Gjest Gjest_Skuffet_* Skrevet 18. juli 2005 #1 Skrevet 18. juli 2005 Noen som vet om noen utdannelse innenfor helse man kan søke på høyskole/universitet, enda man ikke har så bra karakterer eller mange poeng?
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2005 #2 Skrevet 18. juli 2005 I utgangspunktet vil jeg anbefale deg å samle opp poeng/forbedre karakterer slik at du kommer inn på det du vil. (And i should know, trodde jeg ville bli lege før..). Det tar kanskje 6-12 mnd, men det er verdt det
Lillemor Gull Skrevet 18. juli 2005 #3 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Jeg ville også gjort som susanne foreslo. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men du får jo 2 alderspoeng for hvert år hvis du ikke har fått de 8 poengene du maks kan få allerede. Tar du et ettårsstudie betyr det 3 poeng. Det er også mye å tjene på å forbedre noen karakterer hvis du har mulighet til det. Klarer du å høyne en karakter (for eks. fra tre til fire) tilsvarer dette CIRKA et halvt poeng. Du kan også ta ekstra fag, foreksempel realfag som gir realfagspoeng (0,5 poeng per fag). Endret 18. juli 2005 av Lillemor Gull
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå