Gå til innhold

Bytte tilbake til samme fastlege rart?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var kjempe fornøyd med legen jeg hadde, men hun flyttet for litt over ett år siden for å jobbe i Oslo, nå flytter jeg åså og kommer til å bo like utenfor Oslo. Er det rart om jeg søker meg inn igjen hos henne? Jeg synes det er utfordrende å gå til alle typer leger og jeg trenger likevel en ny lege her, men jeg lurer på om dette blir rart? 

Anonymkode: 07a37...116

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Du har funnet en lege du er komfortabel med din heldiggris. 

Du kan jo nevne det første time til henne igjen: "lurte litt på om det var rart, men jeg var så fornøyd med deg som legen min" 

Da blir sikkert legen litt glad også 😊

• Liker 4
Skrevet

Ikke rart, veldig lurt! Det er viktig å ha en fastlege man har god kjemi med.

Anonymkode: 7f487...d09

• Liker 8
Skrevet

Takk for svar! ☺️ 

Ts.

Skrevet

Jeg syns det er stalker tendenser. 

Anonymkode: 3ed6f...8e7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er stalker tendenser. 

Hvorfor er det stalking? Jeg flytter jo ikke for å kunne gå til henne, og jeg spør jo her om det er rart fordi jeg ikke vil at det skal bli rart. 

• Liker 5
Skrevet

Nei

Anonymkode: 58376...5c7

Skrevet

Hvorfor skulle det være rart? Jeg har selv hatt en fastlege jeg var svært fornøyd med og hvis vedkommende blir tilgjengelig som fastlege innenfor rimelig avstand igjen bytter jeg tvert. 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det stalking? Jeg flytter jo ikke for å kunne gå til henne, og jeg spør jo her om det er rart fordi jeg ikke vil at det skal bli rart. 

Fastleger bytter faktisk jobb fordi en del pasienter er krevende å jobbe med og forholde seg til. Når du da "flytter etter" legen så vil jeg si det er stalkning tendenser, du som syns leger er utfordrende kan godt være en i den kategorien. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fastleger bytter faktisk jobb fordi en del pasienter er krevende å jobbe med og forholde seg til. Når du da "flytter etter" legen så vil jeg si det er stalkning tendenser, du som syns leger er utfordrende kan godt være en i den kategorien. 

Oi.....dette eskalerte fort 😄

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis TS hadde flyttet ene og alene for å komme nærmere denne legen så ville det jo ha vært stalkingtendenser, men nå er det jo ikke det som er tilfelle. Det er også lite sannsynlig at fastlegen flyttet for å unngå TS uavhengig av om h*n er en krevende pasient eller ikke for krevende pasienter er noe alle fastleger har. Jeg tror dessuten at vi er mange som synes leger kan være utfordrende uten at vi av den grunn er krevende. Kanskje heller tvert i mot. 

• Liker 4
Skrevet

Takk for hjelpen! Jeg søker meg inn igjen jeg så får det gå som det går. 😊

Ts.

• Liker 2
Skrevet

Hei :)

Beklager at jeg tar opp igjen denne tråden men hun har vente liste, endrer det noe? Altså, litt slitsom om jeg står på ventelisten åså? 

Ts.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Beklager at jeg tar opp igjen denne tråden men hun har vente liste, endrer det noe? Altså, litt slitsom om jeg står på ventelisten åså? 

Ts.

Du kan bytte til noen andre mens du står på venteliste til hun du hadde før. Ser ikke at det endrer noe. 

Anonymkode: 074aa...f24

• Liker 1
Skrevet

Du hadde god relasjon til legen og du vil gjerne ha hun igjen som lege når du flytter der hun jobber. Det er jo ikke noe galt i det. Kanskje legen vil jobbe på større legekontor enn før. Jeg tror ikke leger flytter fra enkelte pasienter. Men det fins jo pasienter og leger som ikke har kjemi. Slik er det jo i livet. Jeg begynte hos min fastlege i 2011. og vi hadde en fin kontakt og han tok meg seriøst med mine problemer og sykdommer. Så sier han plutselig at han skal begynne å jobbe på et nytt sted, for da er han nærmere hjemmet sitt, og han det er et større legekontor der, med flere leger. Han skulle ta over en lege som sluttet der og. Han bad meg om å søke over til hans legeliste når han begynte der. For han ville følge meg opp fortsatt sa han. Og det ville jo jeg og. Og han flyttet dit og jeg kom til han på den nye plassen. En kan ha fastlege hvor som helst. som legen min sa så hadde han pasienter i oslo, selv om han jobber i bergen. 

Anonymkode: 1ec4d...aca

• Liker 3
Skrevet

Det er helt fint, ingen problem. Med mindre du og fastlegen har hatt en veldig krevende relasjon synes sannsynlig legen det er hyggelig. Det er veldig nyttig for legene å kjenne pasientene sine godt, hilsen tidligere fastlege.

Anonymkode: 2d3c9...43a

• Liker 3
Gjest Wilma89
Skrevet

Tenker det er helt uproblematisk😊 Jeg fant igjen psykologen min på nytt sted. Hun ga uttrykk for at det bare var hyggelig😊 

Skrevet

Jeg har hatt en kort karriere som fastlege, og for å være ærlig - med 1500 pasienter på lista ANTE jeg ikke hvem som var pasientene mine eller ikke, om jeg hadde hatt noen av de før, om noen hadde byttet og hvertfall ikke byttet for så å bytte tilbake. Legen din har ikke en jordisk sjanse for å vite dette med så mange pasienter på lista og i hverdagen ellers. Vi vet heller ikke noe om ventelistene, eller om det i det hele tatt er noen venteliste til oss. Det har vi rett og slett ikke tid til å tenke over. 
Bytt tilbake du! Det er jo ikke sikkert hun husker deg engang (veldig sannsynlig). 

Anonymkode: 1356b...fe7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...