uka som mål igjen. Så får vi se om jeg snart kan øke bitte litt på det. Kjente at kroppen nok hadde godt av en uke løpefri for å hente seg inn fra noen småvondter. Viktig å huske på framover når jeg skal prøve å øke, at det kan være kjekt med uker med litt lavere belastning også.

Ellers har jeg store ambisjoner om å redusere alkoholforbruket kraftig, spise mer fornuftig, og fullføre 30 Days of yoga with Adriene i januar. Så får vi se om jeg klarer å fullføre alle de tingene :P 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfmoon skrev (33 minutter siden):

Ellers har jeg store ambisjoner om å redusere alkoholforbruket kraftig, spise mer fornuftig, og fullføre 30 Days of yoga with Adriene i januar. Så får vi se om jeg klarer å fullføre alle de tingene :P 

Godt nytt år!

Godt nytt år til deg også. Alkoholforbruk her er på minimum, men det er også bevegelse. Tro nå endelig ikke jeg akter å ha noe nyttårsforsett, men jeg har så definitivt planer om å røre noe mer på meg i år enn jeg har gjort de siste par årene. Hvis du fikser 20 km så får jeg gå for 2... :Knegg: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (På 2.1.2021 den 12.07):

Godt nytt år til deg også. Alkoholforbruk her er på minimum, men det er også bevegelse. Tro nå endelig ikke jeg akter å ha noe nyttårsforsett, men jeg har så definitivt planer om å røre noe mer på meg i år enn jeg har gjort de siste par årene. Hvis du fikser 20 km så får jeg gå for 2... :Knegg: 

Det starta iallfall godt med de 20, kom meg ut i dag og endte uka på 21,5. Og så hadde jeg avtalt at jeg skulle på tur med samboeren min etterpå, så da ble det 7,5 km gange i tillegg. Og nå er jeg helt ødelagt, og kjempekald, for ettersom sola gikk ned ble det bare kaldere og kaldere. Hadde ikke helt kledd meg for det, men deilig å få såpass mye tid ute i sola i dag :sol: 

Så får vi se neste uke om det er mulig å gjøre noe med alkoholen :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfmoon skrev (På 2.1.2021 den 11.31):

Godt nytt år!

Lykke til med begge deler! Jeg har også akkurat startet en 30 days of Yoga-challenge. Riktignok et litt kortere program enn Adriene sitt, og det er nok ikke like bra, men jeg måtte ha noe som jeg ikke kan snike meg unna på grunn av tidsklemma. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (På 5.1.2021 den 13.56):

Lykke til med begge deler! Jeg har også akkurat startet en 30 days of Yoga-challenge. Riktignok et litt kortere program enn Adriene sitt, og det er nok ikke like bra, men jeg måtte ha noe som jeg ikke kan snike meg unna på grunn av tidsklemma. 😅

Jeg tenker at det er en fin start, jeg. Jeg merker iallfall at det er lettere å følge en challenge enn å gjøre det av meg selv. Nå må jeg, selv om det var litt hardt med seks økter på to dager i helga, siden jeg ble syk og ikke gjorde yogaen flere dager i forrige uke :laugh: Nå er jeg i rute igjen, heldigvis, har ikke lyst til å bruke hele helga på å gjøre yoga igjen ... Ok da, ikke heeele helga, men likevel :laugh: 

Jeg kom meg gjennom 20 km forrige uke også, 21,1 for å være helt nøyaktig. Det er jeg ganske så fornøyd med, og skyldes i stor grad at jeg tilfeldigvis var ute både mandag og tirsdag, som gjorde at jeg kunne være syk, og så bare ta 9 km i helga. Så det var visst ikke bare yoga allikevel. Men jeg er godt i rute, både med alkohol, trening og til dels også kosthold. 

En bra start på 2021, med andre ord, men så var det dette med å fortsette da. Jeg har jo kommet godt i gang før, og så plutselig gitt opp, så det må jeg være oppmerksom på denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble uka avsluttes med vinterens beste joggetur. Det gikk ikke fort, men med lette bein og lav puls husket jeg endelig hvorfor jeg gidder å drive med denne treninga! Løp hele turen, inkludert opp alle bakker, uten å dø! Det var en seier i seg selv, rett og slett. Uka endte dermed med 25 km, hvorav 10 bra, resten ræva :laugh: 

Og matmessig har uka også vært ganske god, før det dalte en smule på slutten, men mistenker at økt karbohydratinntak i helga var med å bidra til den gode løpeturen i dag. Så er det bare å starte på nytt igjen i morgen, med et kanskje litt mer moderat underskudd enn i uka som har gått, så flere av løpeturene forhåpentligvis blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en god følelse! Det er nesten ingen bedre følelse enn når ting stemmer på trening og det føles lett og gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...