Gå til innhold

Tidlig overgangsalder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har noen symptomer på overgangsalder. Nedstemthet, og hetetokter på natt og dag. Våkner også av de. Mensen har blitt merkelig. Nå har jeg mensen 1 dag bare. Dette med mensen skjedde først. 

Dere som har vært igjennom det, kan det være st jeg har gått inn i tidlig overgangsalder? 
Er 39 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Hei. Jeg har noen symptomer på overgangsalder. Nedstemthet, og hetetokter på natt og dag. Våkner også av de. Mensen har blitt merkelig. Nå har jeg mensen 1 dag bare. Dette med mensen skjedde først. 

Dere som har vært igjennom det, kan det være st jeg har gått inn i tidlig overgangsalder? 
Er 39 år

Det beste er vel om du snakker med legen din om det. Om det går å ta en sjekk for å se om du er i overgangsalderen. 

Anonymkode: 2c942...52f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det beste er vel om du snakker med legen din om det. Om det går å ta en sjekk for å se om du er i overgangsalderen. 

Anonymkode: 2c942...52f

Jo klart det er er det beste. Men har googlet litt, der leser jeg at det er lurt å se om symptomene varer i to til tre mnd før man drar til lege. Så jeg er nysgjerrig på andres erfaring, og spesielt om det er noen andre her som har opplevd tidlig overgangsalder.

Skrevet

Har du hetetokter er det sannsynligvis overgangsalder, ja. Jeg var 41 da det startet med sjeldnere mens. Dro til legen, og fikk opplyst at det ikke går an å måle det, for hormonnivået er så ujevnt.

Anonymkode: d255d...c9a

Skrevet

Ta hormonprøver hos fastlegen, så får du svar

Anonymkode: 9874c...5ff

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hetetokter er det sannsynligvis overgangsalder, ja. Jeg var 41 da det startet med sjeldnere mens. Dro til legen, og fikk opplyst at det ikke går an å måle det, for hormonnivået er så ujevnt.

Ok. Det er litt rart. Da jeg har lest at alle som kommer i tidlig overgangsalder må bli behandlet da risikoen for hjerte og karsykdommer, og beinskjørhet er stor. Men fikk du ikke noe hjelp? Hvor lenge har du hatt de symptomene? Er dette flere år siden? Jeg sliter en del med nedstemthet, kan bare tenke på noe litt sårt, så kommer tårene. Uansett når. Det er slitsom. Føler meg deppa på en måte. 

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Da er ikke jeg i det. Er 45 og har nettopp hatt full mens på 6 dager. Aldri hatt hetetokter. Kun forsinket mens grunnet stress. 

Anonymkode: 3c997...1f0

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er ikke jeg i det. Er 45 og har nettopp hatt full mens på 6 dager. Aldri hatt hetetokter. Kun forsinket mens grunnet stress. 

Anonymkode: 3c997...1f0

Du sliter nok ikke med det enda. Veldig slitsomt er det i hvertfall🥵 Syns det er rart ingen her har opplevd den delen av livet, og kan fortelle om det var lignende for de?!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...