Gå til innhold

Mine foreldre godtar ikke typen min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har datet hverandre i 7 mnd nå. Jeg presenterte han først i går til dem. Han er hvit og norsk, og vi er fra Mexico og de ville jeg skulle ha en med mer lik bakgrunn/utseende. De truer med å kutte kontakten om jeg ikke gjør det slutt. Hva skal jeg gjøre? Jeg elsker jo han

Anonymkode: 406ec...724

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er noe mer enn bare en trussel er de ikke verdt å holde kontakten med. Om dere så ikke ender opp sammen gjorde du det rette. 

• Liker 3
Skrevet

Så rasisme den veien er greit? Foreldrene dine kan nyte godt av Norges trygghet og velferd, men nordmenn er ikke bra nok for dem. Håper de jobber og ikke lever på trygd her da. 

Anonymkode: c3f2b...530

• Liker 13
Skrevet

Gode gamle "følg hjertet ditt."

I det minste har du fått en praktisk demonstrasjon av hva slags mennesker foreldrene dine er, uavhengig av utfall.

Anonymkode: 31005...cb8

• Liker 5
Skrevet

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor folk tar barna sine til Norge og oppdrar dem her, for så å forvente at de ikke skal bli sammen med en norsk? Er vi ikke bra nok bør de reise tilbake til hjemlandet før barna blir "for norske".  Sånne holdninger er totalt forkastelige. Kjør på og drit i foreldrene dine! Du får garantert penere barn med en norsk, enn en liten og stutt mexicaner!

Anonymkode: b4a25...ecd

• Liker 10
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg gjøre?

Du gjør som du ønsker, ikke hva andre (i dette tilfellet dine foreldre) ønsker. Å true slik hører ikke hjem noen plass - er de så lite glad i deg så blir det jo ett lett valg. (høres lettere ut enn det i realiteten er : ) 

• Liker 5
Skrevet

Gjorde heler ikke foreldrene mine de kuttet ut kontaktene med meg :) vi er forlovet og hvert sammen i 10 år snart og venter barn nå. 

Anonymkode: c0c83...3eb

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor folk tar barna sine til Norge og oppdrar dem her, for så å forvente at de ikke skal bli sammen med en norsk? Er vi ikke bra nok bør de reise tilbake til hjemlandet før barna blir "for norske".  Sånne holdninger er totalt forkastelige. Kjør på og drit i foreldrene dine! Du får garantert penere barn med en norsk, enn en liten og stutt mexicaner!

Anonymkode: b4a25...ecd

Var det siste der virkelig nødvendig?

Foreldrene til TS tenker vel at "like barn leker best", noe vi sikkert alle gjør til en viss grad. De vil kanskje at du ikke skal glemme helt hvor dere kom fra. Når det er sagt, det er trist at de truer med å kutte kontakten på grunn av dette her. Er det ikke en mulighet for at det kan gå seg til? At de kan se det samme som du gjør, i denne norske karen? Gi det litt tid?

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Callisto83 skrev:

Var det siste der virkelig nødvendig?

Foreldrene til TS tenker vel at "like barn leker best", noe vi sikkert alle gjør til en viss grad. De vil kanskje at du ikke skal glemme helt hvor dere kom fra. Når det er sagt, det er trist at de truer med å kutte kontakten på grunn av dette her. Er det ikke en mulighet for at det kan gå seg til? At de kan se det samme som du gjør, i denne norske karen? Gi det litt tid?

Foreldrene til ts er rasister. Synes du det er greit? 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De høres fordomsfulle ut, ja, fra det lille som er forklart i startinnlegget. Jeg tror derimot ikke det er så lett i praksis å dumpe foreldrene sine.

Når du skriver "håper de jobber og ikke lever på trygd her da" lenger oppe, så får jeg en liten følelse av at du kanskje hadde foretrukket at eventuelle barn møtte noen fra samme kultur også.. Har jeg rett?

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så rasisme den veien er greit? Foreldrene dine kan nyte godt av Norges trygghet og velferd, men nordmenn er ikke bra nok for dem. Håper de jobber og ikke lever på trygd her da. 

