AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Del Skrevet 20. august 2020 Kan jeg, som norsk statsborger, bosatt med adresse i Sverige, kjøpe meg en ny el-bil i Norge og få momsfritak? Anonymkode: 6cf99...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Del Skrevet 20. august 2020 Nei, du må være folkeregistrert i Norge for å få bilen registrert i Norge. Anonymkode: 970eb...6a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. august 2020 #3 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du må være folkeregistrert i Norge for å få bilen registrert i Norge. Anonymkode: 970eb...6a9 Men man kan vel være folkeregistrert selv om man har adresse i Sverige? Eller blir man "borte" fra Norge da? Endret 20. august 2020 av Dævendøtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Del Skrevet 20. august 2020 Du er folkbokfört i Sverige, men norsk statsborger? Du leverer fortsatt selvangivelse til Norge? Du kan ta konakt med grensetollen på Morokulien, de vet sikkert svaret. Anonymkode: 007f6...958 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Del Skrevet 20. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er folkbokfört i Sverige, men norsk statsborger? Du leverer fortsatt selvangivelse til Norge? Du kan ta konakt med grensetollen på Morokulien, de vet sikkert svaret. Anonymkode: 007f6...958 Jeg sjekker med tollvesenet, takk. Anonymkode: 6cf99...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Del Skrevet 20. august 2020 Dette må svenskene svare på. En svensk statsborger (eller polsk for den saks skyld) kan ikke gjøre det samme her. De må betale avgifter etter en viss tid, eller kjøre bilen ut av landet. Jeg kunne ikke kjøre min norske kompis bosatt i Sverige sin svenskregistrerte bil uten at han var med i bilen. Pga de høye norske avgiftene hadde det jo vært fint å kjøpe bil til halve prisen i Sverige... Anonymkode: bbc18...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #7 Del Skrevet 20. august 2020 5 timer siden, Dævendøtte skrev: Men man kan vel være folkeregistrert selv om man har adresse i Sverige? Eller blir man "borte" fra Norge da? Nei, da står man registrert som bosatt i Sverige. Anonymkode: 04fdf...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 21. august 2020 #8 Del Skrevet 21. august 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: Kan jeg, som norsk statsborger, bosatt med adresse i Sverige, kjøpe meg en ny el-bil i Norge og få momsfritak? Anonymkode: 6cf99...834 Vil tro Sverige har sikret seg på lik linje som Norge har når det kommer til kjøp og bruk av biler kjøpt i nabolandet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå