Gå til innhold

Hjemmetrening


Shantaram

Anbefalte innlegg

Så, jeg er overvektig. Jeg er snart 38 år gammel og er nedstemt.  Jeg vil gjøre noe med dette, og får starte med det som er "lettest" å gjøre noe med: kroppen, men får ikke trent på treningssenter da jeg er veldig forsiktig i disse tider med corona. Jeg tenker da hjemmetrening, men det er bare meg og hunden i en relativt liten leilighet så jeg har ikke rare plassen til treningsutstyr. Tenker kanskje Yoga er best for meg ift det krever vel relativt lite utstyr, men åpen for flere ideer.
Men tar også gjerne imot forslag til hvor jeg kan gå for å få online yogakurs om dere er enig med meg.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes personlig pilates er bedre enn yoga. Men som sagt, det er en personlig preferanse og noe du må finne ut av selv. Pilates var det som fikk kjernemuskulaturen min tilbake etter to tette svangerskap. :hjerte: 

Når jeg ikke har mulighet til å trene på senter trener jeg pilates hjemme, med videoer fra youtube. Det florerer av slike videoer. Gymra sine videoer er mine favoritter, både for pilates og for generelt styrketrening med kroppens egenvekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten leilighet, men har plass til en liten Yogamatte og en kurv der jeg har ankel- og håndleddsvekter, trx som kan monteres i døra eller i taket, ulike typer treningsstrikk, bosuball og et hoppetau. Jeg får en veldig god styrkeøkt med bare dette som utstyr! Alt ligger, samlet i et lite hjørne og tar ikke noe plass.

Jeg har tidligere trent mye yoga og pilates, og begge er fine treningsformer der man trenger lite utstyr. Som brukeren over skriver finnes det mange gode videoer på YouTube med yoga/pilates, men også hjemmetrening generelt. Yoga og pilates har hjulpet mye med å styrke kjernemuskulaturen og det å ha en fin holdning og man får tynt seg godt! Lykke til! 

Anonymkode: c4f92...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er massevis av treningsvideoer på YouTube som ikke krever utstyr. Jeg pleier å se på PopSugar Fitness sine

Anonymkode: db8ce...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener etter Pamela Reif sine videoer på Youtube. Du trenger kun en matte. Jeg har en liten leilighet men skyver kjøkken/spisebordet inn til kjøkkenbenken og da får jeg plass til matta.

Anonymkode: bed3c...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en ny hjemmetreningshverdag etter at jeg lastet ned og begynte å bruke Aaptiv-appen. Jeg er rett og slett for ustrukturert til å basere meg på jungelen av youtubevideoer, da blir jeg sittende å vurdere hva jeg skal gjøre i stedet for å faktisk gjennomføre. 

Ja, jeg må betale for appen, men føler det er verdt det. Fikk en gratis prøveperiode først, så jeg fikk testa. Legger inn akkurat der jeg har av utstyr, kan finne planer for feks vektnedgang, og så lager appen en plan for meg. Det er økter hver dag, men mange av dagene er det bare en kort økt på 5-10 min med yoga/meditasjon/stretching, men det hjelper med å opprettholde vanen at jeg åpner appen hver dag. 

Jeg er heller ingen fan av å måtte se på videoer når jeg skal gjøre yoga og lignende. Aaptiv er basert på lydinstruksjoner, så man må ikke se på den underveis (men skulle visst begynne å komme videoer i tillegg nå). 

Anonymkode: 566cf...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg abonnerer på LiveGym, og bruker den mye.

Der er alle tenkelige øker, det meste på norsk, og koster ikke mer enn en femtilapp i mnd.

Jeg bruker økter fra fem minutt til opp mot en time, alt etter humør og mulighet. Bare fem minutt aerobic gjør utrolig mye for humøret etterpå :) 

Trening skal være gøy og lystbetont, da er det viktig å gjøre det lett og overkommelig.

Anonymkode: 6708a...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lastet ned Asana Rebel-appen. Bruker kun for øvelsene, men den gir også andre kostholdstips + tilgang til masse gode og fine oppskrifter m.m. Anbefales! 

Alt fra helt grunnleggende og rolig til rimelig avansert for godt trente, så stort rom for selvutvikling. 

Ellers pleide jeg å følge Yoga With Adriene på Youtube jevnlig før (https://www.youtube.com/user/yogawithadriene), hun er helt topp. 

Anonymkode: 29a6e...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er også 38, og trent med kettlebells i ett år nå. Startet med en kettlebell på 4kg og 10 min økt. Trener med 12 kg i 20 min nå. 2 ggr i uka. Gått ned "bare" 6 kg på ett år, men blitt mye strammere visuelt sett. Fulgte en som heter Amy på YouTube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, vivana skrev:

Jeg er også 38, og trent med kettlebells i ett år nå. Startet med en kettlebell på 4kg og 10 min økt. Trener med 12 kg i 20 min nå. 2 ggr i uka. Gått ned "bare" 6 kg på ett år, men blitt mye strammere visuelt sett. Fulgte en som heter Amy på YouTube.

Hvordan trener du med kettlebells da? Følger du program på TV, noe du har lest, eller fått lagt opp på studio?

Anonymkode: 3bfed...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Madfit på youtube. Hun har også videoer som er uten f.eks. hopping, noe som passer godt for meg som bor i leilighet med folk under meg.

Anonymkode: 84649...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.8.2020 den 22.26, Shantaram skrev:

Så, jeg er overvektig. Jeg er snart 38 år gammel og er nedstemt.  Jeg vil gjøre noe med dette, og får starte med det som er "lettest" å gjøre noe med: kroppen, men får ikke trent på treningssenter da jeg er veldig forsiktig i disse tider med corona. Jeg tenker da hjemmetrening, men det er bare meg og hunden i en relativt liten leilighet så jeg har ikke rare plassen til treningsutstyr. Tenker kanskje Yoga er best for meg ift det krever vel relativt lite utstyr, men åpen for flere ideer.
Men tar også gjerne imot forslag til hvor jeg kan gå for å få online yogakurs om dere er enig med meg.
 

Hei. Søk opp trening for vonde hofter på YouTube. Er lagt ut en uke øvelser som er greie å ta for nybegynner. Dette er før hofter. Der er en fysioterapeut som viser fir skuldre og knær også. Dette er veldig fint for å hindre belastningsskader og andre skader om du starter fir fort på høy styrke. 

Men du må starte i ditt eget nivå her også. Jeg tar bare 6 reputisjoner i 3 sett på 8 forskjellige øvelser som han viser. 

Anonymkode: bcb9f...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fått mange gode tips. Vil bare legge til enda lengre turer med hunden. Det er nok bra for dere begge to. 😊

Anonymkode: 3cba3...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...