AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Jeg undrer meg. Er det virkelig nok med bare en plakat om å hoste i armhulen og ei flaske anti-bac satt bort i en krok, eller forventer vi at smittevernet i samfunnet er noe mer enn dette? Virker som vi alle tror at så lenge vi spriter oss innimellom, og holder 1-2 meter avstand ved kassa, på møterommet osv (men ikke ellers!) så klarer vi å stoppe smitten? Nå er vi også der at vi skryter på oss ikke stigende smitte fordi det flater ut på et nivå som i april. Samtidig får vi høre at folk som vil teste seg får avslag og lang ventetid så hvem vet hva tallene egentlig er. Har vi gitt opp å bekjempe viruset og startet å lure oss selv i stedet til å tro at alt er bedre, uansett? Anonymkode: dc7c7...78f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Folk har sluttet å bry seg siden pinsehelgen. Da var mange ferdig med dugnaden. Er flere som meg som prøver å holde litt unna folkemengden, men de ganger jeg var nødt til å oppsøke et eller annet butikk var det et folkemengde som ga fullstendig faen om noe som helst smittevern. Anonymkode: 329d5...4c6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Viruset må bli farligere før folk flest gidder mer smittevern. Få ned snittalderen på døde, så tenker jeg de fleste blir flinkere med smittevern. Anonymkode: f081c...d44 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Mange som ikke bryr seg. Meg inkludert. Anonymkode: 66ff3...e33 1
Konungr Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 Plakaten om å hoste i armen bør byttes ut med plakat om å hoste i munnbind. Har begynt å bruke det selv nå men skuffende å se hvor få som bruker det.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg undrer meg. Er det virkelig nok med bare en plakat om å hoste i armhulen og ei flaske anti-bac satt bort i en krok, eller forventer vi at smittevernet i samfunnet er noe mer enn dette? Virker som vi alle tror at så lenge vi spriter oss innimellom, og holder 1-2 meter avstand ved kassa, på møterommet osv (men ikke ellers!) så klarer vi å stoppe smitten? Nå er vi også der at vi skryter på oss ikke stigende smitte fordi det flater ut på et nivå som i april. Samtidig får vi høre at folk som vil teste seg får avslag og lang ventetid så hvem vet hva tallene egentlig er. Har vi gitt opp å bekjempe viruset og startet å lure oss selv i stedet til å tro at alt er bedre, uansett? Anonymkode: dc7c7...78f Jeg jobber hjemmefra og går kun ut for å handle en gang i uken, eller tur med minst 2 meter avstand. Slik er det for de fleste jeg kjenner. Anonymkode: 123f1...c05
Konungr Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber hjemmefra og går kun ut for å handle en gang i uken, eller tur med minst 2 meter avstand. Slik er det for de fleste jeg kjenner. Anonymkode: 123f1...c05 Jobber ikke hjemmefra men gode smittevernsrutiner på jobb. På butikken kan det bli vanskelig med de to meter du nevner, skulle vært munnbind på alle der.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber hjemmefra og går kun ut for å handle en gang i uken, eller tur med minst 2 meter avstand. Slik er det for de fleste jeg kjenner. Anonymkode: 123f1...c05 Jeg er lærer på en skole med 1500 elever og 400 ansatte, i trange lokaler. Har ikke mulighet til å holde avstand eller unngå halvsjuke ungdommer. Jeg synes det er rart at det skal være så stort skille mellom de som har mulighet til å være forsiktige og beskytte seg selv nå og de som ikke har det. Det gjør meg litt forbanna. Jeg jobber på vgs med elever mellom 17 og 25 år. Anonymkode: 3abed...2c0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer på en skole med 1500 elever og 400 ansatte, i trange lokaler. Har ikke mulighet til å holde avstand eller unngå halvsjuke ungdommer. Jeg synes det er rart at det skal være så stort skille mellom de som har mulighet til å være forsiktige og beskytte seg selv nå og de som ikke har det. Det gjør meg litt forbanna. Jeg jobber på vgs med elever mellom 17 og 25 år. Anonymkode: 3abed...2c0 Ja, det høres helt horribelt ut. Alle som jobber med mennesker slik burde hatt risikotillegg synes jeg. Anonymkode: 123f1...c05
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det høres helt horribelt ut. Alle som jobber med mennesker slik burde hatt risikotillegg synes jeg. Anonymkode: 123f1...c05 Eller en mulighet til å velge. Vi har ikke engang desinfeksjonsspray i klasserommene eller ved kopimaskinene. Anonymkode: 3abed...2c0
Fremhevede innlegg