AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 La oss si at du har chattet med en person, og kommer det frem at vedkommende har et handikap som kan få innvirkning på datingen/forholdet. Er det noen tilstander som du tenker at det absolutt ikke kan fungere? Det kan fungere men er upraktisk. Jeg tror min grense ville vært å date noen som ikke kunne ta hånd om seg selv, må ha personlig assistent som alltid må være med. Jeg bor i en gammel gård, uten heis, så besøk hjemme hos meg, uten heis ville vært vanskelig om man er bevegelseshemmet. Jeg er selv ganske lav, , så å date en kortvokst, tror jeg kunne fungert. Så hva er "innafor". synshemming, hørselshemming. Cerebral Parese, Rullestol, gåstol. Stomiposer osv.. Anonymkode: 5a39a...044 1
Brunello Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Personlig ville de aller fleste handikap medført at jeg ville ha avsluttet chattingen. Ikke fordi jeg har noe personlig mot handikappede, men et handikap er en begrensning. 11
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Brunello skrev: Personlig ville de aller fleste handikap medført at jeg ville ha avsluttet chattingen. Ikke fordi jeg har noe personlig mot handikappede, men et handikap er en begrensning. uansett handikap? Anonymkode: 5a39a...044
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 Jeg hadde nok raskt avskrevet de fleste som kategoriseres som handikappet. Anonymkode: 0e58d...0e9 11
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 Manglende evne til å forstå Anonymkode: 7717f...721 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Manglende evne til å forstå Anonymkode: 7717f...721 lærevansker? kognitivt svekket? Anonymkode: 5a39a...044
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #9 Skrevet 20. august 2020 De aller fleste som begrenset personen vesentlig, dessverre. Lett nedsatt hørsel går greit, helt døv fungerer nok ikke. Redusert syn også, hvis det lite nok til at personen fortsatt kan kjøre bil. Hvis personen kan gå fjelltur i tre timer, men ikke åtte kan jeg nok leve med det også. Manglende fingre eller tær går hvis personen kompenserer godt og ikke har problemer med feks å kle på seg, spise osv. Anonymkode: cd1d1...da6 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #10 Skrevet 20. august 2020 En stum dame hadde ikke bare vært greit, det hadde vært et stort pluss Anonymkode: da1b5...e65 25
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #11 Skrevet 20. august 2020 En som er pleietrengende og avhengig av andre for alt. Mest fordi jeg selv er ikke psykisk sterk nok til å ha en haug med fremmede inn og utav huset. Eller sterk nok fysisk til å pleie en pleietrengende. Intimitet vil nok også være et problem. Har ikke noe problemer med en ny og tilpasset hverdag, om han f.eks det å justere hverdagen for en blind kjæreste er ikke for meg skremmende i det hele tatt. Om han mangler en arm eller en fot, gjør meg ingenting. Jeg er ikke redd for forandring, tilpassing og utfordringer sånn sett. CP hvor krykker og rullestol på lange turer er ikke et problem heller. Jeg hadde heller tatt en med en fot for lite enn en veganer og treningsfreak for å si det sånn. 🤣 Anonymkode: f2486...346 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #12 Skrevet 20. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En stum dame hadde ikke bare vært greit, det hadde vært et stort pluss Anonymkode: da1b5...e65 Herlig kommentar 😂 Anonymkode: 430dc...af6 6
Snefriid Skrevet 20. august 2020 #13 Skrevet 20. august 2020 Så lenge jeg kan gå på turer / telte og reise utenlands med personen ville det meste vært helt greit🙂 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #14 Skrevet 20. august 2020 For en unødvendig tråd. Hva godt kommer ut av dette? Vet dere ikke at vi med handikap også er mennesker med internett, som også er brukere her? Tror dere det blir gøy å lese for oss som ikke har valgt denne kroppen, disse begrensningene, som allerede mest sannsynlig har møtt mye motgang og kanskje mobbing og blikk, har godt av å høre hvor uattraktive vi er? Tenker dere ikke over at vi kan slite med dating nok som det er, med alle fordommer? Man MÅ ikke dele alt man tenker. Hilsen kvinne på 24 år med nylig operert utlagt tarm- altså stomi. Anonymkode: 5aa5c...66e 32
