Gå til innhold

VG: Massivt hysteri for veldig lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har media begynt å slippe til kritiske røster.

Topp-saken på VG.no nå:

- Jeg synes situasjonen er galskap. Ikke bare nå, men generelt. Det er et massivt hysteri for veldig lite, sier Kari-Lise Thue Sagen om coronahåndteringen og mediedekningen i Norge og resten av verden.

- Og så kan andre mene noe annet. Det må gjerne gjøres tiltak, men spørsmålet er i hvor stor grad og til hvilken konsekvens. En ting er at noen skal i karantene, men hva er konsekvensen samfunnsmessig? Det gjelder å se det store og hele bildet, sier Thue Sagen, som selv har to barn:

- Han minste går i barnehagen og må forholde seg til nye regler annenhver dag. Den ene dagen får mamma og pappa være med inn, den andre må vi vente med porten. Men til hvilken nytte?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xgx5Rx/flere-tusen-slipper-karantene-massivt-hysteri-for-veldig-lite

Anonymkode: 3ee1b...0b9

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer av dette please..

Anonymkode: 71c0d...2c4

• Liker 13
Skrevet

Takk for at noen ENDELIG tør å si det høyt! 

Anonymkode: 22495...3a1

• Liker 17
Skrevet

jeg har lenge etterlyst den ukvalifiserte meningen til en tilfeldig butikkansatt på Lofotsenteret.

Endelig!

Anonymkode: 115b1...72a

• Liker 28
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har lenge etterlyst den ukvalifiserte meningen til en tilfeldig butikkansatt på Lofotsenteret.

Endelig!

Dette bør bli en føljetong. Jeg lurer veldig på hva bilmekanikeren på Notodden mener om situasjonen. For ikke å snakke om HR-direktøren i Risør. 

Mer, VG! Mer! Vi dør av nysgjerrighet! 

Anonymkode: 4fee9...394

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endelig!

Det er lettere å lure mennesker enn å overbevise dem om at de har blitt lurt.

(Folk flest i Norge har blitt lurt til å tro at koronaviruset er mye værre enn det faktisk er).

Anonymkode: 3ee1b...0b9

• Liker 11
Skrevet

Tenker dere burde lese dere opp på hvor smertefullt det er å dø av dette viruset, hvor traumatisert de som har overlevd er, og så reflektere litt over at dere selv også kan få det. 
Det er faktisk litt verre enn det er å måtte ha ungen hjemme noen dager eller måtte bruke munnbind.

Anonymkode: 56e82...358

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette bør bli en føljetong. Jeg lurer veldig på hva bilmekanikeren på Notodden mener om situasjonen. For ikke å snakke om HR-direktøren i Risør. 

Dere må gjerne gjøre narr, men dette er faktisk er viktig budskap. Hittil har man nærmest blitt slått ned om man så mye som ymter frempå at det er overreaksjon og at tiltakene ikke henger på greip med risikoen. Det har vært sosialt selvmord å kritisere det som er blitt gjort. Og media har vært fullstendig blottet for kritikk av det som har skjedd. 

At noen står frem og er kritiske er derfor en god ting, fullstendig uavhengig av hvem det er. 

Anonymkode: 22495...3a1

• Liker 13
Skrevet

Tull. Folk som ikke kan noe om epidemier er like irrelevante å høre på nå som det leger ville vært i et spørsmål om veibygging. 

Ufaglært = ikke verdt å bruke tid på. Uansett. 

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Folk som ikke kan noe om epidemier er like irrelevante å høre på nå som det leger ville vært i et spørsmål om veibygging. 

En lege har strengt talt kun den medisinske kompetansen. Tiltak rammer mer enn kun det medisinske.

På samme måte som en pedagog er best på å lære bort, er ikke det nødvendigvis slik at en pedagog som bør bestemme hva som skal læres bort. Eller for å bruke din sammenligning, så er ikke nødvendigvis den som er best til å bygge veien som bør bestemme som bør bestemme om veien skal bygges.

