Gå til innhold

Fatigue/kronisk utmattelse, flere?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjernetåke, dårlig korttidshukommelse, kronisk utmattet,  orker ikke mye lyd, sliter med multitasking,  på verste dager føles det ut som man er fyllesjuk ( angst, svimmelhet,  treig i oppfattelsen) orker ikke mye stimuli,  må ha faste Rutiner,  nok søvn , orker ikke varme.

Multippel sklerose,  50% ufør.

Anonymkode: b287e...486

Godt gjort å stå i 50% jobb med den pakken der altså! Håper du får klapp på skuldra og anerkjennelse for det. Men det tviler jeg egentlig på? 

Anonymkode: 68e01...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kronisk utmattelse. Men jeg sliter med fatigue, som de mener kommer av fibromyalgi. 

Men til dere andre her som sliter med dette, har dere også perioder der dere plutselig kan sitte rolig og få et slags anfall av svimmelhet/svakhet og det føles ut som du ikke klarer å sitte og langt fra stå. Hjelper å legge seg nedpå en stund, men fortsatt utrolig ekkelt. 

Anonymkode: 351cb...146

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt gjort å stå i 50% jobb med den pakken der altså! Håper du får klapp på skuldra og anerkjennelse for det. Men det tviler jeg egentlig på? 

Neh..men jobben gir meg fremdeles mestringsfølelse  og av og til påfyll av energi.

Jobber ikke for å være " helt"   jeg liker kollegaene mine , oppgavene og forutsigbarheten

Anonymkode: b287e...486

Skrevet

Jeg har ikke noen diagnose foreløpig, men er under utredning. Har muskel- og nervesmerter i hode, nakke, skuldre og rygg. Svimmelhet, hjernetåke, lyssky, synsforstyrrelser, matintoleranser, kvalme, diaré, forstoppelse, vekttap, muskelspasmer, høyt blodtrykk grunnet smerter, null energi, spesielt når jeg går i oppoverbakker eller opp trapper, og sikkert noe mere som jeg har glemt. Noen av symptomene har jeg bare hatt i litt over ett år, mens andre har jeg hatt i 25 år. 

Anonymkode: 1f908...31d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke kronisk utmattelse. Men jeg sliter med fatigue, som de mener kommer av fibromyalgi. 

Men til dere andre her som sliter med dette, har dere også perioder der dere plutselig kan sitte rolig og få et slags anfall av svimmelhet/svakhet og det føles ut som du ikke klarer å sitte og langt fra stå. Hjelper å legge seg nedpå en stund, men fortsatt utrolig ekkelt. 

Anonymkode: 351cb...146

Ja, det kalles ortostatisk intoleranse, og er dessverre helt vanlig under utmattelse.

Ortostatisk intoleranse (svimmelhetsfølelse, hjertebank og/eller betydelig økt puls ved overgang fra liggende til stående stilling eller etter å ha stått oppreist en stund)

https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/utmattelsessyndrom-kronisk/utmattelsessyndrom-diagnosen/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...