Gå til innhold

Blir varmere av trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja altså, ikke mens jeg trener da. For det er innlysende. Men i perioder hvor jeg trene mye, så merker jeg også at jeg generelt er mye varmere og må gå tynnere kledd. Andre som merker dette?

Anonymkode: 9464d...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. 
Har slitt med utmattelse symptomer ( ikke fordi jeg har vært overtrent). 

Over lengre periode frem til nå så lå jeg slakk ut på sofaen etter f.eks bare en gå tur.

Fikk frostanfall (svetter og fryser om hverandre). De neste dagene følte det som om jeg hadde en forkjølelse på gang. 
 

Jeg har i voksen alder fått diagnose adhd og begynt på medisin. De har hjulpet veldig bra mot utmattelsen og andre ting samt eg spiser bra mat før og rett etter trening. Jeg hopper i dusjen og starter å dusje med lunket vann og avslutter dusje med å stå i iskaldt vann. Dette har hjulpet godt på min utmattelse og jeg har begynt å trene igjen flere ganger i uken uten å få de samme symptomene som før

Anonymkode: 18287...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt det. Trening er egentlig å bryte ned kroppen, med et ønske om at den bygger seg opp på et høyere nivå. Når du trener hyppig jobber kroppen hele tiden med disse prosessene som blant annet fører til høyere blodgjennomstrømning/varme. Etter hver økt, har metabolismen et høyere tempo i ca 24 timer. Du kan likevel oppleve å bli litt kald i timene etter trening, da man har en dipp der, der blant annet blodtrykk gjerne legger seg litt under normalen en stund. 

Anonymkode: 70867...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt det. Trening er egentlig å bryte ned kroppen, med et ønske om at den bygger seg opp på et høyere nivå. Når du trener hyppig jobber kroppen hele tiden med disse prosessene som blant annet fører til høyere blodgjennomstrømning/varme. Etter hver økt, har metabolismen et høyere tempo i ca 24 timer. Du kan likevel oppleve å bli litt kald i timene etter trening, da man har en dipp der, der blant annet blodtrykk gjerne legger seg litt under normalen en stund. 

Anonymkode: 70867...f92

Ja, sånn er det. Er bare så pussig å merke så godt at blodgjennomstrømningen har økt sånn. 

Anonymkode: 9464d...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har selv merket det. Spesielt hender og føtter som jeg alltid var frossen på før har bedre varme etter jeg begynte å trene.

Anonymkode: e702a...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Aldri opplevd. Synes jeg fryser hele tiden egentlig.

For lav fettprosent?

Anonymkode: 70867...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For lav fettprosent?

Anonymkode: 70867...f92

Vet ikke. Akkurat nå vises ikke blodårene på magen lenger så har vel gått opp et par tre kilo mot normalen. Fryser like mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Vet ikke. Akkurat nå vises ikke blodårene på magen lenger så har vel gått opp et par tre kilo mot normalen. Fryser like mye. 

Høres tynn ut om blodårene på magen vises. Får du nok restitusjon? Overtrening kan og gjøre deg kald.

Anonymkode: 70867...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres tynn ut om blodårene på magen vises. Får du nok restitusjon? Overtrening kan og gjøre deg kald.

Anonymkode: 70867...f92

Laktatverdiene er fine så overtrening er ikke tema. Er nok bare typen som er frosten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har selv merket det. Spesielt hender og føtter som jeg alltid var frossen på før har bedre varme etter jeg begynte å trene.

Anonymkode: e702a...767

Før i tiden, da jeg trente ca hver dag, så var jeg så varm på føttene at jeg gikk barbeint eller i tynne sokker hjemme . Senere, og latere, ble det tykke ullsokker! 

Anonymkode: 9464d...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2020 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Helt normalt det. Trening er egentlig å bryte ned kroppen, med et ønske om at den bygger seg opp på et høyere nivå. Når du trener hyppig jobber kroppen hele tiden med disse prosessene som blant annet fører til høyere blodgjennomstrømning/varme. Etter hver økt, har metabolismen et høyere tempo i ca 24 timer. Du kan likevel oppleve å bli litt kald i timene etter trening, da man har en dipp der, der blant annet blodtrykk gjerne legger seg litt under normalen en stund. 

Anonymkode: 70867...f92

Nesten riktig. Trening bryter i utgangspunktet kroppen ned. Det er hvilen/ restitusjonen mellom øktene dom bygger opp kroppen. Slik at den blir litt sterkere for hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...