• Liker 8
Skrevet (endret)
11 hours ago, AnonymBruker said:

For ikke å snakke om hva Sophie Elise og andre kjendiser mener om dette.

Her har VG en stor samfunnsoppgave foran seg - koronaviruset er definitivt sjanseløst hvis det er "Skal vi danse"-kandidatene som skal stå for smittevernet.

Om man også tar med synspunktene til tidligere Melodi Grand Prix-deltagere og følger rådene deres, er vel pandemien i praksis over ...?

Endret av Bix
  • Liker 5
Gjest AineAvive
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de faglærte er jo ikke enige! Ifølge din tankegang er Tegnell, Giesecke, Ron Paul (amerikansk lege og politiker) og andre relevante å høre på. De har fagkunnskapen. Men de er ikke enige med de ekspertene du følger. Hva gjør man da?

Skrevet

"Kari-Lise Thue Sagen jobber i en butikk på Lofotsenteret. Hun hadde egentlig fri fredag, men måtte på jobb siden to ansatte måtte være hjemme på grunn av stengt barnehage og skole."

Der ja, det er personen i artikkelen som synes hele greia er et hysteri. Kan det hende hun syntes det fordi hun hadde fri og måtte plutselig på jobb?

• Liker 2
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Tension skrev:

"Kari-Lise Thue Sagen jobber i en butikk på Lofotsenteret. Hun hadde egentlig fri fredag, men måtte på jobb siden to ansatte måtte være hjemme på grunn av stengt barnehage og skole."

Der ja, det er personen i artikkelen som synes hele greia er et hysteri. Kan det hende hun syntes det fordi hun hadde fri og måtte plutselig på jobb?

Hvem som sier hva til VG betyr ingen ting.

Det viktige her er at VG har begynt å skrive og publisere saker om at det er et overdrevet hysteri. Det har dermed skjedd en liten endring i VG's holdning. For et par mnd siden hadde de aldri turt å skrive en slik sak.

Endret av Krantz95
  • Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Det vitkige her er at VG har begynt å skrive og publisere saker om at det er et overdrevet hysteri. Det har dermed skjedd en liten endring i VG's holdning. For et par mnd siden hadde de aldri turt å skrive en slik sak.

Hadde ikke du slettet brukeren din?

Anonymkode: eae45...110

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke du slettet brukeren din?

Jeg ba KG om å slette brukeren min, men de vil ikke. De sier at det er mot reglene å slette min bruker fordi jeg var utestengt tidligere i sommer.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Jeg ba KG om å slette brukeren min, men de vil ikke. De sier at det er mot reglene å slette min bruker fordi jeg var utestengt tidligere i sommer.

Ahh skjønner. Så bra da, litt kjedelig uten deg her🤣

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Krantz95 said:

Det vitkige her er at VG har begynt å skrive og publisere saker om at det er et overdrevet hysteri. Det har dermed skjedd en liten endring i VG's holdning. For et par mnd siden hadde de aldri turt å skrive en slik sak.

Trodde du hadde sagt takk for deg du. VG endrer forsåvidt holdning hele tiden, avhengig av hva de mener vil skape mest mulig lesere der og da.

• Liker 1
Skrevet

Klapper for de som tør å si ifra!

Anonymkode: c2210...8ba

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man gammel, og i tillegg har andre sykdommer fra tidligere, så kan Corona-virus være svært dødelig. 

Men ellers er ikke dette viruset egentlig noe særlig stort problem...      

Anonymkode: 49212...590

Er man gammel, og/eller har over gjennomsnittet svak helse, kan litt trekk være potensielt farlig. Det kan, i verste fall, føre til forkjølelse og påfølgende lungebetennelse. Problemet er at mange som kaver seg opp over dette viruset, tydeligvis ikke har vært med på mange av livets opp- og nedturer, og føler nå at dette er et overveldende problem. Totalt perspektivløst, men dessverre en dyr sannhet.

Men jeg ville like å se den politikerne som, etter alt som er gjort, og alt det har kostet, innrømmer at dette ikke er et problem. Så det bare ruller videre....

Anonymkode: e589b...e38

• Liker 7
  • Opprett ny...