AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Ja hva svarer man på sånt? Dette er helt vanlige bilder som ligger ute på instagram. Noen er sikkert litt lettkledd med meg i bikini på stranda, men synes det er spesielt av han å dele dette med meg🥺 Vi går i parallellklassen sammen på VGS Anonymkode: 27c8e...706
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hva svarer man på sånt? Dette er helt vanlige bilder som ligger ute på instagram. Noen er sikkert litt lettkledd med meg i bikini på stranda, men synes det er spesielt av han å dele dette med meg🥺 Vi går i parallellklassen sammen på VGS Anonymkode: 27c8e...706 Hei. Det er jo en rar måte å starte en samtale på. Du trenger ikke svare på det hvis du ikke vil. Anonymkode: b7303...55e 8
Mona123 Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Skriv det du skrev her. At du synes det var spesielt. Hvis du ikke vil han skal skrive mer slikt må du også sette grenser og si det ikke er greit å skrive sånt til deg. 3
Valmuefrø Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 (endret) Sånt er utrolig ubehagelig, og helt unødvendig informasjon servert av gutter/menn som rett og slett ikke skjønner bedre. Det er seksuell trakassering. Hva du bør svare er å fortelle han at du synes sånne meldinger er ekkelt og ubehagelig - for du har ikke (og kommer i alle fall aldri) til å få interesse for han. Dette er litt av problemet med enkelte menn, og kvinner for så vidt, de er ikke opplært i hva som er greit å si og ikke. Noen tror de gir genuine kompliment, men i praksis nedskrives din verdi som noe annet enn runkemateriale. Alle er mer verdt enn noe så simpelt. Endret 21. august 2020 av Valmuefrø 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, Valmuefrø skrev: Sånt er utrolig ubehagelig, og helt unødvendig informasjon servert av gutter/menn som rett og slett ikke skjønner bedre. Det er seksuell trakassering. Hva du bør svare er å fortelle han at du synes sånne meldinger er ekkelt og ubehagelig - for du har ikke (og kommer i alle fall aldri) til å få interesse for han. Dette er litt av problemet med enkelte menn, og kvinner for så vidt, de er ikke opplært i hva som er greit å si og ikke. Noen tror de gir genuine kompliment, men i praksis nedskrives din verdi som noe annet enn runkemateriale. Alle er mer enn noe så simpelt. Synes også det var ubehagelig, men visste ikke hva å si annet enn «åja det er vel hyggelig» Anonymkode: 27c8e...706
Valmuefrø Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes også det var ubehagelig, men visste ikke hva å si annet enn «åja det er vel hyggelig» Anonymkode: 27c8e...706 Du skal ikke bli utsatt for sånt. Men jeg skjønner det kan være vanskelig å si ifra. Du kan alltids ta opp igjen tråden med fyren og be han om å holde sånt for seg selv. eventuelt ta skjermbilder og sende det til moren hans eller noe - så kan hun oppdra sønnen sin litt bedre.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Smigrende, ta det med et smil at noen tenner på deg 🙂 Alt er lov i fantasien. "kose deg" kan du si! Ikke bli sur for dette. Anonymkode: fb56c...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Smigrende, ta det med et smil at noen tenner på deg 🙂 Alt er lov i fantasien. "kose deg" kan du si! Ikke bli sur for dette. Anonymkode: fb56c...9cf Kødder du? - Ts Anonymkode: 27c8e...706 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 Hva er det han egentlig tenker at du skal få ut av slik informasjon? Er det liksom ment som et kompliment?? Der er mange gode grunner til å begrense hva en legger ut av på nett på bilder og hvem som har tilgang til de, dette er en av de. Jeg hadde sørget for at han ikke lenger fikk tilgang til kontoen. Han har sikkert lagra de bildene du har der allerde, men allikevel. Anonymkode: a0cdb...fb8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kødder du? - Ts Anonymkode: 27c8e...706 Nei, ikke ta slike ting personlig. I voksenlivet blir ting verre for deg da, du må bli rustet til å takle slike ting. At noen blir kåte av å se på deg er jo helt naturlig, du er jo sikkert en flott kvinne. Er nok fler enn han som fantaserer om deg, men han var den eneste som sa det. Så ta det med et smil, ikke lag noe ut av det. Det er jo bare morsomt, du skal jo ikke ha sex med han. Det gjør du bare om du vil selv. Anonymkode: fb56c...9cf 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, ikke ta slike ting personlig. I voksenlivet blir ting verre for deg da, du må bli rustet til å takle slike ting. At noen blir kåte av å se på deg er jo helt naturlig, du er jo sikkert en flott kvinne. Er nok fler enn han som fantaserer om deg, men han var den eneste som sa det. Så ta det med et smil, ikke lag noe ut av det. Det er jo bare morsomt, du skal jo ikke ha sex med han. Det gjør du bare om du vil selv. Anonymkode: fb56c...9cf Sånt sier man ikke bare selv om. Og det er overhodet ikke noe kompliment eller form for flørt. Bare perverst Anonymkode: 27c8e...706 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånt sier man ikke bare selv om. Og det er overhodet ikke noe kompliment eller form for flørt. Bare perverst Anonymkode: 27c8e...706 Nei, perverst er det ikke. Du må tåle den slags, bare vent til du blir eldre. Da kan du møte på mye verre ting enn dette. Livet er hardt det, vil alltid møte på mennesker og situasjoner du ikke liker. Men jo mer du møter på, jo mer rustet blir man for å takle livet. At en gutt synes du er sexy og deilig må du ta med et smil, ikke møt det med aggresjon. Anonymkode: fb56c...9cf
Valmuefrø Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke ta slike ting personlig. I voksenlivet blir ting verre for deg da, du må bli rustet til å takle slike ting. At noen blir kåte av å se på deg er jo helt naturlig, du er jo sikkert en flott kvinne. Er nok fler enn han som fantaserer om deg, men han var den eneste som sa det. Så ta det med et smil, ikke lag noe ut av det. Det er jo bare morsomt, du skal jo ikke ha sex med han. Det gjør du bare om du vil selv. Anonymkode: fb56c...9cf Herregud. Det er ikke sånn at andre, da ofte menn, skal ha rett til å spy ut hva søren de vil også skal vi kvinner bare finne oss i det? Ikke ta det personlig? Hvor går grensa? Er det greit å si «du var digg skulle kjørt den i deg assssss»? Folk får seg til å si de merkeligste ting - helt uten at vi har bedt om det. Hva med at menn holder sine tanker for seg selv, for det er ikke en menneskerett å få være ekkel mot andre. Det er derimot en menneskerett å ikke bli trakassert. Som godt voksen har jeg aldri fått problemer for å sette meg selv i respekt. 9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #14 Skrevet 21. august 2020 Runkefantasier bør en holde for seg selv. Mann Anonymkode: 23bab...029 6
Bamseklemmer Skrevet 21. august 2020 #15 Skrevet 21. august 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hva svarer man på sånt? Dette er helt vanlige bilder som ligger ute på instagram. Noen er sikkert litt lettkledd med meg i bikini på stranda, men synes det er spesielt av han å dele dette med meg🥺 Vi går i parallellklassen sammen på VGS Anonymkode: 27c8e...706 Du skulle tatt screenshot og lagt det ut offentlig, det har vært tysing for han det tenker jeg. På en annen side finnes det jo kvinner som tenner på at han gjordet det, han har nok ikke tatt nødvendig research på deg og hva du liker🤗
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #16 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, Valmuefrø skrev: Herregud. Det er ikke sånn at andre, da ofte menn, skal ha rett til å spy ut hva søren de vil også skal vi kvinner bare finne oss i det? Ikke ta det personlig? Hvor går grensa? Er det greit å si «du var digg skulle kjørt den i deg assssss»? Folk får seg til å si de merkeligste ting - helt uten at vi har bedt om det. Hva med at menn holder sine tanker for seg selv, for det er ikke en menneskerett å få være ekkel mot andre. Det er derimot en menneskerett å ikke bli trakassert. Som godt voksen har jeg aldri fått problemer for å sette meg selv i respekt. Dette^ Anonymkode: 27c8e...706 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #17 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke ta slike ting personlig. I voksenlivet blir ting verre for deg da, du må bli rustet til å takle slike ting. At noen blir kåte av å se på deg er jo helt naturlig, du er jo sikkert en flott kvinne. Er nok fler enn han som fantaserer om deg, men han var den eneste som sa det. Så ta det med et smil, ikke lag noe ut av det. Det er jo bare morsomt, du skal jo ikke ha sex med han. Det gjør du bare om du vil selv. Vet du hva. At man har ytringsfrihet og fantasien er fri er ikke ensbetydende med at alt man sier er uten konsekvenser. Jeg har ALDRI opplevd at dette har skjedd i voksenlivet, og hadde det skjedd så hadde jeg faktisk reagert ganske skarpt. Jeg har fått nøyaktig samme kommentar når jeg var yngre, og det er drit ubehagelig. "jeg runker til dine bilder" er faktisk ikke noe som er helt ok å si, spesielt ikke i en setting hvor man ikke har kontakt/er på flørtern. Det er ikke nødvendig å forklare folk at man kun ser på de som seksuelle objekter, og at noen skal motta en sånn beskjed fra en så å si ukjent, å deretter få forklart at dette er positiv respons (altså, at hun skal sitte å være takknemlig for å bli objektivisert) kan være skadelig for unge sinn. Ta det med ett smil, det må hun faktisk ikke. Til trådstarter: du bestemmer selv hvordan du skal reagere, men du er ikke pålagt å ta det med ett smil, eller godta dette som en postiv greie, eller ta det som et kompliment om du ikke synes det er kult. Du kan blokke han om du vil, eller du kan si til han i offentlighet at om han er så sykt dårlig på normal folkeskikk så kan du anbefale at mammaen hans godkjenner meldinger han sender ut, om han ikke ønsker negativ respons. Anonymkode: f065d...272 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #18 Skrevet 21. august 2020 36 minutter siden, Valmuefrø skrev: Sånt er utrolig ubehagelig, og helt unødvendig informasjon servert av gutter/menn som rett og slett ikke skjønner bedre. Det er seksuell trakassering. Hva du bør svare er å fortelle han at du synes sånne meldinger er ekkelt og ubehagelig - for du har ikke (og kommer i alle fall aldri) til å få interesse for han. Dette er litt av problemet med enkelte menn, og kvinner for så vidt, de er ikke opplært i hva som er greit å si og ikke. Noen tror de gir genuine kompliment, men i praksis nedskrives din verdi som noe annet enn runkemateriale. Alle er mer verdt enn noe så simpelt. Kutt ut dette da. Det er jo et kompliment til henne at han har lyst å ha sex med henne. Ikke gjør alt så farlig og alvorlig hele tiden. Nei, dere blir ikke skremt av at en gutt onanerer til bilder, selv om det er hun på bildene det er snakk om. ikke Dramaqueen nå. Anonymkode: 968b7...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #19 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kutt ut dette da. Det er jo et kompliment til henne at han har lyst å ha sex med henne. Ikke gjør alt så farlig og alvorlig hele tiden. Nei, dere blir ikke skremt av at en gutt onanerer til bilder, selv om det er hun på bildene det er snakk om. ikke Dramaqueen nå. Anonymkode: 968b7...ddb Så du kommer til å si til ei dame at du onanerer til hennes bilder om det skjer? På seg selv kjenner man andre Anonymkode: 27c8e...706 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #20 Skrevet 21. august 2020 Typisk å bruke dramaqueen, hysterisk som en hersketeknikk mot damer når dem er seksuelt trakassert. Vi har lov til å bli krenket! Anonymkode: 27c8e...706 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå