AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Vi trenger ny bil med plass til tre barneseter når tredjemann kommer i oktober. Må være plass til to bakovervendte og en babybilstol. Hvilken bil anbefaler dere? Anonymkode: 7596e...57c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Vi er i samme situasjon nå og har prøvekjørt et par biler de siste dagene. Vi har noen krav utover det også, så mulig det ikke passer for dere. Vi har funnet ut at Volvo xc90, tesla model x eller den nye Ford Explorer passer oss. Anonymkode: 18e3d...256
Brunello Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 (endret) VW Sharan er fin. Alle tre setene i 2. seterad er individuelt justerbare. I tillegg 2 seter i 3. seterad om man trenger. Endret 21. august 2020 av Brunello 1
gladogvanlig Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi er i samme situasjon nå og har prøvekjørt et par biler de siste dagene. Vi har noen krav utover det også, så mulig det ikke passer for dere. Vi har funnet ut at Volvo xc90, tesla model x eller den nye Ford Explorer passer oss. Anonymkode: 18e3d...256 Hun spurte ikke om hvilken bil dere anbefaler til de som har en husstandinntekt på 2,1 millioner og fikk hjelp av mor og far til å finansiere boligkjøp tror jeg? Men jeg kan ta feil. 9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 Ford-s Max syns vi er perfekt til det! Anonymkode: d909b...498 1
Arkana Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 Vi har VW Touran og har hatt plass til alle slags kombinasjoner av tre barneseter i baksetet. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Har dere sjekket Skoda Kodiaq? Anonymkode: 95d2f...296 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 Samme problemstilling her, vi vurderer en touran. Kanskje ikke så pen å se på, men det er ikke så viktig for vår del plass til tre barneseter pluss bagasje, det er viktigst for vår del Anonymkode: 0a9bd...361 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 Ford S max eller Galaxy, VW Touran eller Sharan, Peugeot 5008, Citroen Picasso Grand C4, Toyota Verso, og sikkert flere, men de jeg har listet her kan du i alle fall ha tre bakovervendte i uten problem Har fått 3 bakovervendte i en liten Toyota Yaris også jeg, så det er mye som går, det handler stort sett om rett kombinasjon av seter. Anonymkode: d2ffe...881 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme problemstilling her, vi vurderer en touran. Kanskje ikke så pen å se på, men det er ikke så viktig for vår del plass til tre barneseter pluss bagasje, det er viktigst for vår del Anonymkode: 0a9bd...361 Pen å se på,jo ♥️♥️ Anonymkode: 55cda...b25
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 18 timer siden, frk.jus skrev: Hun spurte ikke om hvilken bil dere anbefaler til de som har en husstandinntekt på 2,1 millioner og fikk hjelp av mor og far til å finansiere boligkjøp tror jeg? Men jeg kan ta feil. Seriøst? Ikke meg du siterer, men ærlig talt: TS spesifiserte da overhodet ikke ytterligere krav til bilene enn at de skulle kunne huse tre bakovervendte seter (herunder pris, utseende, el/bensin), så hva som var poenget med den utrolig arrogante og nedlatende kommentaren din begriper jeg virkelig ikke. Overnevnte biler er utmerkede forslag hvis man ønsker en romslig bil som er elektrisk, eller SUV, har man ikke økonomien til det kan man jo bare la forslagene forbigå i stillhet uten å komme med spydige antagelser. Forøvrig stusselig at du ser ut til å tro at man må ha fått hjelp av foreldre til boligkjøp for å kunne finansiere en Model X, men det sier vel mest om din økonomi Anonymkode: 7ddae...67d 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Ikke meg du siterer, men ærlig talt: TS spesifiserte da overhodet ikke ytterligere krav til bilene enn at de skulle kunne huse tre bakovervendte seter (herunder pris, utseende, el/bensin), så hva som var poenget med den utrolig arrogante og nedlatende kommentaren din begriper jeg virkelig ikke. Overnevnte biler er utmerkede forslag hvis man ønsker en romslig bil som er elektrisk, eller SUV, har man ikke økonomien til det kan man jo bare la forslagene forbigå i stillhet uten å komme med spydige antagelser. Forøvrig stusselig at du ser ut til å tro at man må ha fått hjelp av foreldre til boligkjøp for å kunne finansiere en Model X, men det sier vel mest om din økonomi Anonymkode: 7ddae...67d Ikke meg du siterte, og OT. Du hadde et fint innlegg helt til den siste setningen din. Du er ikke et hakk bedre enn den du siterte med slike kommentarer. Anonymkode: 70af7...1ba 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 23 timer siden, frk.jus skrev: Hun spurte ikke om hvilken bil dere anbefaler til de som har en husstandinntekt på 2,1 millioner og fikk hjelp av mor og far til å finansiere boligkjøp tror jeg? Men jeg kan ta feil. Jøss, jeg prøvde bare å hjelpe. Hva vet du om Ts sin økonomi? Hvis du ser rundt deg på veiene er det veldig mange av disse bilene, ergo er det mange som har råd eller tar seg råd til biler i den prisklassen. Vi er en normal familie som har betalt for hus og hjem selv, bare så det er sagt. Anonymkode: 18e3d...256 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterte, og OT. Du hadde et fint innlegg helt til den siste setningen din. Du er ikke et hakk bedre enn den du siterte med slike kommentarer. Anonymkode: 70af7...1ba Jeg vet det. Jeg klarte ikke dy meg. Anonymkode: 7ddae...67d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Skrevet 23. august 2020 On 8/21/2020 at 3:39 PM, frk.jus said: Hun spurte ikke om hvilken bil dere anbefaler til de som har en husstandinntekt på 2,1 millioner og fikk hjelp av mor og far til å finansiere boligkjøp tror jeg? Men jeg kan ta feil. Så unødvendig! I min og samboers omgangskrets er det biler i denne prisklassen som går igjen. Alle har helt normale yrker (men greit betalt pga høyere utdanning/stort ansvar hos minst en, dog mye mindre enn du gjetter på), og ingen økonomisk støtte fra foreldre. Anonymkode: 7903d...5f8 1
