Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker det er viktig å ha et hus alle sammen kan leve i. Ser at mange har hus der det ser ut som i interiørbladene. Selvsagt ser det flott ut, og folk får ha det som de selv vil. Men har man barn, må man nesten regne med at de ofte har venner på besøk, på overnatting, bursdager osv. Greit å ha møbler som man da slipper være redd for. For uhell og slitasje vil skje når stua er full i barn

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ideene om å legge på voksduk og dekke sofaene med laken. Ironisk. Kjøper man ikke en pen sofa og spisebord for å kunne se bordet og sofaen, ikke et stygt laken eller flekkete voksduk?

Anonymkode: f1eb4...bcf

• Liker 3
Skrevet

Vi har alltid hatt skikkelige møbler som også koster litt, både sofa og spisestue møbler, sjenk etc. Har lært fra barna var små at de sitter pent og spiser, ingen spising og drikking i sofaen. Her bruker vi spisebrikker og underlag til glass når vi spiser ved spisestuebord et, eller sitter i sofaen og har gjester.  Om de vil sitte og tegne eller gjøre lekser så er det kjøkkenbordet som gjelder. Aldri hatt et tusj merke eller hakk i bord eller riper. Det går og lære barna dette fra de er små, det er mye opp til oss foreldre. Det er ikke nødvendig at en på 2 har fri tilgang til tusj eller fargestifter, det finner en frem når det skal brukes. Samme med sitte på plass når en skal spise, vi voksne durer vel ikke rundt med mat overal heller. Lærer du dette til barna hjemme, så vil de oppføre seg borte også.  Nå er mine større, men de finner automatisk frem spisebrikker og glassunderlag når de setter seg or å spise. Og de har fortsatt hatt flott barndom med lek og tegning etc, om noen skulle tro at de måtte sitte pent i et hjørne pga fine møbler. Hadde aldri orket stygge slitte møbler pga barn hjemme, vil ha et pent hjem med de møblene vi ønsker uansett pris

Anonymkode: 98163...e85

• Liker 1
Skrevet

Kjøp sofa med avtagbare trekk som kan vaskes. Da slipper du å være redd for søl der. Heltre bord til spisestuen så kan den slipes ned når den blir slitt og stygg. 

Anonymkode: c0fcd...e1c

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, amare skrev:

Jeg personlig hadde ikke valgt å ha samme typ av møbler lengre enn ti år, så kjedelig da gitt! 

Kjøper man noe ordentlig som en virkelig liker blir man ikke lei på samme måte. 

• Liker 2
Skrevet

Voksduk på spisebordet er lurt hele tiden, jeg har ikke barn selv, men har det på hele tiden likevel. Voksne kan også søle, og velter et glass feks renner det fort et godt stykke.

Anonymkode: 2103a...929

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdragelse er en fin ting. Vi kjøpte ny sofa til 35 000,- da jeg gikk gravid, ikke vært noe problem. 

Anonymkode: 1b4c4...748

Kan dessverre ikke oppdra 1-åringer til å ikle starte omgangssjuken i sofaen, som vi opplevde. 

Anonymkode: 48dc8...ac8

• Liker 2
Skrevet

Jeg tør ikke å kjøpe dyre møbler, helt ærlig. Det virker bortkastet, jeg kommer bare til å være stresset og lei meg. Samme greia med dyrt gulv i ekte tre, så vi har laminat. 

Jeg var og så på spisebord på Møbelringen med plata i eik, bordet var fint men kostet 17 tusen. Jeg så for meg min da ettåring sitte og banke gaffelen inn i bordet.. Joda, jeg sier jo selvsagt ifra, hver gang, men slik er det jo med så små barn, man kan gjerne gjenta beskjeden 50 ganger før det synker inn.

Jeg har Bolia sofa men trekket er syntetisk og kan tas av for vask, noe som hjelper jo masse. Jeg kan dessverre ikke få det impegnert fordi etter impegnering er sofa "giftig" i 48 timer, og med to små barn og en katt, hvordan skal jeg få dette til liksom..

Ellers har vi kjøpt lakert furubord brukt på finn, jeg slipte topplata og smurte inn med Osmo hardvoksolje, og malte understell i matt sort. Bordet ble nesten like fint som det bordet fra Møbelringen, men kostet meg bare tusen kr totalt. Nå to år senere er bordet fult av gaffelhakk og min minste må fortsatt minnes på å ikke hakke på bordet, men det stresser meg ikke i det hele tatt.

Og ja, en ting til. Vi hadde sofabord fra Bolia i vallnøtt, den solgte vi etterhvert da ungen ble rundt 1,5-2. Ikke for bordet sitt skyld men ungen faktisk. Bordet hadde veldig skarpe kanter og hjørner, og hver helg fikk barnet ny blåmerke pga det bordet, det ble nok for meg. Kjøpte ikea sofabord med runde, superbarnevenlige kanter. 

Anonymkode: 62717...0a5

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal barns også bo i huset til de er 18. Kjøp deg møbler barna kan leve i,  og ikke blir jagd ut av fordi du er bekymret for at de blir ødelagte. 

Anonymkode: fc14e...383

Nei, var vel derfor jeg spurte om det fantes en form for forsikring 🙄 har ingen planer om at de ikke kan få sitte der..

Anonymkode: 8da50...b88

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Oppdragelse er en fin ting. Vi kjøpte ny sofa til 35 000,- da jeg gikk gravid, ikke vært noe problem. 

Anonymkode: 1b4c4...748

Hvordan, hvordan er det mulig 😂 Min gulpebaby spydde ned sofa sikkert 5 ganger i løpet av første 2 måneder av sitt liv. Selv om jeg la massevis av kluter rundt og prøvde å passe på. Jeg ammet i sofa da, jo, men hvor ellers skulle jeg sitte.

Barna heler yoghurt og saft i sofa - og nei, de får egentlig ikke lov å spise i sofa. Samboeren min sølte kaffe, sikkert minst 3 ganger. Og katten har spydd 3 hårballer i sofa siden. Vår sofa er altså bare 4-5 år gammel men jeg har tatt av og vasket trekk sikkert 20 ganger til nå. Bolia sofa. 

Jeg vet at jeg ville ikke kjøp min egen sofa på finn, for å si det sånn, den tror jeg må bare kastes etterhvert. Ser jo greit ut på utsiden da. 😜🙈

Anonymkode: 62717...0a5

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alltid hatt skikkelige møbler som også koster litt, både sofa og spisestue møbler, sjenk etc. Har lært fra barna var små at de sitter pent og spiser, ingen spising og drikking i sofaen. Her bruker vi spisebrikker og underlag til glass når vi spiser ved spisestuebord et, eller sitter i sofaen og har gjester.  Om de vil sitte og tegne eller gjøre lekser så er det kjøkkenbordet som gjelder. Aldri hatt et tusj merke eller hakk i bord eller riper. Det går og lære barna dette fra de er små, det er mye opp til oss foreldre. Det er ikke nødvendig at en på 2 har fri tilgang til tusj eller fargestifter, det finner en frem når det skal brukes. Samme med sitte på plass når en skal spise, vi voksne durer vel ikke rundt med mat overal heller. Lærer du dette til barna hjemme, så vil de oppføre seg borte også.  Nå er mine større, men de finner automatisk frem spisebrikker og glassunderlag når de setter seg or å spise. Og de har fortsatt hatt flott barndom med lek og tegning etc, om noen skulle tro at de måtte sitte pent i et hjørne pga fine møbler. Hadde aldri orket stygge slitte møbler pga barn hjemme, vil ha et pent hjem med de møblene vi ønsker uansett pris

Anonymkode: 98163...e85

Ja, det er fint med oppdragelse, men uhell kan fremdeles skje, tusj er en uting, så det har de aldri hatt, og heller aldri savnet. Det er ikke sånn at godt oppdradde barn aldri har uhell. 

Anonymkode: 8da50...b88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...