Gå til innhold

Anti-bac og plakat. Nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undrer meg. Er det virkelig nok med bare en plakat om å hoste i armhulen og ei flaske anti-bac satt bort i en krok, eller forventer vi at smittevernet i samfunnet er noe mer enn dette?

Virker som vi alle tror at så lenge vi spriter oss innimellom, og holder 1-2 meter avstand ved kassa, på møterommet osv (men ikke ellers!) så klarer vi å stoppe smitten?

Nå er vi også der at vi skryter på oss ikke stigende smitte fordi det flater ut på et nivå som i april. Samtidig får vi høre at folk som vil teste seg får avslag og lang ventetid så hvem vet hva tallene egentlig er.

Har vi gitt opp å bekjempe viruset  og startet å lure oss selv i stedet til å tro at alt er bedre, uansett?

Anonymkode: dc7c7...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk har sluttet å bry seg siden pinsehelgen.  Da var mange ferdig med dugnaden. Er flere som meg som prøver å holde litt unna folkemengden, men de ganger jeg var nødt til å oppsøke et eller annet butikk var det et folkemengde som ga fullstendig faen om noe som helst smittevern. 

Anonymkode: 329d5...4c6

Skrevet

Viruset må bli farligere før folk flest gidder mer smittevern. Få ned snittalderen på døde, så tenker jeg de fleste blir flinkere med smittevern.

Anonymkode: f081c...d44

• Liker 1
Skrevet

Mange som ikke bryr seg. Meg inkludert. 

Anonymkode: 66ff3...e33

• Liker 1
Skrevet

Plakaten om å hoste i armen bør byttes ut med plakat om å hoste i munnbind. Har begynt å bruke det selv nå men skuffende å se hvor få som bruker det.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg undrer meg. Er det virkelig nok med bare en plakat om å hoste i armhulen og ei flaske anti-bac satt bort i en krok, eller forventer vi at smittevernet i samfunnet er noe mer enn dette?

Virker som vi alle tror at så lenge vi spriter oss innimellom, og holder 1-2 meter avstand ved kassa, på møterommet osv (men ikke ellers!) så klarer vi å stoppe smitten?

Nå er vi også der at vi skryter på oss ikke stigende smitte fordi det flater ut på et nivå som i april. Samtidig får vi høre at folk som vil teste seg får avslag og lang ventetid så hvem vet hva tallene egentlig er.

Har vi gitt opp å bekjempe viruset  og startet å lure oss selv i stedet til å tro at alt er bedre, uansett?

Anonymkode: dc7c7...78f

Jeg jobber hjemmefra og går kun ut for å handle en gang i uken, eller tur med minst 2 meter avstand. Slik er det for de fleste jeg kjenner.

Anonymkode: 123f1...c05

Skrevet

Jeg jobber hjemmefra og går kun ut for å handle en gang i uken, eller tur med minst 2 meter avstand. Slik er det for de fleste jeg kjenner.

Jobber ikke hjemmefra men gode smittevernsrutiner på jobb. På butikken kan det bli vanskelig med de to meter du nevner, skulle vært munnbind på alle der.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er lærer på en skole med 1500 elever og 400 ansatte, i trange lokaler. Har ikke mulighet til å holde avstand eller unngå halvsjuke ungdommer. 

Jeg synes det er rart at det skal være så stort skille mellom de som har mulighet til å være forsiktige og beskytte seg selv nå og de som ikke har det. Det gjør meg litt forbanna.

Jeg jobber på vgs med elever mellom 17 og 25 år.

Anonymkode: 3abed...2c0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lærer på en skole med 1500 elever og 400 ansatte, i trange lokaler. Har ikke mulighet til å holde avstand eller unngå halvsjuke ungdommer. 

Jeg synes det er rart at det skal være så stort skille mellom de som har mulighet til å være forsiktige og beskytte seg selv nå og de som ikke har det. Det gjør meg litt forbanna.

Jeg jobber på vgs med elever mellom 17 og 25 år.

Ja, det høres helt horribelt ut. Alle som jobber med mennesker slik burde hatt risikotillegg synes jeg.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det høres helt horribelt ut. Alle som jobber med mennesker slik burde hatt risikotillegg synes jeg.

Eller en mulighet til å velge. 

Vi har ikke engang desinfeksjonsspray i klasserommene eller ved kopimaskinene. 

• Opprett ny...