Gå til innhold

Skylder jeg han noe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var på tinderdate med en fyr tidligere i sommer. Fant tonen greit, hadde det veldig koselig sammen og avtalte å møtes igjen, men ikke når/hvor. Etter vi møttes gikk det trått i samtalen, også på tinder. Han skyldte på at han hadde forferdelig mye å gjøre med jobb/bedrift og at det egentlig passet dårlig at jeg kom inn i livet hans på det tidspunktet, men han ville møte meg igjen og se hvor dette førte hen, men ikke før han var ferdig med noen prosjekter som tar det meste av tiden hans (dette er faktisk reelt og jeg tror han), noe som ikke kommer til å bli før til våren sannsynligvis. Han lurte på om jeg var villig til å vente på han. Om han er "the one" er han naturligvis verdt å vente på. Etter vi snakket om dette (om jeg ville vente på han) etter vi møttes, kan jeg telle på et par fingre hvor mange ganger han har tatt initiativ til å sende meg en snap, hvor dette sannsynligvis bare er fellessnap. 

Så møtte jeg en annen, en som viser meg oppmerksomhet, mye oppmerksomhet. Vi møttest og han var helt herlig. Helt nydelig, en mann med stor M. En jeg har veldig lyst til å bli bedre kjent med, og som jeg tror føler det samme for meg.

Spørsmålet mitt er: Skylder jeg mann nr 1 noe, en forklaring? Eller skal jeg bare ghoste han? Kan jeg anse meg selv som ghostet? Sist han ga lyd fra seg var i helgen med en svart "natta"-snap. Før det var sikkert tre-fire uker siden, og som sagt, sannsynligvis fellessnaps. For all del, han er en veldig hyggelig mann, men jeg liker å føle meg verdsatt og ønsket, ikke tilsidesatt. 

Anonymkode: a35d3...78a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å gjøre/si noe som helst. Verken ghoste eller avslutte eller noe. Prøv det ut med han nye mannen. Hvis det går bra, så kan du jo fjerne «andre mannfolk» etter hvert. Så lenge dere er i «bli kjent»-fasen så er det ingen grunn til å kutte andre bånd. Og hvis det skulle skjære seg, så har du jo han første mannen. Det høres ikke ut som han kommer til å plage deg så mye mens du tester ut nr 2 uansett.

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, bustelise skrev:

Du trenger ikke å gjøre/si noe som helst. Verken ghoste eller avslutte eller noe. Prøv det ut med han nye mannen. Hvis det går bra, så kan du jo fjerne «andre mannfolk» etter hvert. Så lenge dere er i «bli kjent»-fasen så er det ingen grunn til å kutte andre bånd. Og hvis det skulle skjære seg, så har du jo han første mannen. Det høres ikke ut som han kommer til å plage deg så mye mens du tester ut nr 2 uansett.

Nei du har jo et poeng der. Jeg bare føler meg så dum om han tror jeg venter på han. Selv om jeg vet at han burde vise mer interesse om han hadde villet ha noe med meg å gjøre. Er ikke så vant med dating, har stort sett vært i noen få faste forhold siden jeg var 15 (er i midten av 20-årene). 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du har jo et poeng der. Jeg bare føler meg så dum om han tror jeg venter på han. Selv om jeg vet at han burde vise mer interesse om han hadde villet ha noe med meg å gjøre. Er ikke så vant med dating, har stort sett vært i noen få faste forhold siden jeg var 15 (er i midten av 20-årene). 

Hvorfor ikke bare si sannheten om at du traff noen som faktisk ville være med deg og har det mye bedre med det? 

Anonymkode: 8b4cc...992

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han spør, så kan du jo svare som ærlig er, at du venter ikke, nei, og akkurat nå holder du tilfeldigvis på å bli kjent med en annen flott fyr. Så får vi se hvordan det går. Kanskje du er tilgjengelig neste år, kanskje ikke. :)

Hvis han ikke spør, så trenger du heller ikke si noe.

• Liker 5
Skrevet

Sa han noe om hva han la i å vente, da? Han kan neppe seriøst ha ment at du skulle holde deg unna alle andre menn helt til våren, sånn bare i tilfelle? Jeg tenker en naturlig tolking er at han ikke har tid til å gi deg særlig oppmerksomhet nå, men at han vil prøve på nytt dersom du fortsatt er ledig til våren? 

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet mitt er: Skylder jeg mann nr 1 noe, en forklaring? Eller skal jeg bare ghoste han? Kan jeg anse meg selv som ghostet? Sist han ga lyd fra seg var i helgen med en svart "natta"-snap. Før det var sikkert tre-fire uker siden, og som sagt, sannsynligvis fellessnaps. For all del, han er en veldig hyggelig mann, men jeg liker å føle meg verdsatt og ønsket, ikke tilsidesatt. 

Du skylder han ikke noe som helst, de som setter deg på benken for ta ansvar for sitt liv. Så får de leve med konsekvensene av å gjøre akkurat det. Det kan fort medføre at han mister deg for godt. Det er hans tap, tatt ut fra at han ikke klarer å bestemme seg. Det samme gjelder de som sier de er kjærester og fader deg ut, det er akkurat det samme. Handlinger får sine konsekvenser.

• Liker 1
Skrevet

Du skylder han absolutt ikke noe som helst. Han prøver jo faktisk ikke engang å holde deg varm. Om han tar kontakt senere, så får du bare si det som der, at du har funnet deg noe annet.

Anonymkode: e41f6...115

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen seriøs fyr med respekt for deg ber deg vente til våren med å treffes. Du har null prioritet tydeligvis. 

Skrevet

Si til han at du har truffet en annen. Så kan dere gå videre begge to. Han høres lat og kjip ut ja, men det kan hende han klamrer seg litt fast til at du faktisk vil vente på han og at han vil gå "all in" da og gi deg alt du vil ha. Så si fra at du har truffet noen andre. Det er faktisk sånne ting han risikerer når han skaffer seg Tinder og ber matchen vente på han. Han kan ikke kreve at du setter livet på pause for han, men da vet han hvertfall om at du ikke lenger er interessert. 

Anonymkode: 0f688...3d5

Skrevet

Du skylder han ingen ting så jeg hadde absolutt ikke " rapportert" til han at du har truffet en annen. Hadde rett og slett ikke gjort noe videre med han nr 1. Og tviler på at han mente du skal vente på han til våren, men mer om du er tilgjengelig da så kan dere se. 

Anonymkode: 83556...121

• Liker 1
Skrevet

Det er rart med det: min mann jobber 70 timer i uka og klarer likevel å både ringe, sende snaps og tekste meg. Når han kommer hjem kl 23 om kvelden, og skal opp kl 07 neste morgen, setter han seg likevel ned for en liten prat. Han er den travleste mannen jeg kjenner, likevel klarer han å sende en sms i løpet av arbeidsdagen.

Men jeg husker da jeg var singel, og visse menn var for "opptatte" til å kommunisere. Viste seg gang på gang at selv om de hadde såååå mye å gjøre i jobben, så hadde de likevel tid til å date andre enn meg. 

I forrige ukes podcast med Synnøve og Vanessa snakker de om dette"fenomenet", da Synnøve har lest boken "He's just not that into you". Så det er en greie, ikke bare noe kun du opplever.

Så nei, du skylder ikke fyren noe som helst.

Anonymkode: be6ae...3b0

Skrevet

Nei

Skrevet

Takk for deres synspunkt 🙂 Jeg tenker selv at om han er interessert så må han holde meg varm, men han prøver ikke på det engang. Per nå blir jeg også bare mer og med sikker på mann nr 2. Han er helt herlig. Opptatt mann han også, men han har likevel tid til å snakke med meg, sende en snap, og holde en samtale gående. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...