AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Da corona ble først oppdaget i Wuhan så var det flere varslere som prøvde å advare myndighetene der. Disse "forsvant" eller ble fengslet. Den ene legen døde, ung og frisk. Så spredde det seg superraskt i verden, til og med Norge tok imot med åpne armer. Ja, åpne armer. Man hentet folk hjem fra utsatte områder i Kina bl.a og har begrunnet det med at "vi visste ikke hva som ventet oss". Dette er blankt løgn, da regjeringen har hatt flere måneder på seg på å se hvor gale alt var i Kina. Vi så alle skrekkbilder av folk som datt om på gatene, sykehuset som ble bygget på 3 døgn osv. Et karantenehotell raste sammen etter at det ble overfylt av folk. Norge stengte ned 12 mars. Samme dagen åpnet vi 5g nettverket stille og rolig, for da var alle opptatt med corona. Tidligere har det vært protest mot 5g. Verden over, faktisk. Fint tidspunkt å åpne i landet på uten motstand. Så prøvde de seg på en fullmaktslov her i Norge som flere advokater advarte mot. Denne skulle vare i 2 år om jeg husker riktig. Heldigvis ble det en del endringer på den. Det samme ble innført i Danmark. Dette er farlige greier, men folk er visst villige til å kaste fra seg alt av rettigheter i en krise. Man skriker jo tross alt etter strengere tiltak hver eneste dag. Vil vi ha et diktatur her? Flere land hadde portforbud, med millitær i gatene til å håndheve dette. Martial law. Samtidig vet vi at viruset egentlig ikke er så farlig for de fleste (ikke sammenlign Norge med USA og Italia, det er 3 helt forskjellige land, levestandarer, helsetilstander osv). Likevel all denne ståheien, men man bryr seg aldri når årets influensa, omgangssyke o.l kommer. Før dreit alle i smittevern, nå er det en slags nullvisjon. Nå klapper alle for Kina. "Se, hvor flinke de er! Vi må lære av dem". Nei, det må vi ikke. Vi vil ikke hentes ut av våre hjem og stapt i leirer, eller få sveiset igjen dørene våre. Hvorfor i alle dager hyller vi noen som slapp ut dette og prøvde å husje det ned? Alt kunne vært unngått! Vi burde boikotte hele landet. Covid ble også en grunn for at Kina endelig kunne ta seg inn i Hong Kong, bryte opp demonstrasjonene, arrestere og innføre nye lover der. Så da var det slutt på den friheten. En annen ting er at vi stengte ned for å ikke overbelaste helsevesenet. Nå når vi er under 20 innlagt i Norge, så har fokuset blitt flyttet vekk fra dette stille og rolig og nå er det bare fokus på antall smittede. 5 smittede i en kommune så skal 4000 i karantene, begynner det ikke å bli litt sykelig? Samme skjedde i New Zealand, der fant de 4 tilfeller og nå skal folk hentes ut av sine hjem og stappes i karanteneleirer. Så har vi kontantene, pga smittefare så anbefales det selvfølgelig kort. Forståelig, men det er også viktig å huske på at covid kan brukes som påskudd for å få de fjernet helt. Bankene i Australia jobber med dette nå. Forsvinner de, så står vi med pengene låst i den digitale verden og bankene kan pålegge så mange gebyrer de bare vil for alt mulig. Det kommer også stadige nyhetssoppslag om nytt virus i Kina hos griser, så var det nye tilfeller av svartedauden og senest i dag ebola. Verden har det travelt om dagene og folket blir livredde for nye virus mens de allerede er skremt vannet av pga corona. Vi leser nesten aldri gode nyheter, det er bare negativitet og frykt over alt, så dette har media stor skyld i. Det jeg prøver å si at mens denne pandemien pågår så skjer det viktige ting man bør følge med på. Det er faktisk lov å tenke litt selvstendig og sette ting litt sammen i perspektiv Anonymkode: 26c58...83c 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Takk for konstruktivt innlegg. Det er blitt sykelig. Det er nesten blitt en slags religion. Jeg har vært kritisk fra starten, men har dermed blitt stemplet som kynisk og kald. Hadde jeg sagt rett ut hva jeg mente hadde der vært sosialt selvmord, så selv om jeg har vært ærlig så har jeg vært det på en avdempet måte. Hvordan idretten finner seg i at de fremdeles er kneblet har jeg veldig vanskelig for å forstå. Vi har en næringsminister som går ut og sier at reisenæringen må bare ta regningen selv for dette er den nye normalen?! De nekter selskap å drive sin næring og sender regningen til de som nektes🤯 og det aller verste er at folk er helt enig! For janteloven er så sterk i Norge at du skal ikke komme her å tjene penger. Om du så skaper 20 000 arbeidsplasser skal du faen ikke gå rundt å tro du kan bli rik på et godt konsept. Jeg har alltid vært stolt av landet mitt, men nå er jeg bare skuffet, og sjokkert over alt folk bare finner seg i uten å stille spørsmål engang. Ikke engang media er kritiske. Det er blitt sykelig og det er mildt sagt skremmende. Anonymkode: 8b41f...8ca 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Ja, det er skremmende. Heldigvis er det av og til noen som klarer å "sette halen på grisen". Denne legen i Spania avkler to reportere fullstendig. Reporterne