Gå til innhold

Den nye svinesundbroen

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Gjest Guest

Ser at vi må over den nye broen som er blitt åpnet til Svinesund. Koster sikkert noe for å komme seg over. Noen som vet hva prisen er? Og om det koster like mye hver vei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du skal til Sveige (fra Norge) koster det ingen ting. På vei tilbake må du betale 18kr. Både på den gamle og den nye brua. Men det lønner seg å kjøre den nye, for på den gamle er det stort sett kø hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Eliza_*

Det stemmer ikke det Guest skriver....

Det koster ingenting til Sverige på den gamle brua- til Norge koster det 18kr.

På den nye brua koster det 18 kr både inn i Sverige og tilbake!

Det med gratis en vei på den gamle brua er bare midlertidig til bomringen har blitt flyttet på riktig side av grensa.

Myndighetene ser vel uansett helst at folk bare bruker den nye brua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Da jeg kjørte den nye veien til Sverige måtte jeg ikke betale noen ting. Men da har de kanskje begynt å ta betalt etterpå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dilla

Dersom du har Autopass (bombrikke feks i Oslo) trenger du ikke å stoppe for å betale. Da kjører du rett gjennom som ellers, og får en faktura i posten senere.

Forøvrig mener jeg at prisen er kr. 20,- for personbiler på den nye brua i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig mener jeg at prisen er kr. 20,- for personbiler på den nye brua i hvertfall.

Prisen på den nye broa er 18,- norske kroner hver vei...om man betaler i svenske kroner er prisen 20,- ;)

Endret av Rufus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Takk for svar :) Visste ikke at det forsatt gikk an å kjøre den gamle veien. Blei litt letta nå, for jeg trodde nemlig det kosta rundt 90 kroner å passere :overrasket::overrasket::overrasket::overrasket: Men ser jo nå at det er for tunge kjøretøy

Kan nå puste lettet ut, og dra på ferie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...