gladogvanlig Skrevet 23. august 2020 #17 Skrevet 23. august 2020 På 22.8.2020 den 10.05, AnonymBruker skrev: Seriøst? Ikke meg du siterer, men ærlig talt: TS spesifiserte da overhodet ikke ytterligere krav til bilene enn at de skulle kunne huse tre bakovervendte seter (herunder pris, utseende, el/bensin), så hva som var poenget med den utrolig arrogante og nedlatende kommentaren din begriper jeg virkelig ikke. Overnevnte biler er utmerkede forslag hvis man ønsker en romslig bil som er elektrisk, eller SUV, har man ikke økonomien til det kan man jo bare la forslagene forbigå i stillhet uten å komme med spydige antagelser. Forøvrig stusselig at du ser ut til å tro at man må ha fått hjelp av foreldre til boligkjøp for å kunne finansiere en Model X, men det sier vel mest om din økonomi Anonymkode: 7ddae...67d Det er all grunn til å tro at du forstod utmerket godt hva som lå i min kommentar, og i alle fall er det åpenbart at jeg traff en nerve - i alle fall hos deg. Da var jeg tydelig nok. Hvorfor du tilsynelatende vet så lite om økonomi, biler og bilpriser er imidlertid ikke helt tydelig. Men noe sier meg at du fikk hjelp til boligkjøp av mor og far. Og hvis du ønsker tips om en åpen båt med plass til hele familien, så kan jeg anbefale Riva Iseo. Det er et «utmerket forslag».
gladogvanlig Skrevet 23. august 2020 #18 Skrevet 23. august 2020 På 22.8.2020 den 15.12, AnonymBruker skrev: Jøss, jeg prøvde bare å hjelpe. Hva vet du om Ts sin økonomi? Hvis du ser rundt deg på veiene er det veldig mange av disse bilene, ergo er det mange som har råd eller tar seg råd til biler i den prisklassen. Vi er en normal familie som har betalt for hus og hjem selv, bare så det er sagt. Anonymkode: 18e3d...256 Det er kanskje ikke tilsiktet - men du synes å antyde at en familie med god økonomi ikke kan være en «normal familie». Samtidig er det jo slik at fler enn halvparten av boligkjøpere får hjelp av foreldre, så sånn sett er man strengt tatt mer vanlig hvis man har fått hjelp. Hvor mange man ser på veien av enkelte bilmodeller kommer blant annet an på hvor man bor og ferdes, og er lite egnet som statistikkgrunnlag. XC90 og Model X utgjorde færre enn 0,2% tilsammen (!) av alle nyregistreringer av biler hos Vegvesenet i juli. De færreste vil nok si at dette er «mange» eller at det gir uttrykk for hva «mange» har eller tar seg råd til. Men det går det selvsagt an å være uenige om. Ford Explorer er det for øvrig tvilsomt om du har sett så mange av - siden den såvidt har kommet til forhandlerne.
gladogvanlig Skrevet 23. august 2020 #19 Skrevet 23. august 2020 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så unødvendig! I min og samboers omgangskrets er det biler i denne prisklassen som går igjen. Alle har helt normale yrker (men greit betalt pga høyere utdanning/stort ansvar hos minst en, dog mye mindre enn du gjetter på), og ingen økonomisk støtte fra foreldre. Anonymkode: 7903d...5f8 Da vet vi hvordan det er i din omgangskrets. Jeg er imidlertid litt usikker på hva vi skal med den informasjonen. Men fint å vite at minst én i hver av husstandene du omgås har veldig stort ansvar. Takk for at dere tar så mye ansvar. Det er for øvrig noe i tonen din som tilsier at i ditt samboerskap er det herren som er den som tar dette velbelønnede ansvaret - selv om dette selvsagt er spekulasjon fra min side. La meg derfor i så fall anbefale deg å få på plass en samboeravtale eller skaff deg en ring på fingeren fortest mulig. Endret 23. august 2020 av frk.jus
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #20 Skrevet 23. august 2020 1 hour ago, frk.jus said: Da vet vi hvordan det er i din omgangskrets. Jeg er imidlertid litt usikker på hva vi skal med den informasjonen. Men fint å vite at minst én i hver av husstandene du omgås har veldig stort ansvar. Takk for at dere tar så mye ansvar. Det er for øvrig noe i tonen din som tilsier at i ditt samboerskap er det herren som er den som tar dette velbelønnede ansvaret - selv om dette selvsagt er spekulasjon fra min side. La meg derfor i så fall anbefale deg å få på plass en samboeravtale eller skaff deg en ring på fingeren fortest mulig. Så feil kan man altså ta. Her er det den av oss med innovertiss som har mest ansvar på jobb. Hjemme så deler vi på det, og det er selvfølgelig veldokumentert i samboeravtalen, livsforsikringene og testamentet vårt 😉 Poenget var at forslagene faktisk har en målgruppe større enn de som oppgraderer fra pappas Porsche 😉 Skjønte ikke poenget med å slenge med leppa mot brukeren som kom med de. Anonymkode: 7903d...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå