Gå til innhold

Ambulanse, kommer det i journal?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom noen ringer ambulanse fordi du får et illebefinnende, men du kommer deg og snakker med ambulansefolkene slik at du ikke trenger å være med til sykehuset. Skrives det inn i sykehusjournalen din da?

Anonymkode: 6aca1...45e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom noen ringer ambulanse fordi du får et illebefinnende, men du kommer deg og snakker med ambulansefolkene slik at du ikke trenger å være med til sykehuset. Skrives det inn i sykehusjournalen din da?

For din egen trygghet burde det jo det.  Oppga du personalia da?

Anonymkode: 0878e...4f3

Skrevet

Ja de fikk hele navnet hvertfall.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja de fikk hele navnet hvertfall.

Alt slikt loggføres. Hvis du ønsker journalen tror jeg du må møte opp på Legevakten, tror det er noen skjemaer du må fylle ut manuelt for å få den. 

Anonymkode: acd22...4bd

Skrevet

Neida trenger ikke få den. Bare lurer veldig på om noe skrives når man ikke blir med til sykehuset. «Falsk alarm» på en måte.

Skrevet

De har skjema som fylles ut og legges ved journalen din. Hender jo det at folk ikke trenger og være med til legevakt/sykehus. 

Anonymkode: f834f...10b

Skrevet

Står ikke på helsenorge.no hvertfall...

Skrevet

Jeg mener å ha sett ambulansepapirer skannet inn på Helsenorge. Ble da kjørt til akuttmottaket i ambulanse. Men hvordan det er når du "avbryter oppdraget" og ikke tas med til noen videre behandling, vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at de ikke fyller ut noen ambulansejournal som blir skannet i journalen din. Det høres jo egentlig rart ut, for det bør jo dokumenteres i tilfelle noe lignende skjer igjen. Men jeg har jobbet som helsesekretær i akuttmottak, og der mottok vi hvertfall aldri ambulansejournaler på pasienter som ikke ble med inn til sykehuset. 

Men som sagt, jeg vet ikke. 

Anonymkode: 65df2...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...