Gå til innhold

Prikking i beina

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre som opplever at de har prikking i beina? Typ brusing på oversiden av foten/føttene? Har hatt det de siste 2 dagene, pleier ikke merke noe til det ellers. 

Til opplysning: har angst, men har ikke hatt noen angstanfall på en måned eller så.

Anonymkode: 66fb5...fea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angst kan definitivt gi mange forskjellige kroppslige symptomer.

Anonymkode: e9b2f...9f2

Skrevet

Ja, jeg har det daglig pga sykdommen min. Har du nedsatt følsomhet? Ta en strikkepinne eller en ispinne eller noe annet og stryk det lett over beina og kjenn etter om du kjenner det. Hvis det ikke går over så ta en tur til legen din!

Anonymkode: 74768...99f

Skrevet

Dette har jeg hatt ca en uke! Freaks me out! Trodd det har vært ms, ALS og blodpropp... 🙄 og slag. Er bedre nå. Men fortsatt litt igjen. De sovner fort og. Jeg fikk nettopp høre om ei som testet positivt på corona som ikke hadde noen symptomer, men var nummen og rar i beina. Føler og som du ts, det bruser på forsiden! Bena føles og varme og tunge, gjør dine det? 

Anonymkode: 94b56...8bd

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg hatt ca en uke! Freaks me out! Trodd det har vært ms, ALS og blodpropp... 🙄 og slag. Er bedre nå. Men fortsatt litt igjen. De sovner fort og. Jeg fikk nettopp høre om ei som testet positivt på corona som ikke hadde noen symptomer, men var nummen og rar i beina. Føler og som du ts, det bruser på forsiden! Bena føles og varme og tunge, gjør dine det? 

Nei, de føles ikke varme og tunge.😮 Bare at de prikker liksom, som før foten sovner bare at det er konstant. Mest i den ene foten, men litt i begge. Noen ganger også lenger opp i føttene. Har hatt det tidligere i armene da, så jeg tipper det er relatert til angsten uten at jeg egentlig er bevisst på det nå.

Tror ikke jeg har corona da, har ikke vært i kontakt med noen som har det og bor i en by med veldig lite smitte.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har det daglig pga sykdommen min. Har du nedsatt følsomhet? Ta en strikkepinne eller en ispinne eller noe annet og stryk det lett over beina og kjenn etter om du kjenner det. Hvis det ikke går over så ta en tur til legen din!

Anonymkode: 74768...99f

Har ikke nedsatt følsomhet nei.

Kan jeg spørre hvilken sykdom du har? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Angst kan definitivt gi mange forskjellige kroppslige symptomer.

Anonymkode: e9b2f...9f2

Det er helt sant, er nesten overveldet over hvor utrolig mange symptomer og plager man kan ha 😐

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de føles ikke varme og tunge.😮 Bare at de prikker liksom, som før foten sovner bare at det er konstant. Mest i den ene foten, men litt i begge. Noen ganger også lenger opp i føttene. Har hatt det tidligere i armene da, så jeg tipper det er relatert til angsten uten at jeg egentlig er bevisst på det nå.

Tror ikke jeg har corona da, har ikke vært i kontakt med noen som har det og bor i en by med veldig lite smitte.

Jeg tror heller ikke jeg er smittet. Kan være både høy og lav blodprosent, jeg tror jeg har høy...

Skrevet

Restless legs syndrome kanskje. Det kan være provokert bl.a angst, medisiner, jern- og magnesiummangel

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror heller ikke jeg er smittet. Kan være både høy og lav blodprosent, jeg tror jeg har høy...

Har du vært plaget med noen andre symptomer da? Eller er det bare prikkingen som har plaget deg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...