Gå til innhold

Møter dere venner i disse tider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen gode venner som jeg møter av og til. Men to av mine venninner har jeg ikke truffet siden februar. De sier de vil unngå å møte mest mulig folk i disse tider. Jeg har flere ganger invitert til å gå tur, drikke vin, cafe osv og selvfølgelig overholde en meter men de skal alltid tenke på det å så ender de opp med å si nei oga korona som de sier. 

Vet ikke helt men blir nesten litt fornærmet jeg da. Tenker at de egentlig ikke vil ha et vennskap lenger. Synes det er trist og vet ikke helt hva jeg tenker. De er begge i 30 årene og friske osv så synes det er rart at de ikke vil treffes lenger. Er det noen her som gjør det samme? Kun går på jobb og treffer ikke venner utenom? 

Anonymkode: dac18...542

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd at regjering og helsemyndigheter har skremt befolkningen så mye at sosiale bånd nå ødelegges i Norge.

Anonymkode: a00c6...bca

• Liker 15
Skrevet

Selvfølgelig møter jeg venner! De to aller næreste har jeg tett kontakt med, de mer perifere møter jeg på avstand - går turer, tar en kaffe på utekafe, bare klemmer ikke. 

Anonymkode: 67063...252

Skrevet

Møter et par stykker som jeg vet klarer å overholde restriksjonene. 

Jeg har nyfødt baby og ville nok uansett vært ganske forsiktig. 

Anonymkode: 9fb2b...093

• Liker 1
Skrevet

Møter venner ja. Har ei venninne som jobber på sykehjem, hun har jeg ikke sett siden korona kom til landet. Men det er veldig forståelig :)

Jeg har selv sagt nei til venner jeg vet har fartet rundt. Oslo en helg, Stavanger neste. Legger ut på snap hvor det festes og ikke holder 1 meter. Har familie i risikogruppe, og jeg treffer ikke folk på bekostning av å møte familien.

Så ja, jeg møter venner, men bare de jeg vet er ansvarlige, og det er heldigvis de fleste :)

Anonymkode: a121b...f38

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møter venner ja. Har ei venninne som jobber på sykehjem, hun har jeg ikke sett siden korona kom til landet. Men det er veldig forståelig :)

Jeg har selv sagt nei til venner jeg vet har fartet rundt. Oslo en helg, Stavanger neste. Legger ut på snap hvor det festes og ikke holder 1 meter. Har familie i risikogruppe, og jeg treffer ikke folk på bekostning av å møte familien.

Så ja, jeg møter venner, men bare de jeg vet er ansvarlige, og det er heldigvis de fleste :)

Anonymkode: a121b...f38

Jeg jobber ved en intensivavdeling og treffer alikevel mine nærmeste venner. Vi blir verken nektet eller oppfordret til å ikke treffe nære venner og familier i disse tider. Vi må jo ivareta den psykiske helsen også. 

Ts

Anonymkode: dac18...542

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke mars.

Anonymkode: fd8da...972

Skrevet

Selvfølgelig møter jeg venner. Bare klemmer dem ikke. Går jo på jobb også, og jobber med mennesker som reiser litt rundt med salg. Verden går videre, bare på en litt annen måte.

Skrevet

Her er det vennene dine som er sære, ts. Altså, kan ikke gå en tur i skogen sammen en gang? Selv er jeg svært forsiktig, spriter og vasker hender hele tiden samt bruker munnbind, men jeg treffer da venner uansett! Ikke mange om gangen, ikke klemme, holde avstand og som regel ute så går det helt fint :) 

Anonymkode: 66850...ad7

• Liker 3
Skrevet

Nei, de har alle gi faen holdning. Noen drar på byen/fester, andre har vært i utlandet og enkelte har unger i hus som blir sendt på barnehage/skole. Har i tillegg kompiser som tror dette er en konspirasjonsteori.

Nei, vi prioriterer å kunne treffe foreldre.

• Liker 3
Skrevet

Møter venner ja men ikke så ofte. De fleste fikk klem før, nå er det bare to stk av alle som får. Når jeg møter venner går det mest i å møtes på kafe for å skravle litt. Sjeldnent vi er hjemme hos hverandre.

Skrevet

Selvfølgelig! Klemmer enkelte også. Jeg har hatt korona, var litt forkjøla i noen dager. Dette er tidenes massehysteri. Vil nok bli pensum i hvordan media kan manipulere en helt befolkning. 

Anonymkode: 69860...4a1

• Liker 1
Skrevet

Ja det har jeg gjort hele tiden. 

Anonymkode: fd74b...6f3

• Liker 1
Skrevet

Ja ingen endring her, på tide å pakke sammen hysterisekken nå vel.

Anonymkode: d81aa...82a

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, Iceman skrev:

Nei, de har alle gi faen holdning. Noen drar på byen/fester, andre har vært i utlandet og enkelte har unger i hus som blir sendt på barnehage/skole. Har i tillegg kompiser som tror dette er en konspirasjonsteori.

Nei, vi prioriterer å kunne treffe foreldre.

Hva er problemet med å sende barna i barnehage og skole? Siden når ble det ulovlig, egoistisk og gi faen-holdning?

Anonymkode: 6a397...bba

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med å sende barna i barnehage og skole? Siden når ble det ulovlig, egoistisk og gi faen-holdning?

Økt smittefare, like greit å holde avstand fra barneforeldre i disse tider.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Iceman skrev:

Økt smittefare, like greit å holde avstand fra barneforeldre i disse tider.

De har jo ikke noe valg men å sende på skole og barnehage. Disse tider kan vare ganske lenge, og da mister du alle venner som har barn. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig! Klemmer enkelte også. Jeg har hatt korona, var litt forkjøla i noen dager. Dette er tidenes massehysteri. Vil nok bli pensum i hvordan media kan manipulere en helt befolkning. 

Ja, siden du hadde et lett forløp så er det nok nærmest en konspirasjon på gang 🙄

Anonymkode: b3375...388

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, siden du hadde et lett forløp så er det nok nærmest en konspirasjon på gang 🙄

Jeg klemmer folk fordi jeg allerede har hatt det. Og hvor ble det av den massebølgen av døde som ville komme? Har ikke akkurat sett mye til den, så det gjelder ikke bare meg at jeg har hatt et lett forløp. 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som at de svært få som hadde alvorlige symptomer sier at vi alle kommer til å dø. 

• Opprett ny...