Thomasine Skrevet 18. juli 2005 #1 Skrevet 18. juli 2005 Hei! Lillegutt skal omsider få et av disse spillene. Dvs han skal bruke sparepengene sine og det han mangler legger vi til... Men jeg lurer på hvilket som er best, eller hva anbefaler/liker dere? Lillegutt har kompiser som har Nintendo, burde vi kjøpe det da slik at de kan byttelåne spill? Er det slik at noen av maskinene har flere tilhørende spill enn de andre i alderen rundt 7 år? Er det ikke stort sett de samme spillene til alle varianter?? Som dere ser er jeg rimelig grønn her... Hva liker dere som har eller bruker slikt?
MorningStar Skrevet 18. juli 2005 #2 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Jeg eier både PS2 og Gamecube. XBox blir bare overflødig og unødvendig fordi når du eier begge maskinene så har du så å si tilgang til alle konsollspillene som fins per i dag. PS2 har utrolig stort utvalg, men dessverre for mye dårlig og kun mindretall av titler er verdt å kjøpe. GameCube har titler som er mer originalt og ekslusivt. F.eks. du finner ikke Mario eller Zelda titler på andre konsoller enn Nintendo. Mange "ekslusive" spill på XBox kommer senere ut på PC, så det er ikke verdt det. Har du PC så har du så å si XBox spill også. Om du skjønner. PS2 er derimot veldig stor på RolePlayingGenre området. Det vil si titler som Final Fantasy f.eks. Og mange spill er igjen PS2 ekslusiv. Så hvis man er virkelig TV spill fan så eier man både GameCube og PS2. En stor spilltittel kalt Soul Calibur 3 blir PS2 ekslusiv f.eks. Laget av selskapet bak Tekken titlene. Og mange spillselskaper lager spill som mesteparten bare kommer på PS2 eller GameCube. Capcom (bak Resident Evil og Street Fighter titlene) har en tendens til slikt. Så mitt tips er enten GameCube eller PS2. Velger du PS2 bør du lese mange omtaler om et spill før dere kjøper det, siden det fins mye dritt spill for PS2 der ute. En annen ting dere kan bemerke dere er om dere vil importere en amerikansk konsoll. Det koster mer enn å kjøpe en fra butikken, men spillene for amerikanske maskiner koster bare ca. 300 norske kroner helt splitter nye, mens nye spill i Norge koster rundt 600 kr. Da må dere selvfølgelig skaffe en transformator (på Clas Ohlson) for konsollen siden den vil bare tåle 110 volt. Selv eier jeg bare amerikanske konsoller. En annen fordel med å ha NTSC konsoll (amerikansk) er at mange spill kommer fortere ut der enn i Norge. F.eks. jeg har eid Metal Gear Solid 3 Snake Eater siden November 2004 mens Norge fikk den ikke før Mars 2005. I tillegg til at jeg bare betalte 300 NOK for min versjon. Mens nordmenn må betale 599 kr. Håper det hjalp litt hvertfall Endret 18. juli 2005 av MorningStar
lillesky Skrevet 18. juli 2005 #3 Skrevet 18. juli 2005 Jeg ville ha valgt PS2. Det er iallefall veldig pop, og mange har spill, slik at man kan byttelåne, eller kanskje kjøpe spill billig brukt. Men hvis de fleste kompisene hans har Nintendo, burde dere kanskje gå for det! Lykke til i valget, uansett hva det blir!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå