Gå til innhold

Vondt herpesutbrudd nedentil, hjelp!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt herpes i fire år. Første utbrudd var helt grusomt (sårene var mange med små). Etter behandling fikk jeg ofte nye utbrudd, men bittesmå og kun på tre plasser, de samme hver gang. Jeg begynte etterhvert fast på valtrex og utbruddene forsvant nesten helt i flere år. 
Nå er jeg gravid, og kan ikke gå på Valtrex. For en uke siden fikk jeg et gigantisk herpessår rett ved anusåpning😖 Jeg har hatt sykt vondt i en uke nå, og kun behandlet med smertestillende krem. Endelig har det begynt å roe seg litt (men langt fra borte). Men til min store skrekk har det i dag dukket opp et nytt sår rett ved skjedeåpningen😱 Har aldri fått nytt utbrudd før det første er over tidligere? Og de er så mye større denne gangen! I tillegg er sårene på andre plasser enn de pleier🤯 Hva skjer? Noen tips? 🙏🏼

Anonymkode: ea6c0...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: ea6c0...487

Skrevet

Uff, det er så vondt! Vet ikke hva som skjer, men jeg hadde god lindring av å sitte med rumpa i en balje med grønnsåpebad og smøre på xylocain gel (brukes når man kateteriserer, er nok reseptbelagt men jeg stjal med meg fra jobb)....

Du kan iallefall bruke Zovirax de siste svangerskapsukene, det gjorde jeg. Måtte imidlertid ta keisersnitt i en graviditet da jeg hadde kontinuerlige utbrudd siste ukene. 

Føler med deg, det er så vondt! 

Anonymkode: 2389d...664

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg fikk påvist herpes i 2015 og hadde et stort første utbrudd, siste årene har jeg hatt 1 -2. men nå det siste året har jeg hatt mer, jeg startet på valtrex men så måtte jeg stoppe grunnet litt ting kom i veien. så jeg håper jeg kan starte igjen på denne behandlingen. har du hatt noen flere utbrudd siden du skrev dette innlegget?  og er det hsv 1 eller hsv 2 du har?

Anonymkode: 1213c...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...