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #15 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en unødvendig tråd. Hva godt kommer ut av dette? Vet dere ikke at vi med handikap også er mennesker med internett, som også er brukere her? Tror dere det blir gøy å lese for oss som ikke har valgt denne kroppen, disse begrensningene, som allerede mest sannsynlig har møtt mye motgang og kanskje mobbing og blikk, har godt av å høre hvor uattraktive vi er? Tenker dere ikke over at vi kan slite med dating nok som det er, med alle fordommer? Man MÅ ikke dele alt man tenker. Hilsen kvinne på 24 år med nylig operert utlagt tarm- altså stomi. Anonymkode: 5aa5c...66e Litt enig. Men vil bare si at jeg kunne ikke brydd meg mindre hvis jeg hadde møtt en mann med stomi! Ingen hindring det. Anonymkode: c12a3...db9 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #16 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt enig. Men vil bare si at jeg kunne ikke brydd meg mindre hvis jeg hadde møtt en mann med stomi! Ingen hindring det. Anonymkode: c12a3...db9 Gleder meg å høre:) Dro dette frem da jeg lurer på om det regnes som noe som er helt uaktuelt i datingverdenen. Om det er no no. Hvis det er sånn, så må jeg date på andre måter. TS Anonymkode: 5a39a...044
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #17 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Litt enig. Men vil bare si at jeg kunne ikke brydd meg mindre hvis jeg hadde møtt en mann med stomi! Ingen hindring det. Anonymkode: c12a3...db9 Jeg vet om mange som ikke har et problem med stomi, en av mine venninner med stomi er i et samboerskap og forlovet. Jeg dater også selv en som ikke ser på meg noe annerledes for det. Men sånne tråder som oppfordrer til å snakke stygt om mennesker som allerede har opplevd motgang, alvorlig sykdom eller ulykker osv er utrolig unødvendig. Jeg hadde ikke noe valg, jeg hadde dødd om jeg ikke sa ja til min operasjon. Handikap er et sårt tema som ikke burde snakkes om på denne måten spør du meg. Anonymkode: 5aa5c...66e 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #18 Skrevet 20. august 2020 Alt som er en begrensing for livet jeg ønsker. Hadde ikke gått inn i et forhold med noen med stor funksjonshemming (krykker, rullestol etc permanent), noen som ikke klarer dagligdagse ting selv, stum/døv/blind, psykiske problemer, bittre menn etc. Men stomi, hørselsnedsatt, stamming, ampurtere ting, brannskader er absolutt ikke noe hinder. Kan godt bytte stomi og hjelpe til med ting, det er nada problem, og langt ifra ekkelt. Men alt er jo relativt, hadde aldri gått fra en partner pga noe slikt - men hadde ikke gått inn i et forhold med en veldig syk/funksjonshemmet fra starten av. Men å bli syk ila forholdet er ikke en grunn til å avslutte. Og heller en som er blind i rullestol enn en som liker Trump eller er kvinnenedsettende eller homofobisk/rasistisk/bitter/incel. Anonymkode: dc8c9...ff4 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #19 Skrevet 20. august 2020 Er kortvokst et handikapp? Isåfall velger jeg det Anonymkode: cd3be...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #20 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om mange som ikke har et problem med stomi, en av mine venninner med stomi er i et samboerskap og forlovet. Jeg dater også selv en som ikke ser på meg noe annerledes for det. Men sånne tråder som oppfordrer til å snakke stygt om mennesker som allerede har opplevd motgang, alvorlig sykdom eller ulykker osv er utrolig unødvendig. Jeg hadde ikke noe valg, jeg hadde dødd om jeg ikke sa ja til min operasjon. Handikap er et sårt tema som ikke burde snakkes om på denne måten spør du meg. Anonymkode: 5aa5c...66e Møter du noen som ikke takler livets realiteter er de ikke bra nok for deg uansett. Anonymkode: c12a3...db9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå