Gå til innhold

Oslo er knallrødt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høyresiden verdsetter invididets og familiens frihet høyere enn venstresiden. For venstresiden er staten viktigere enn individet og familien.

Dermed får man sånne morsomme effekter med munnbind 🙂 

Anonymkode: c9788...ccf

Det handler ikke om å beskytte staten men resten av sine landsmenn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Iceman skrev:

I tilfellet med "koronakrisen" handler det om å beskytte staten. Fordi staten i de fleste land bommet stygt når de stengte ned.

Statene verden over kan nå ikke gå tilbake på dette. Da vil statene fremstå som om de har gjort en av de største feilene i moderne tid. Statene/regjeringene verden over er nå redd for sine innbyggere. For at de skal forstå at viruset ikke er så farlig som de ble fortalt tidligere. Dermed må statene mase om at viruset er skikkelig farlig fortsatt. Innrømmer de sin feil er det game over for veldig mange politikere over hele verden....

Munnbindbruk er et fint symbol på at folket bekrefter at staten har rett i at viruset er farlig farlig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Iceman skrev:

Det er ikke min jobb å beskytte deg. Det er din jobb det.
Min jobb er å beskytte meg og min familie, og det skal regjeringen legge opp til. 
Sosialisme forresten er helt forkastelig og har ikke fungert noen av stedene det er prøvd. 

Skandinavia er et feilet sosialt eksperiment. Eneste som er bedre her enn i andre land er fengslene og recividism-raten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at en rød regjering ville vært mye værre. Fordi venstresiden generelt liker å bestemme over folk og lage regler og påbud.

Dessuten virker det somom  venstresiden er veldig glad i munnbind. Noe jeg ikke liker.

Har aldri sett noe som tyder på at det har gått partipolitikk i munnbindbruk i Norge. Kilde?
Norge er fortsatt ikke en delstat i USA.

Anonymkode: 3dab7...ec9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AndreasBR skrev:

Det er ikke min jobb å beskytte deg. Det er din jobb det.
Min jobb er å beskytte meg og min familie, og det skal regjeringen legge opp til. 
Sosialisme forresten er helt forkastelig og har ikke fungert noen av stedene det er prøvd. 

Skandinavia er et feilet sosialt eksperiment. Eneste som er bedre her enn i andre land er fengslene og recividism-raten. 

Vanlige munnbind fungerer nettopp slik at man i hovedsak beskytter andre, ikke seg selv. Det har ingenting med sosialisme å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri sett noe som tyder på at det har gått partipolitikk i munnbindbruk i Norge. Kilde?
Norge er fortsatt ikke en delstat i USA.

Anonymkode: 3dab7...ec9

Får bare håpe det ikke skjer heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Iceman skrev:

Vanlige munnbind fungerer nettopp slik at man i hovedsak beskytter andre, ikke seg selv. Det har ingenting med sosialisme å gjøre.

Hvorfor skal en gidde å sløse 700kr for 50 minnbind for å beskytte andre og ikke din egen familie? Skal du sponse de munnbindene eller? La oss si at en familie på 4, hver bruker minst 2 munnbind hver dag. Det er 8 munnbind som da varer i 6 dager. Skal man bruke 700kr hver uke eller? 

Anonymkode: 6dbcb...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal en gidde å sløse 700kr for 50 minnbind for å beskytte andre og ikke din egen familie? Skal du sponse de munnbindene eller? La oss si at en familie på 4, hver bruker minst 2 munnbind hver dag. Det er 8 munnbind som da varer i 6 dager. Skal man bruke 700kr hver uke eller? 

Mente det er 8 munnbind per dag og da varer de 50 i 6 dager haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ca 330 personer om det hadde bodd 1 mill mennesker i Oslo, noe det ikke gjør. Så ca 230 personer av nesten 700 000 mennesker.  Det er ingenting. Liten sjans for å bli smittet. Er jo ikke 1 prosent engang jo.

Skal begynne å bli bekymret når det blir en 5000 stk av 100000 personer, rundt 5 prosent. 

Det er ikke mye smitte i Oslo heller.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp derfor det må bli påbud, slik at alle bruker det. Da er du og familien din også beskyttet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Iceman skrev:

Nettopp derfor det må bli påbud, slik at alle bruker det. Da er du og familien din også beskyttet.

Vi trenger ikke det og krever ikke det av andre heller. Hvis det skal bli påbudt skal prisene senkes kraftig! Leste noe om at ca 1/4 ikke hadde giddet bunnbind uansett om det blir påbudt. Som sagt: hvem skal sponse disse munnbinndene? For jeg er ikke villig til å ta den ekstra utgiften når den ikke har noe virkning for meg og mine

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger ikke det og krever ikke det av andre heller. Hvis det skal bli påbudt skal prisene senkes kraftig! Leste noe om at ca 1/4 ikke hadde giddet bunnbind uansett om det blir påbudt. Som sagt: hvem skal sponse disse munnbinndene? For jeg er ikke villig til å ta den ekstra utgiften når den ikke har noe virkning for meg og mine

Eller når det faktisk øker sjansen for smitte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AndreasBR skrev:

Eller når det faktisk øker sjansen for smitte.

Ser du påstår dette gang på gang i tråder, men hva er kilden for påstanden din?

Anonymkode: cb890...9b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du påstår dette gang på gang i tråder, men hva er kilden for påstanden din?

https://edition.cnn.com/2020/03/02/health/surgeon-general-coronavirus-masks-risk-trnd/index.html
https://sykepleien.no/2020/04/fhi-okt-bruk-av-munnbind-kan-ogsa-ha-en-negativ-effekt

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-news-face-masks-increase-risk-infection-doctor-jenny-harries-a9396811.html

https://www.nrk.no/osloogviken/munnbind-kan-fore-til-mer-smitte-1.14458136

https://forskning.no/ntb-sykdommer-virus/fhi-munnbind-gir-falsk-trygghet-mot-sykdomssmitte/1639818

Sitat

– Munnbind har liten effekt for å forhindre smitte blant befolkningen og kan i noen tilfeller bidra til å øke risikoen for smitte, sier seksjonsleder Hanne-Merete Eriksen-Volle i Folkehelseinstituttet (FHI) til NRK.

Fra siste linken

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at en rød regjering ville brydd seg mer, eller vinglet mindre? Naiv, du.

Vinglet mindre er i hvertfall ikke sant... De var så imot innstramming av aap, men nå heter de Erna fordi det er så mange uføre at de må stramme inn. 

Men hvor skal de stramme inn? La folk gå på aap i ti år i stedet? 

Anonymkode: 0fb27...1fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Total digresjon, men jeg håper vi ser den samme overskriften om valgmålingene om et års tid!

Anonymkode: 60030...561

Helt enig :) Gjerne alle andre byer og bygder også :)

Anonymkode: 00b59...ab4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder munnbind så tror nå jeg det har en virkning, på sykehusene bruker de jo munnbind både for å beskytte pasienten mot virus og bakterier, og for å beskytte seg selv når de behandler noen som er smittet av noe. Så hvorfor skulle ikke dette hjelpe utenfor sykehuset også?

Jeg har både kirurgisk munnbind fra apotek,  og et vaskbart et. Brukes mest på bussen, da det er den eneste gangen jeg sitter tett på folk over lengre tid.

Anonymkode: 60030...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen og Fhi har ingen troverdighet lenger. Når de sitter og finteller på alle landene ute i Europa, som blir røde, så må de i hvertfall, enten stenge ned Oslo, påbud om munnbind overalt, eller noe annet restriktivt.

Jeg skjønner selvfølgelig at dette sitter langt inne økonomisk. Men alle land som blir merket røde i Europa, de sliter økonomisk de også!!

Hvis de IKKE kan holde en like restriktiv linje i Norge, så har de ikke troverdighet med nedstenging av europeiske land!!!

Folk klager over reise til utlandet, men hvis folk på tur/ ferie hadde holdt seg unna partylivet og alkohol, så hadde ikke problemene vært i nærheten av hva vi opplever nå. Det samme for Norge sin del. Kall en spade for en spade.

Jeg har stemt på høyre i alle år, men hvordan de har håndtert dette, med alt som har skjedd, får de IKKE min stemme ved neste valg!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...