Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunne er at vi i Norge separerer stat og religion. Enkelt mennesket kan være kristen, STATEN skal være nøytral. Staten er oss alle, den representerer oss alle. Staten kan ikke ha religion i et moderne samfunn. 

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange andre organisasjoner får lov til å bruke folkeregistret som sine medlemslister? Hvis du forsøker å melde deg ut, og for eksempel flytter til en annen kommune, så sier det bare VOILA og du er plutselig innmeldt i fanklubben til Jesus igjen. 

Ikke nå lenger nei, det har blitt avskaffet dette med automatisk innmelding

Anonymkode: 4de2c...3a0

Skrevet

Jeg trodde også vi hadde statskirke før  jeg oppdaga at vi ikke hadde det for litt siden. Jeg er egentlig for statskirke. Norge vi kjenner i dag er bygget opp på Kristene verdier. Om man er kristen eller ei så har man ofte de samme verdiene uansett (tilgivelse, at man skal behandle andre som du selv vil bli behandla osv) En annen ting som er bra med statskirken er at den blir regulert av staten, som betyr at de må følge visse retningslinjer, blant annet ikke diskriminere homofile. 

Anonymkode: 75ec4...a31

Skrevet
På 22.8.2020 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Vel. De har kanskje ikke statskirke med de religiøse har meget stor innflytelse i politikken. 
til og med på skolen. Hver eneste dag så sier de «The pledge of allegiance”.  Med ordene «one nation under god”.

Det er kun noen stater hvor dette ikke er «obligatorisk».

Anonymkode: b0a3c...9fe

Dette er aldri noe vi sa da jeg gikk på High School i USA hvertfall. Derimot sang vi "o du som metter liten fugl velsign vår mat o Gud" før vis spise på barneskolen i Norge. 

Anonymkode: 75ec4...a31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...