Gå til innhold

Floyd Gulskogen og rasisme


Babyface

Anbefalte innlegg

En del har sikkert fått med seg saken, hvis ikke, gå på Floyd Gulskogens Facebook-side, samt Floyds hovedside på Instagram, der det er lagt ut et mer utfyllende innlegg.

Jeg forstår ikke at dette er rasisme, ikke opp mot alvorlige ting som rasehat, vold, diskriminering og slike alvorlige ting. Jeg mener det et storm i vannglass og at rasismekortet trekkes for lett her. Flåsete skrevet ja, men også sant; jeg jobber selv i klesbutikk og særlig mørke av utenlandsk opprinnelse raider tilbudsstativer. Har t o m en ansatt fra Pakistan som ringer familie og venner for å hjelpe butikken vår å tømme salgsvarer. 😂

Er det det å bli kalt utlending som er så grusomt her?

Ser også enkelte som kommenterer og mener at beklagelsen ikke er god nok. Det henges opp i at det beklages ved å skrive at noen føler det som rasisme. Det er jo å anerkjenne at hvordan motparten opplever det hele!

Jeg blir helt matt av hvor krenka det er mulig å bli. Og når ikke beklagelsen som gis heller ikke er god nok , da er det jammen ikke lett.

Ellers synes jeg lite om at ansatte drar interne anliggender ut i offentligheten, særlig når det umiddelbart ble gitt en beklagelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt 100% enig. Men det skriver jeg med utgangspunkt i det at jeg er norsk. 

Hvis jeg skal sette det inn i en setting jeg kan kjenne meg igjen i, så ville jeg nok sagt at det er litt nedsettende. La oss si det var feks bergensere eller nordlenninger som gruppe. Det er sikkert kjipt å bli stemplet som en gjeng nordlenninger som alltid raider tilbudsstativene? Eller? Var det det de reagerte på, eller har jeg misforstått?

Jeg tenker at når man er etnisk norsk, så er det vanskelig å skjønne hva som er triggere.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, forstår at det kan oppleves nedlatende, men heller ikke noe verre en generaliseringer for øvrig som gjøres. Damer er sånn, menn sånn, de eldre, de unge, alle vet at slike grupper er homogene selv om man uttrykker seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...