Gå til innhold

Ville du gått å spist på en vegetar restaurant?  

33 stemmer

1. 1. Ville du gått å spist på en vegetar restaurant?

• Ja, definitivt, er vegetarianer/veganer
      12
    • Ja, definitivt, er ikke vegetarianer/veganer
      10
    • Ja, ihvertfall prøvd det en gang
      9
    • Nei, gi meg no kjøtt
      1
    • Nei
      0
    • Vet ikke
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg liker mat med kjøtt i. Men jeg kunne godt gått et sted og spist salat..... Men nøttestek og andre kjøttkopier kan jeg klare meg uten.

Hva med spennende vegetar retter som ikke gjør noe forsøk på å erstatte noe kjøtt i det hele tatt, men er en fullverdig vegetarrett?

Kjenner flere som synes det blir dumt med kjøtterstatninger, inviterer dem titt og ofte på skikkelige vegetar retter uten erstatninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville gått, men det ville ikke min mann....

Liker best vegetarmat som ikke har kjøtterstatninger. Veganermat er for kjedelig etter min smak, så egg og melk er nødvendig for min del. Syne ssalatbar lett blir litt kejdelig, men greit som lunsjalternativ.

Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer siden jeg spiser noe hvitt kjøtt (kylling, kalkun), men smaksmessig foretrekker jeg vegetarisk. Så jeg går gjerne på vegetarrestaurant! :sikle:

Skrevet

Fokuser ikke bare på vegan/vegetarianer markedet, husk og at du har et stort marked blant egg og melkeallergikere ;)

Ha et par basisretter som koster lite å lage som du kan selge rimelig (mange unge vegetarianere/veganer, og ung og blakk student er ikke bare en myte :)), og ha noe mer fancy retter.

Et lite tips kan være å stikke innom “viva las vegas” og se hva de har der. (Ser du bor i Bergen, så da er det ikke så lang turen om du er i sentrum :))

Lykke til!!

Skrevet
Fokuser ikke bare på vegan/vegetarianer markedet, husk og at du har et stort marked blant egg og melkeallergikere ;)

Ha et par basisretter som koster lite å lage som du kan selge rimelig (mange unge vegetarianere/veganer, og ung og blakk student er ikke bare en myte :)), og ha noe mer fancy retter.

Et lite tips kan være å stikke innom “viva las vegas” og se hva de har der. (Ser du bor i Bergen, så da er det ikke så lang turen om du er i sentrum :))

Lykke til!!

Takk for nyttige tips!

Skal gi "viva las vegas" et besøk eller to.

Nettopp flyttet hit så har ikke fått tid til å utforske byen enda.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer, men hvis jeg tenker over hva jeg lager til middag i løpet av uken så er det egentlig flest retter uten kjøtt. Når jeg først går ut å spiser middag tror jeg nok jeg ville foretrekke en rett med kjøtt siden det er sjelden jeg lager meg en ordentlig kjøttrett selv. Men til lunch kan jeg nok se for meg at jeg hadde blitt en flittig gjest hos deg ;)

Jeg jobber på hotell, og det er faktisk veldig mange gjester som spør om å få anbefalt en god vegetar restaurant, og de blir litt paff når jeg ikke har noe godt svar å gi dem. Og det virker som om det er en økende gruppe også - jeg kjenner flere som er vegetarianere. Så jeg tror nok det er ett marked der.

Å åpne restaurant er alltid risikabalt, og hvis du bare skal ha vegetarmat så er det jo en ganske smal gruppe du treffer. Tror ikke jeg hadde fått med meg sambo for å si det slik. Men venninnegjengen hadde nok blitt med :-D

Lykke til da! Det høres spennende ut

Gjest Guest
Skrevet

Tror vegetarrestaurant er en veldig god ide. Det er liksom ikke så mye vits i å spørre kjøttetere om de ville gått på vegetarrestaurant, for de aller fleste vil gjerne ha kjøtt eller fisk når de går ut og spiser. Jeg har flere vegetarianere til venner, og de syns nok det er litt kjipt når vi går ut og det bare er en ting på meyen de kan velge i.

Hvis du lager en vegetarrestaurant med et par kjøttalternativer tror jeg du støter fra deg mange vegetarianere, samtidig som få ikke-vegetarianere gidde å komme fordi du bare har en rett de kan spise.

Det fins utrolig mye god vegetarmat - feks indisk og asiatisk vegetarmat er helt nydelig syns jeg.

Og til alt hell er både sjokolade og popcorn like vegetarisk som gulrøtter!

Ett sted med friskt og lekkert interiør med frisk og lekker mat til overkommelige priser tror jeg helt sikkert blir en slager - ikke bare for veganer og vegetarianere, men også for andre som er opptatt av sunn og lett mat.

Gjest Veganer
Skrevet
Hvis du lager en vegetarrestaurant med et par kjøttalternativer tror jeg du støter fra deg mange vegetarianere, samtidig som få ikke-vegetarianere gidde å komme fordi du bare har en rett de kan spise.

Enig.

Skrevet

Et smart poeng ja, og hvorfor støtte kjøttbransjen i det hele tatt? Blir nok en kjøttfri restaurant :)

Skrevet

Har en liten privat brainstorm her:

Som jeg tidligere har nevnt, husk blakke studenter, kok sammen en god gryterett, og du har mat som metter, og kan selges rimelig.

Take-away. Mat som kan tas med i farta, enten i en form for beger (men så har du miljøperspektivet igjen, beger av brød el kanskje?), burgere, osv.

Barneselskaper. McDonalds har jo en god ide når det gjelder bursdagsselskaper for barn, se om du ikke kan stjele den ;)

Smooties. Populært, lett å lage, og behøver ikke bli så dyrt. (Allier deg med noen som plukker bær og lignende, så kan du kanskje få rimeligere bær enn på butikk? Frys ned ferdige porsjonsposer med bær/frukt og lignende, og så er det eneste du behøver å gjøre er å tilsette tofu og banan og trykke på “start”. men du må være pinlig nøye med hygienen på slik mat, selv om jeg vil tro det er noe lettere når du ikke har melkeprodukter i, melk er en bakteriebombe av de sjeldne om den ikke blir oppbevart rett)

Om jeg kommer på noe mer, så hiver jeg det inn her :) (Har lekt med tanken selv, men har måttet slå det fra meg av forskjellige årsaker, så nå pøser jeg ut “gode“ (nåvel, velmente iverfall ;)) råd i hytt og vær :))

Skrevet

Vegetarmat er digg!! Og jeg er ikke vegeterianer.. Skulle ønske det var noe sånt i nærheten der jeg bor, men det kommer aldri til å skje da det trengs masse annet før man starter det..

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Kom over denne tråden; har det blitt noen vegetarrestaurant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...