Gå til innhold

Ville du gått å spist på en vegetar restaurant?  

33 stemmer

1. 1. Ville du gått å spist på en vegetar restaurant?

• Ja, definitivt, er vegetarianer/veganer
      12
    • Ja, definitivt, er ikke vegetarianer/veganer
      10
    • Ja, ihvertfall prøvd det en gang
      9
    • Nei, gi meg no kjøtt
      1
    • Nei
      0
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å starte opp en vegetar restaurant, men er usikker på om det har noe for seg.. Har gjerne lyst å leve av det. Er mye mer utbredt i utlandet enn i Norge.

Tenker også på å kombinere det med et kunstgalleri.

Noen som har noen tanker om dette?

Ville du gått ut å spist på en vegetar restaurant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei.

Endret av Arkana
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville digget det hvis maten var skikkelig bra i tillegg. Utvalget må være mer enn bare tradisjonelle supper og salater, for jeg tror dessverre at nordmenn nok er litt fastgrodde i sporet "gå ut å spise=kjøttmat", i hvertfall mange. Jeg er ikke vegetarianer, men er veldig glad i vegetarisk mat, og lager gjerne vegetariske retter selv, også.

Beliggenhet har selvfølgelig også noe å si.

Skrevet

Jeg har bare vært på vegetarrestaurant en gang, og da ble jeg ikke så imponert. Hvis jeg først skal ut og spise ville jeg nok helst valgt en restaurant med kjøtt/fisk. Men det kan jo alltid være spennende å prøve noe nytt...

Tror kanskje man vil klare seg bedre på markedet om man satser på gode vegeratretter, men i tillegg har kjøtt/fiskeretter i tillegg.

Gjest Guest
Skrevet

Jeg er vegetarianer ville gjerne dratt om og om igjen til en vegetarrestaurant som har god mat. For meg er det et stort pluss om jeg kunne velge og vrake fra en meny uten å tenke på om retten inneholder kjøtt, egg, fisk eller andre animalske produkter.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Ville absolutt gått der!

Kan du starte restauranten i Stavanger? ;)

Skrevet

Ja, jeg ville absolutt gått på vegetarrestaurant, var flittig bruker av en for noen år tilbake, men den ble dessverre lagt ned. :roll:

Flere faktorer vil selvsagt spille inn her, men jeg tror mange ikke-vegetarianere vil foretrekke å bruke en slik restaurant som lunsjsted (sånn var det ihvertfall for meg). Dessuten er det sikkert en god idé å satse på litt spenstig og krydret vegetarmat, gjerne med middelhavs/Midt-Østen-profil, og for all del ikke sånn "urtesalt-mat" à la 70-tallet... ;)

Jeg tror særlig unge kvinner ville sette pris på flere sånne steder, faktisk. Lykke til! :)

Gjest Emera
Skrevet

Ville definitivt gått til en vegetarrestaurant, ja! Klart, det!

Selv om jeg ikke er vegetarianer selv.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville elsket en vegetarrestaurant. Spiser ikke kjøtt selv, og savner god vegetarmat når jeg er ute. Tror også det er større marked for et slikt sted enn for noen år siden.

Tror også det kan være lurt å tenke catering i tillegg. Og sats på gode råvarer, gjerne økologisk/biodynamisk.

Skrevet
Ville absolutt gått der!

Kan du starte restauranten i Stavanger? ;)

Var det som var planen ;)

Men det blir nok ikke med det første.

Trenger nok en del startkapital.

Skrevet

Jeg var på en vegetarkafè/restaurant i Praha hvor jeg ble positivt overrasket.

Det var en plass med mye forskjellig vegetarmat + en egen salatbar. Du forsynte deg selv med det du ville ha og ved kassen veide de maten. Så du betalte for hvor mye du tok.

Noe av den beste vegetarmaten jeg har smakt.

Var der jeg ble skikkelig tent på ideen om en egen vegetarrestaurant.

Tenker meg masse forskjellig og spennende mat, en restaurant som skifter OFTE på menyen.

Hva ville vært mest interresant av en kafè lignende restaurant med godt utvalg av mat, eller en skikkelig restaurant? Vil helst få til begge deler :)

Gjest gjest1
Skrevet

En kafelignende restaurant hvor man også kan kjøpe take-away. Tror også det er lurt å holde seg på et fornuftig prisniå.

Gjest Sukkerert
Skrevet
Var det som var planen  ;)

Men det blir nok ikke med det første.

Trenger nok en del startkapital.

:hoppe:

Skrevet
En kafelignende restaurant hvor man også kan kjøpe take-away. Tror også det er lurt å holde seg på et fornuftig prisniå.

Take away skal bli ;)

Tar imot flere råd med takk!

Skrevet

Jeg vil anbefale å ha ett eller to alternativer for kjøtt/fiskespisere også. Mange kan nok tenke seg å spise vegetarisk, men man går gjerne ut en familie eller vennegjeng sammen, og da er det alltid noen som ikke vil ha. Jeg har jobbet på biffrestaurant, og der hadde vi både et vegetarisk alternativ og et fiske-alternativ for de som ikke ville ha biff. Tror vi tjente mye på det, og det var ofte en eller to i større selskap som ville ha alternativet.

Skrevet
Jeg vil anbefale å ha ett eller to alternativer for kjøtt/fiskespisere også. Mange kan nok tenke seg å spise vegetarisk, men man går gjerne ut en familie eller vennegjeng sammen, og da er det alltid noen som ikke vil ha. Jeg har jobbet på biffrestaurant, og der hadde vi både et vegetarisk alternativ og et fiske-alternativ for de som ikke ville ha biff. Tror vi tjente mye på det, og det var ofte en eller to i større selskap som ville ha alternativet.

Dilemmaet mitt er da at jeg ikke har noe som helst ønske om å støtte kjøtt/fiske industrien.. :roll:

Skrevet
Dilemmaet mitt er da at jeg ikke har noe som helst ønske om å støtte kjøtt/fiske industrien..  :roll:

Nei, jeg skjønnte nesten det siden du snakka om å starte en ren vegetar-restaurant. Men jeg tror likevel det kan være lurt om du ønsker en levedyktig restaurant. Restaurantbransjen er tøff, det er liten margin for å overleve. Å starte en vegetarrestauratn er enda værre, du har en begrenset kundegruppe, og mange er skeptiske uten grunn. Jeg kunne godt ha spist på en ren vegetarrestaurant, men jeg tror mannen min ville ha vært skeptisk, og dermed hadde du ikke fått oss som kunder, siden vi som oftest går ut og spiser sammen.

Skrevet
Nei, jeg skjønnte nesten det siden du snakka om å starte en ren vegetar-restaurant. Men jeg tror likevel det kan være lurt om du ønsker en levedyktig restaurant. Restaurantbransjen er tøff, det er liten margin for å overleve. Å starte en vegetarrestauratn er enda værre, du har en begrenset kundegruppe, og mange er skeptiske uten grunn. Jeg kunne godt ha spist på en ren vegetarrestaurant, men jeg tror mannen min ville ha vært skeptisk, og dermed hadde du ikke fått oss som kunder, siden vi som oftest går ut og spiser sammen.

Jeg forstår hva du mener, og har npk et dilemma der om jeg skal starte restaurant..

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde definitivt gått, men nå er jeg vegeterianer da. ;) Men synes det var en fin idè, ihvertfall i Stavanger. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg liker mat med kjøtt i. Men jeg kunne godt gått et sted og spist salat..... Men nøttestek og andre kjøttkopier kan jeg klare meg uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...