har på forhånd bestemt seg for at det nå er skikkelig krise og vil at legen skal bli med på deres narrativ. Men han står på sitt og forteller om hvor lite krise det er på sykehusene nå i august. Anonymkode: 51b55...dcc 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Religion er nok rett ord å bruke ja, det har jo tatt helt av. Selv etter barnehageåpning, demonstrasjoner, barer, fulle busser daglig og syden så har vi ikke sprengte sykehus slik som alle spådde. Det er helt absurd at folk fortsetter å godta alt dette. Det har vært permitteringer og konkurser på løpende bånd kamuflert som dugnad, folk har mistet bedriften sin og hele livsgrunnlaget, samtidig åpner regjeringen grensene og smitten dukker opp på ny, for å så true med å stenge ting ned igjen. Hvor lenge skal dette holde på? I flere år? Veldig bra å se han legen i Spania! Jeg heier på de som tør å si høyt ifra, man risikerer jo å bli utstøtt av samfunnet for å si noe som helst imot. Anonymkode: 26c58...83c 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Religion er nok rett ord å bruke ja, det har jo tatt helt av. Selv etter barnehageåpning, demonstrasjoner, barer, fulle busser daglig og syden så har vi ikke sprengte sykehus slik som alle spådde. Det er helt absurd at folk fortsetter å godta alt dette. Det har vært permitteringer og konkurser på løpende bånd kamuflert som dugnad, folk har mistet bedriften sin og hele livsgrunnlaget, samtidig åpner regjeringen grensene og smitten dukker opp på ny, for å så true med å stenge ting ned igjen. Hvor lenge skal dette holde på? I flere år? Veldig bra å se han legen i Spania! Jeg heier på de som tør å si høyt ifra, man risikerer jo å bli utstøtt av samfunnet for å si noe som helst imot. Anonymkode: 26c58...83c Dette skal holde på i to år ifølge WHO / FN. Da er nesten alle land helt på knærne og verden kan formes slik myndighetene vil. Anonymkode: 51b55...dcc 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 Går det ikke an å tenke at det er tatt litt utval proporsjoner uten at man må dra inn konspirasjonsteorier? Anonymkode: dcc6c...db5 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er nesten alle land helt på knærne og verden kan formes slik myndighetene vil. Sees om 2 år da! Da verdensbildet ditt er gått i grus og du desperat leter etter andre svar på ting i livet. Anonymkode: 41cae...10e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sees om 2 år da! Da verdensbildet ditt er gått i grus og du desperat leter etter andre svar på ting i livet. Anonymkode: 41cae...10e Nå synes jeg du er barnslig. Det er jeg som har gjennomskuet hvordan verden er skrudd sammen. Anonymkode: 51b55...dcc
Gjest Warrior Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 (endret) Nei det er ikke sykelig. Jeg er glad folk tar pandemien på alvor. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Likevel all denne ståheien, men man bryr seg aldri når årets influensa, omgangssyke o.l kommer. Jo jeg gjør. Endret 22. august 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå synes jeg du er barnslig. Det er jeg som har gjennomskuet hvordan verden er skrudd sammen. Anonymkode: 51b55...dcc Åjada. Anonymkode: 32f41...d64
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 På 22.8.2020 den 12.47, AnonymBruker skrev: Går det ikke an å tenke at det er tatt litt utval proporsjoner uten at man må dra inn konspirasjonsteorier? Anonymkode: dcc6c...db5 Poenget er at corona overskygger alt annet som vi normalt hadde reagert på. F.eks 5G, vindmøller (de har faktisk forbydd folk å bevege seg fritt der nå pga utbyggingen), menneskerettigheter, lista er egentlig lang. Og det med alle hastelovene diverse land bl.a Norge og DK ville innføre, med folkets fulle velsignelse, mens andre kalte det "demokratisk galskap" og advarte sterkt mot det viser også at kriser kan og vil bli utnyttet. Det er gjerne tungt å svelge for mange, men det er dessverre sånn verden er. Ofte er det slik at farlige mennesker kommer til makten og det er bare fakta. Se til alle andre diktatorer fra tidligere historie. For meg ser det ut som om alle pusher og bruker denne krisen for det den er verdt til å innføre lover og regler de selv vil, overdøve andre viktige saker, hindre demonstrasjoner slik at de får fred og økonomisk gevinst ved å knuse bedrifter = mer penger til de store. Når vi har sett og forskere stadig finner ut hvor lite dødelig viruset er for folk flest, mens man først nå skal pushe masker og truer med å stenge ned IGJEN, pluss flytter fokus fra innlagte på intensiv til å slå ned smitten helt.. Da begynner dette gå langt og virker mer og mer politisk. Enten i form av : A: De dreit seg ut, vil ikke miste ansikt Eller: B: Overskygge ting som folk normalt ville hatt noe imot, innføre nye lover/mer makt osv Ikke la corona oppsluke deg totalt, men følg med på resten som skjer i verden også samtidig, så ser du fort at situasjonen utnyttes Anonymkode: 26c58...83c 3
Anbefalte innlegg