Gå til innhold

Maximilian, Jonathan eller Colin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opprinnelig hadde jeg Jonathan som favoritt, men siden kjæresten til onkelungen allerede heter det, mente søstra til mannen at vi ikke kunne ha Jonathan, siden hun da har en svigersønn som heter det, samt et tantebarn...
Jeg er også glad i navnet Maximilian og Colin. Min farmor sa jeg ikke kunne kalle han Colin, da det var for lett å forveksle med Coleen som er et jentenavn, og hun mente alle voksne/eldre folk i familien kom til å si det som jentenavnet "Coleeeen".
Så satt da igjen med Maximilian og alle jeg har sagt det til har nå spurt meg om han da skal bli kalt Max.... nei! Jeg mener at om vi som foreldre sier Maximilian og at ungen selv bruker navnet sitt slik, så kommer andre til å gjøre d også. Hvis det absolutt må kuttes så kan de heller si Milian. Jeg har en kusine som heter Hildegunn og det er ingen som kaller henne hverken Hilde eller Gunn.

Hva synes dere er penest av Maximilian, Jonathan og Colin? 

Anonymkode: 0a99d...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten til onkelungen til mannen skulle det stå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem slår meg som pene navn, men hvis jeg er tvunget til å velge er det Jonathan.

Maximillian er teit, langt og passer ikke i Norge i det hele tatt. Colin er for gammelmannsnavn og er rart på norsk uttale. 
Kan du ikke komme opp med noen bedre navn?

Anonymkode: 4542c...bcd

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er brukbart er Jonathan. Dere kan bruke navnet selv om en eller annen i slekten heter det også. 

Ellers finnes det jo hundrevis av fine navn 😊

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan! Colin er også fint, men foretrekker Jonathan. Maximillian høres ut som et støvsugermerke fra Jula. 

Anonymkode: 585f1...31d

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten til onkelungen til søstra til farmors halvsøsters onkel. Jeg falt av. 

Kan du ikke bare finne et fint navn??

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Kjæresten til onkelungen til søstra til farmors halvsøsters onkel. Jeg falt av. 

Kan du ikke bare finne et fint navn??

Fant Jonathan. Men min svigersøster vil ikke at både hennes svigersønn og tantebarn heter det samme, da hun mener det blir masse forvirringer hvem man snakker om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jonathan! Colin er også fint, men foretrekker Jonathan. Maximillian høres ut som et støvsugermerke fra Jula

Anonymkode: 585f1...31d

Maximillian var fornavnet til bestefaren min - et fantastisk snilt menneske - og til den eneste som frivillig ga sitt liv i Auschwitz for at en familiefar skulle få leve; sistnevnte er kjent over hele verden.

Så for min del gir navnet Maximillian meg bare positive assosiasjoner.

Anonymkode: fd8f4...210

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Fant Jonathan. Men min svigersøster vil ikke at både hennes svigersønn og tantebarn heter det samme, da hun mener det blir masse forvirringer hvem man snakker om. 

Så svigersøster har stemmerett på navn til ditt barn?

Anonymkode: 97c63...768

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ole Aleksander Fillibombombom

Anonymkode: 23582...2bc

Det høres ganske bra ut 😎

...men jeg har Jonathan som favoritt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigerinne di har da vel ikke noe hun skal ha sagt. Jonathan er det beste forslaget. 
Forresten så kjenner jeg en som har samme navn som sin onkel, ikke noe forvirring der.

Anonymkode: 3ce2a...8ca

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Max er jo flott, det kan være hverdags navnet. Liker alle egentlig 😄

Anonymkode: a15b2...65d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er denne kjæresten med navn Jonathan? Er sannsynligheten stor for at dette varer livet ut uansett? Har det noe å si uansett? 

Anonymkode: a23b3...08c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...