Gå til innhold

Geiranger, hvor mange overnattinger?!?

Fremhevede innlegg

Gjest Guest
Skrevet

Vi skal på bilferie til Vestlandet i sommer, og vil innom Geiranger. Jeg er litt usikker på om det holder med en overnatting her, eller om man bør ha to? Er det noen som har innspill? Jeg har aldri vært der så jeg vet ikke hva det er å se, liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du absolutt vil overnatte der så holder det mer enn lenge med en natt. Ikke mye å finne på annet enn å se på den flotte naturen. Jeg ville heller annbefale deg å bo for eksempel i Ålesund og utifra det ta en fantastisk dagstur.

Kjør bil via Sykkulven til Hellesylt herifra tar du bilferje inn til Geiranger (tur på Geirangerfjorden det absolutte must) Fra Geiranger kjører du opp til Dalsniba (retning Grotli) Utsitspunt 1600 meter over havet. Gjør også et stopp ved Gudbrandsjuvet hvor de berømte postkortbildene er tatt. Kjør ned igjen til Geiranger fortsett opp Ørneveien og ned til Eidsdal ta ferja over til Linge sving til høyere og kjør opp til Trollstigen og videre ned til Åndalsnes og tilbake til Ålesund. Fult mulig å gjøre på en dag. Bedre enn å overnatte i Geiranger.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar, BK. Men hva er det som er så galt med å overnatte i Geiranger?

Skrevet

Altså grunnen til at jeg ikke ville overnattet der er rett og slett at det er et bitte lite sted og egentlig veldig lite å finne på annet enn å beundre naturen. Derfor ville ikke jeg valgt å overnatte der.

Skrevet

Og så er det selvfølgelig dyrt. En annen mulighet er i stedenfor å reise tilbake til Ålesund etter Åndalsnes, er å kjøre videre til Molde. :)

Jeg ville også bare tatt en dagstur til Geiranger. Men hvis du vil overnatte der så bør du velge Union Hotell. Det er vel den eneste opplevelsen utenom naturen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...