AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Som barn ble jeg testet for ADHD i alderen 7, 13, 15 og 18. Jeg fikk diagnosen som 18 åring, og begynte på medisiner. Medisinene sløvet meg veldig og fikk meg likegyldig til alt. Nå som jeg er eldre (31) lurer jeg på om diagnosen faktisk stemmer, og om noen andre har denne diagnosen og kan kjenne seg igjen. Ting jeg merker som voksen er: - Må ofte spole tilbake i filmer o.l for får ikke med meg det som skjer pga konsentrasjon - Klarer ikke se TV uten å gjøre andre ting samtidig - Har jeg mye i hodet kan jeg dette ut av samtaler, klarer ikke holde fokus - Får heeelt åndenød av å måtte sitte lenge i ro, eksempel at jeg må se film sammen med venner - På jobb flyr jeg ofte rundt og blir beskrevet som en duracell kanin for jeg er kjapp og effektiv. Vanskelig med oppgaver som krever at jeg gjør det samme i eksempel 1 time - Svært vanskelig å sette seg ned med oppgaver som skal bli gjort - Ekstremt tankekjør mange ganger - Impulsliv med penger - Impulsiv på andre store ting som at jeg eksmepel kan våkne og skaffe meg en katt eller lignende - Er energisk, var mer energisk før og føler nå at jeg bare er skikkelig energisk med folk som er på samme nivå personlighetsmessig. Altså om jeg møter noen som er veldig innadvendt og stille klarer jeg ikke være energisk lenger Grunnen til at jeg lurer er at jeg hadde mye mer problemer før med eksmepel sinne, aggresjon o.l og tror dette stammer fra en vanskelig barndom. Kan de nevnte tingene over bare være personligheten min, eller en annen diagnose? Anonymkode: cca9c...91e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Søk DPS for revurdering av diagnose, om du ønsker det. Anonymkode: 5e704...c43
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Søk DPS for revurdering av diagnose, om du ønsker det. Anonymkode: 5e704...c43 Ja jeg vil bare høre andre tanker og erfaringer før jeg eventuelt gjør dette Anonymkode: cca9c...91e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Må også legge til at jeg har rastløse ben om natten og veldig store søvnvansker. Har hatt dette siden jeg var barn. Sover sjeldent mer enn 6 timer Anonymkode: cca9c...91e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 Jeg har en samboer med ADHD, og han har mange av de samme trekkene som du beskriver. Ikke alle sliter med aggresjon/sinne, så at det har avtatt høres ikke uvanlig ut. Det finnes mange grupper med tema ADHD på Facebook. Jeg har lært mye og har mye mer forståelse for samboeren min og hans væremåte og reaksjonsmønster ved å lese andres erfaringer med diagnosen. Anonymkode: 4f37e...7ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå