Gå til innhold

Reise til Svalbard begynnelsen av okt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Ettersom det ser dårlig ut for utenlandsreiser også til høsten, vurderer jeg gjerne å reise til Svalbard heller. Jeg har inntrykk av at april egentlig er beste tiden å reise, da man vel får snø, sol, dyreliv osv. Men hvordan er det på Svalbard i oktober (evt. slutten av september)? Er det mulig å gjøre noe særlig med aktiviteter, eller er det utenfor sesongen for sommeraktiviteter og vinteraktiviteter? Hva med dyreliv osv?

Eller vil det gjerne være bedre å utsette det til en annen gang, når jeg kan reise på en annen del av året, og kanskje heller reise til Lofoten eller noe annet sted i Norge?

Anonymkode: 2fe8d...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oktober er kanskje den stusseligste av alle tider på året. Det er ikke mørketid, men heller ikke særlig lyse dager. Det blir omtrent som en gråværsdag i desember på Østlandet. I begynnelsen av oktober er det dessuten "for tidlig" for nordlysturisme, også. Som regel har ikke snøen lagt seg ordentlig, og som regel er det null til minus 10 grader. Det er i grunnen den måneden det er minst å finne på og minst stemning. Du blir stuck i Longyearbyen og de nære områdene rundt. Det kan være hyggelig på sin måte, men både vintermånedene mars-april og hele sommeren er mer spennende. 

Hilsen tidligere svalbardianer. 

Anonymkode: 9971a...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tror vi dropper Svalbard da, og heller utsetter det til en gang vi kan reise på våren/sommeren i så fall. Det blir Lofoten heller, i slutten av september😊

Anonymkode: 2fe8d...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...