AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Jeg har begynt å vaske hender hele tiden nå. Så redd for uønska bakterier. Jeg vasker hender hver gang jeg har tatt på noe som jeg mener inneholder masse bakterier. Selv når jeg bare er hjemme. Etter jeg har tatt på dørhåndtak selvom jeg vasker de også. Vasker henda to ganger etter jeg har vært på butikken. Jeg vasker tlf hver dag, men det skal man jo. Jeg var på et kjøpesenter her en dag og da vasket jeg henda hver gang jeg gikk forbi en do. Jeg vasker de veldig mange ganger nå. Mer enn jeg egentlig behøver, men jeg er så redd for å få korona viruset i meg. Det er jo ikke bra å vaske såå mye som jeg gjør pga huden. Det skal holde å vaske henda en gang etter man kommer hjem. Men jeg gjør det to ganger. Jeg klarer ikke ta på noe annet før jeg har vasket henna. Går inn med sko, hele veien gjennom stua, kjøkken og den andre gangen og vasker meg på henda. Så går tilbake å tar av meg skoa før jeg klarer å begynne med noe annet. Det var ikke sånn før korona kom, men føles ut som det bare blir værre og værre. Noen andre som har det sånn? Anonymkode: 13439...4a6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Ja har det sånn. Tar ikke på personlige eiendeler før hendene er vaska. Men ikke gå inn med sko da....mtp bakterier osv! Anonymkode: 85464...ea8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å vaske hender hele tiden nå. Så redd for uønska bakterier. Jeg vasker hender hver gang jeg har tatt på noe som jeg mener inneholder masse bakterier. Selv når jeg bare er hjemme. Etter jeg har tatt på dørhåndtak selvom jeg vasker de også. Vasker henda to ganger etter jeg har vært på butikken. Jeg vasker tlf hver dag, men det skal man jo. Jeg var på et kjøpesenter her en dag og da vasket jeg henda hver gang jeg gikk forbi en do. Jeg vasker de veldig mange ganger nå. Mer enn jeg egentlig behøver, men jeg er så redd for å få korona viruset i meg. Det er jo ikke bra å vaske såå mye som jeg gjør pga huden. Det skal holde å vaske henda en gang etter man kommer hjem. Men jeg gjør det to ganger. Jeg klarer ikke ta på noe annet før jeg har vasket henna. Går inn med sko, hele veien gjennom stua, kjøkken og den andre gangen og vasker meg på henda. Så går tilbake å tar av meg skoa før jeg klarer å begynne med noe annet. Det var ikke sånn før korona kom, men føles ut som det bare blir værre og værre. Noen andre som har det sånn? Anonymkode: 13439...4a6 Spørsmålene er hvordan hadde du taklet det om du ikke hadde fått lov til å vaske hendene akkurat når du har behov?Hva tenker du kommer til å skje om du ikke gjør det? Og er det et hinder for deg i hverdagen,sånn at vaskinga går ut over andre ting? Anonymkode: 2b620...124
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålene er hvordan hadde du taklet det om du ikke hadde fått lov til å vaske hendene akkurat når du har behov?Hva tenker du kommer til å skje om du ikke gjør det? Og er det et hinder for deg i hverdagen,sånn at vaskinga går ut over andre ting? Anonymkode: 2b620...124 Jeg er ikke Ts, men svarer likevel. Det som kommer til å skje er jo at man har stor/større sjans for å ha på seg smitte og få det i seg/på tingene sine. Så det er jo reelle slikt det er nå. Anonymkode: 85464...ea8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 Problemet med det er jo at man etterhvert ikke klarer å begrense det til ett håndterlig omfang -plutselig er det fler og flere steder som er utrygt å ta på og må vaskes eller at man må vaske hendene etterpå. Du må kanskje finne ett maksimums antall du kan vaske hendene på en vanlig dag og prøve å holde deg til det. Lykke til! Anonymkode: 80157...b2f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke Ts, men svarer likevel. Det som kommer til å skje er jo at man har stor/større sjans for å ha på seg smitte og få det i seg/på tingene sine. Så det er jo reelle slikt det er nå. Anonymkode: 85464...ea8 TS her. Det er større sjanse for å få i seg smitte. Jo lenger viruset sitter i kroppen jo større sannsynlighet er det jo å bli syk. Anonymkode: 13439...4a6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 Dere hadde hatt godt av en 14dagers tur på fjellet uten innlagt strøm og vann. Anonymkode: 7e4c5...777
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke Ts, men svarer likevel. Det som kommer til å skje er jo at man har stor/større sjans for å ha på seg smitte og få det i seg/på tingene sine. Så det er jo reelle slikt det er nå. Anonymkode: 85464...ea8 Du misforsto. Jeg stilte de spørsmålene fordi har man OCD har man en irrasjonell frykt. Det du svarer er reelt. Så kanskje greit å lese seg litt opp før man svarer. Anonymkode: 2b620...124
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere hadde hatt godt av en 14dagers tur på fjellet uten innlagt strøm og vann. Anonymkode: 7e4c5...777 Ja, men der er det jo ikke no smitte så det er trygt Anonymkode: 85464...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du misforsto. Jeg stilte de spørsmålene fordi har man OCD har man en irrasjonell frykt. Det du svarer er reelt. Så kanskje greit å lese seg litt opp før man svarer. Anonymkode: 2b620...124 Ja, men det er jo likevel tvangshandlinger sånn jeg holder på nå. Anonymkode: 85464...ea8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet med det er jo at man etterhvert ikke klarer å begrense det til ett håndterlig omfang -plutselig er det fler og flere steder som er utrygt å ta på og må vaskes eller at man må vaske hendene etterpå. Du må kanskje finne ett maksimums antall du kan vaske hendene på en vanlig dag og prøve å holde deg til det. Lykke til! Anonymkode: 80157...b2f Men det hjelper jo ikke med et maks antall ganger eller at det holder å vaske seg når msn kommer hjem, mange muligheter for smitte underveis i dagen Anonymkode: 85464...ea8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men det er jo likevel tvangshandlinger sånn jeg holder på nå. Anonymkode: 85464...ea8 Tvangshandlinger ja,men det betyr ikke at du har ocd. Alle mennesker har noe tvang. Jeg har selv alvorlig ocd,så vet mye om dette. Og der å ha ocd er faktisk ikke så vanlig. Det anslås at kun 1-3% av befolkningen oppfyller kriteriene for å få diagnosen Anonymkode: 2b620...124
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå