Tension Skrevet 24. august 2020 #21 Skrevet 24. august 2020 1 hour ago, Lhasa said: https://www.ecowatch.com/cloth-masks-2647029510.html «It seems people get less sick if they wear a mask.» Og hvis det gjelder for stoffmasker gjelder det enda bedre for munnbind og enda bedre for filtermasker. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #22 Skrevet 24. august 2020 På 21.8.2020 den 8.06, Lhasa skrev: Man har funnet ut at jo mer virus man eksponeres for, dess sykere blir man. Det er derfor feks sykepleiere og leger oftere blir veldig syke. Man har også funnet ut at munnbind beskytter mot mye virus, men ikke alt. Slik at de som går med munnbind oftere får et mildere forløp med få eller ingen symptomer. Kan det da være slik, at etterhvert som flere holder avstand og bruker munnbind, så blir det flere og flere med kun milde symptomer? Færre innleggelser og dødsfall, men samtidig mye smitte i befolkningen som kanskje ikke blir registrert? Lov å håpe på det ja! For egendel hadde jeg gjort mye for å tilfeldigvis pådra meg korona-light, og bli iummun etter et par uker med lit smakssans liksom. Men, slikt vet man jo aldri... men munnbind hjelper trolig på det også ja. Anonymkode: e1180...5e0
Konungr Skrevet 24. august 2020 #23 Skrevet 24. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Lov å håpe på det ja! For egendel hadde jeg gjort mye for å tilfeldigvis pådra meg korona-light, og bli iummun etter et par uker med lit smakssans liksom. Men, slikt vet man jo aldri... men munnbind hjelper trolig på det også ja. Anonymkode: e1180...5e0 Hvis dette virkelig stemte burde vel selv-inokulering fungere? Bare å ta seg i ansiktet da, man får mindre virus av det enn å inhalere når noen hoster. Nytt virus og for lite forskning til at man vet noe sikkert. Bedre å være føre var her, på med munnbind og ikke ta seg i fjeset. 1
Jolsen Skrevet 25. august 2020 #24 Skrevet 25. august 2020 På 23.8.2020 den 15.09, Anonym-bruker skrev: Munnbind beskytter jo om alle bruker det. I en by i Frankrike fikk de ned smittetallene, etter at det ble påbudt med munnbind når man var ute i offentligheten. Så munnbind hjelper. Ja, helt riktig, men da må man få alle til å bruke det.
Fremhevede innlegg