Du måtte bare trekke dette kortet, burde holde deg for god til slikt

• Liker 1
Skrevet

Hvis foreldrene dine kutter kontakten med deg over det, så er de ikke glad i deg. Altså: Enten er det en tom trussel, eller så er ikke de verdt det. 

Bli med den du elsker! ;) 

• Liker 3
Skrevet

Hvis foreldrene dine bryr seg om dette mer en din lykke - så sorry to tell you: men da elsker de deg ikke, og er mer opptatt av trynefaktor og status. giftige slekninger burde kuttes ut, de kommer kun til å ødelegge for deg.

Jeg hadde sagt "om dere ikke er glad i meg eller bryr dere om lykken min, er det jeg som kutter kontakt med dere. Hva slags foreldre oppfører seg slikt mot barnet sitt? skam dere, jeg er utrolig såret og skuffet - og om dere ikke aksepterer *navn* som min partner, er dere ikke de gode foreldrene eller forbildene jeg trodde dere var. "

Anonymkode: 6fa15...49d

• Liker 5
Skrevet

Enda et eksempel på rasisme. Dessuten bør du hinte til foreldrene dine om at de bør reise tilbake til Mexico hvor de "skikkelige" menneskene finnes. Også ønsker du dem lykke til. Kanskje til og med bestille flybillett og flyttebil i bursdagspresang? 

Anonymkode: 738e0...96a

• Liker 4
Skrevet

Kutt kontakten med dine foreldre.

Anonymkode: 5049f...6c7

• Liker 1
Skrevet
På 20.8.2020 den 2.11, AnonymBruker skrev:

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor folk tar barna sine til Norge og oppdrar dem her, for så å forvente at de ikke skal bli sammen med en norsk? Er vi ikke bra nok bør de reise tilbake til hjemlandet før barna blir "for norske".  Sånne holdninger er totalt forkastelige.

Helt enig. Jeg datet en med "ikke-vestlig" bakgrunn, og som kom til Norge som ett-åring. Det ble brått slutt da foreldrene fikset en hentebrud til ham fra hjemlandet. Han bare ghosted meg. Jeg fikk vite det via felles bekjente. 

Anonymkode: 1c269...01b

• Liker 4
Skrevet
På 19.8.2020 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg gjøre? Jeg elsker jo han

Kjemp for kjærligheten ❤️ skap et liv sammen. Og om foreldrene dine får muligheten til å bli kjent med ham så ombestemmer de seg kanskje. Ikke gi slipp på egen lykke, og ikke la foreldrene dine kontrollere deg. Riv deg løs. 

Anonymkode: 1c269...01b

• Liker 1
Skrevet
På 20.8.2020 den 2.37, AnonymBruker skrev:

Det trenger faktisk ikke være slik, det heter "fremmedfrykt" og det er bare ikke nordmenn som lider av det. Det hele handler om det trygge som foreldrene vet om, og som de ønsker for sitt barn. Når det er sagt så må vedkommende det gjelder bare si klart i fra! De er slik det blir og så ta konsekvensene av det. Selv kjenner jeg til kulturer som har akkurat samme mekanismer i seg, det handler ikke om rasisme. Det handler om tilhørighet, kultur og religion og så velge det trygge. Så vil ikke "barnet" gjøre akkurat det? Da må barnet ta et valg, så bare håpe på at det er det rette. Da kan foreldre over tid godta akkurat dette, skjærer det seg totalt så er det verre. Da er veien tilbake til foreldrene sin gunst lang! Det er et valg hver enkelt må ta. Rote inn rasisme i dette viser at du ikke forstår de enorme kulturforskjellene som er der ute.

Gjest Alterego666
Skrevet
På 20.8.2020 den 3.57, AnonymBruker skrev:

Enda et eksempel på rasisme. Dessuten bør du hinte til foreldrene dine om at de bør reise tilbake til Mexico hvor de "skikkelige" menneskene finnes. Også ønsker du dem lykke til. Kanskje til og med bestille flybillett og flyttebil i bursdagspresang? 

Anonymkode: 738e0...96a

TS skriver ikke at de bor i Norge.

Skrevet

Du bør lytte til foreldrene dine. Det kan da ikke være så vanskelig å finne en tortilla boy som kjæreste? Ikke glem at hvite nordmenn kun har taco på fredager. 

Anonymkode: f0129...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...