Gå til innhold

Vedlikehold og reparering av ytterklær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har arvet flere parkdresser og vinterdresser til barna i år, og har en jakke selv som begynner å bli slitt. Vanligvis ville jeg kjøpt nytt, men dette er egentlig gode plagg som helt sikkert har mye bruk igjen.

Finnes det noe som kan friske opp og/eller forsterke områder på knær, på baken og ermer? Som en slags polering/voks?

Det er tegn på bruk, men ingen hull, skraper eller rift i tøyet. Klærne er av god kvalitet, og har kostet mye på innkjøp. Jeg vet ikke om en runde med impregnering er nok til å få plaggene nesten som ny. 
Ytterklærne er ikke vasket hyppig og forrige eier har vært flink til å følge vaskeanvisningen.
På jakken min er ermene litt flekkete som jeg ikke får vekk, og litt «nuppete» i stoffet. 

Anonymkode: 71741...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker grundig og hyppigere impregnering, gjerne med både flytende og spray. Lurer på om jeg også har sett voksimpregnering? Du kan sjekke sportsbutikker ev stoffbutikker? Ev kan det være lurt å legge et forsterkende lag på slitesteder? Uten at jeg husker hvor, har jeg sett slikt selvklebende stoff til lapping etc. Innimellom kan det vært lurt å lappe før hullet kommer. 

Anonymkode: 5052d...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...