Gjest Guest Skrevet 18. juli 2005 #1 Skrevet 18. juli 2005 I går observert jeg noe veldig rart i nabolaget mitt. Kl. var ca. 04:00, men jeg var fortsatt våken. Plutselig hører jeg en bil som kjører, veldig sakte, så jeg titter ut (har vindu like ved der jeg oppholdt meg). Da ser jeg bilen som står litt lenger nede i gata, den kjører litt lengre mot meg og mitt hus, og stopper like ved postkassene et lite stykke fra meg. Sjekker dem. Deretter kjører bilen videre og sjekker postkassene litt lengre borte, også kjører den. Så ikke mer til den. Ble vettskremt! Som kjent er jo dette et tegn på å planlegge et inbrudd; man undersøker plassen nøye, noen dager i forveien, følger med, observerert osv. Burde jeg ringe til Politiet for å advare?
Gjest Dilla Skrevet 18. juli 2005 #3 Skrevet 18. juli 2005 Har du tenkt på at det kanskje var avisbudet? De begynner jo gjerne ruta si i 3-4 tiden om natten
Superlammet Skrevet 18. juli 2005 #4 Skrevet 18. juli 2005 Har du tenkt på at det kanskje var avisbudet? De begynner jo gjerne ruta si i 3-4 tiden om natten ← God idè, men et avisbud putter gjerne noe nedi postkassene.. Det er kjent at innbrudstyver sjekker postkassene for å se om folk er hjemme.. Ring politiet, du trådstarter. Så har ialelfall du gjortdet du kan. =)
Gjest Melk Skrevet 18. juli 2005 #5 Skrevet 18. juli 2005 Ja! Hadde selv innbrudd i fjor, og hadde vært evig takknemlig om naboene hadde gjort dette, da de faktisk så tyven lusket rundt....
aline Skrevet 18. juli 2005 #6 Skrevet 18. juli 2005 ja, jeg ville kontaktet politiet. selv om de er borte, selv om du ikke kanskje la merke til bilen i særlig grad, så kan du gjøre dem oppmerksomme på at det lusker folk rundt i akkurat deres område for å sjekke hvem som er hjemme og hvem som er på ferie. Det burde være interessant for dem, og de burde kunne sjekke i området deres oftere siden de nå vet.
Gjest Milah Skrevet 18. juli 2005 #7 Skrevet 18. juli 2005 Enig med de andre her. Ta en telefon til politiet. Hvis de blir gjort oppmerksom på dette kommer de kanskje til å få en patrulje til å følge litt ekstra med på akkurat dette området. Og da er det mulig at du har spart en av naboene dine for et innbrudd e.l.
Gjest seroxata Skrevet 18. juli 2005 #9 Skrevet 18. juli 2005 slenger meg på den jeg, ring politiet! bedre å være forsiktig, enn å bare overse det
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2005 #10 Skrevet 18. juli 2005 Jaaa! Ring politiet, de har vel ikke tid til å gjøre noe likevel, men selv om DE ikke gjør noe med det trenger ikke resten av oss å la det skure og gå. Søren, hater at folk driver på slik, sjekker postkasser. Og jeg bestiller masse fra nettet og er ganske redd for at noen skal stjele CDene mine som jeg regelmessig får i postkassa før jeg rekker å komme hjem fra jobb.
Gjest Violetta Skrevet 18. juli 2005 #11 Skrevet 18. juli 2005 Ja, det kan jo være helt uskyldig, det kan man aldri vite. Jeg ville tatt en telefon for sikkerhets skyld og overlatt spekuleringen til politiet.
Gjest seroxata Skrevet 18. juli 2005 #12 Skrevet 18. juli 2005 Jaaa! Ring politiet, de har vel ikke tid til å gjøre noe likevel, men selv om DE ikke gjør noe med det trenger ikke resten av oss å la det skure og gå. Søren, hater at folk driver på slik, sjekker postkasser. Og jeg bestiller masse fra nettet og er ganske redd for at noen skal stjele CDene mine som jeg regelmessig får i postkassa før jeg rekker å komme hjem fra jobb. ← å ja! det er skikkelig dritt! jeg opplevde å få cd'ene mine ranet! eller, jeg går utifra det, for jeg fikk regning på de, men fikk aldri noe cd'er:(
Gjest Violetta Skrevet 18. juli 2005 #13 Skrevet 18. juli 2005 Dere som er så redd for å miste posten deres, det finnes jo låsbare postkasser eller postbokser på postkontorene. Bare som et tips.
lillesky Skrevet 18. juli 2005 #14 Skrevet 18. juli 2005 slenger meg på den jeg, ring politiet! bedre å være forsiktig, enn å bare overse det ← Enig!
Veslegullet Skrevet 19. juli 2005 #16 Skrevet 19. juli 2005 henger meg på de andre her. Ring politiet! Det er bedre å ha ringt en gang for mye, enn en gang for lite. Spesielt om du finner ut i etterkant at noe faktisk har skjedd, og du kanskje kunne forhindret det med en liten telefon.
Gjest Aurélie Skrevet 19. juli 2005 #17 Skrevet 19. juli 2005 Personlig hadde jeg nok gått og gnaget ganske mye på hva i pokker det var de drev med, og hadde nok endt opp med å ringe politiet for å "få det ut av verden". Her i Trondheim har det vært endel innbrudd den senere tid, og det er så vannvittig frekt. Ta en tlf og rapportèr
Gjest hø? Skrevet 19. juli 2005 #18 Skrevet 19. juli 2005 Det var da du skulle hatt et kamera og tatt bilde av bilen.
Cr@sh Skrevet 19. juli 2005 #19 Skrevet 19. juli 2005 Lurt å si i fra... Jeg sier som alle andre; ring (heller en gang for mye...)
Gjest Violetta Skrevet 19. juli 2005 #20 Skrevet 19. juli 2005 Det var da du skulle hatt et kamera og tatt bilde av bilen. ← Det hadde aldri jeg turt. Midt på natten måtte hun brukt blitz, og da ville de som satt i bilen muligens sett at bildet ble tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå